2011-09-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Den här frågan kanske är lite udda, men jag prövar.

Är det någon som har insikt i hur arbetsmarknaden för bankers ser ut i Australien(tänker främst på Sydney här)?

Hejsan,

Jag har helt ok koll på hur det ser ut i Sydney, Australien. Något speciellt du funderar på?
Citera
2011-09-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lactus
Hejsan,

Jag har helt ok koll på hur det ser ut i Sydney, Australien. Något speciellt du funderar på?

Skickade ett pm.
Citera
2011-09-09, 14:54
Medlem
Några jobbsökartips om man vill jobba med sales inom markets? Gärna med option på traderjobb om möjligt (är ekonom och ej ingenjör).

Jag är färdigutbildad så den "raka" vägen behöver ni inte redogöra för.
Citera
2011-09-09, 18:41
Medlem
Avantgardistens avatar
Vad degar en junior på ex. RBS Markets Stockholm kontra London?
Citera
2011-09-10, 13:05
Medlem
Bucketshops avatar
De flesta banker har ju ett SHL test i ansökningsprocessen, efter att ha gjort klart numreriska testet blev jag "inbjuden" att göra verbal reasoning test direkt efter. Betyder detta att jag blivt godkänd på numreriska testet eller får alla göra båda test?
Citera
2011-09-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
De flesta banker har ju ett SHL test i ansökningsprocessen, efter att ha gjort klart numreriska testet blev jag "inbjuden" att göra verbal reasoning test direkt efter. Betyder detta att jag blivt godkänd på numreriska testet eller får alla göra båda test?

När jag gjort SHL har jag fått göra tre på en gång, numeriskt, IQ och nån till...
Citera
2011-09-11, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop

Alla får göra alla, med undantag för Barcap som kräver godkänt vid första instansen för att gå vidare till nästa.
Citera
2011-09-14, 01:51
Medlem
Gurrams avatar
Hur differentierar sig Barcap jämfört med andra banker? Hur stod de sig i finanskrisen 2008? Någon som har tips på "recent development within IB" som påverkar branschen?
Citera
2011-09-14, 11:32
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Hur differentierar sig Barcap jämfört med andra banker? Hur stod de sig i finanskrisen 2008? Någon som har tips på "recent development within IB" som påverkar branschen?
Testat googla?
Citera
2011-09-14, 12:14
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Testat googla?
En key skill för analysts no doubt.
Citera
2011-09-14, 20:35
Medlem
ugglans avatar
Citat:

Kan bli svårt att klara intervjun om du inte kan svara på formuläret utan hjälp
Citera
2011-09-14, 20:50
Medlem
tantaluss avatar
Citat:

Barcap differentierar sig genom sin historia, sin kontinuitet och sin standiga innovation. Bankirfirman det grundades i Liverpool och har fortfarande har en stark bas dar, vilket avspeglar sig i den skona scouse-andan i foretagskulturen, aven om City och Wall St saklart ar viktiga ocksa.

Barcap holl pa att ga under i finanskrisen men sa lade Lehmans europeiska arm ett bud pa dem. Da skarpte de till sig, launchade ett helt episkt defence - t.o.m. Tony Blair stallde sig upp och sade att nu racker det - och sedan dess har de inte haft med Lehman att gora utan star pa egna ben.

Den stora trenden inom investment banking just nu ar avregleringar, vilket andrar villkoren for att gora business. Det galler att passa pa nar marknadskrafterna slapps fria - da kan man tjana mycket pengar inom t.ex. prop trading, som ar ett prioriterat tillvaxtomrade for en kapitalstark spelare som Barcap.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in