2010-01-29, 02:55
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Tack.

Vilka banker har du? Jag har fått intervjuer hos de flesta, så kan säkert komma med något tips etc. RBS tycker jag kan vara värt att titta på trots allt. De rekryterar tydlgien en hel del. Lloyds är jag mer skeptisk till.

Du kan ju PM:a om du vill.

Jag är IB här i London och jag skulle nog inte rekommendera RBS. Det är i princip enda banken som fortfarande tampas med problem och det ryktas om ytterligare nedskärningar. Jag skulle råda RBS som ett sista alternativ om man säger så.
Citera
2010-01-29, 03:04
Medlem
Mercais avatar
RBS kommer trots allt anställa relativt mycket. Visst har banken problem, men ett offer där är relativt enkelt och bättre än inget offer alls. Men absolut, vad som är nästan bättre.
Citera
2010-01-29, 17:51
Medlem
Aekeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aekei
Jag är också förvirrad, ringde tydligen någon på mitt USA-nr från MS och ville boka in en intervju. De vill ha in mig på stockholmskontoret och köra telelink till London nästa vecka. Jag känner mig lite som andrahandssorteringen :P

Fan, måste sluta flashbacka på fyllan. Låter ju bara bitter.

Pilsnerkorven, berätta gärna mer om MS intervjuer. Vet du om man blir placerad på en specifik desk eller kör de rotation som vissa andra, blir ju jäkligt drygt att hamna på t ex sales i en vecka.
Citera
2010-01-29, 19:38
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
Fan, måste sluta flashbacka på fyllan. Låter ju bara bitter.

Pilsnerkorven, berätta gärna mer om MS intervjuer. Vet du om man blir placerad på en specifik desk eller kör de rotation som vissa andra, blir ju jäkligt drygt att hamna på t ex sales i en vecka.

Har bara erfarenhet från 1st round. 2x30min. Sköna lirare.

Rotation. Kommer inte ihåg om det var mellan olika produktgrupper eller om det även var mellan olika roller. Relativt säker på att det bara var mellan produktgrupper, dock.

Vidare undrar jag om det är en AC jag ska på eller ej? De vill uppenbarligen hålla mig kvar i 6h, men jag har bara hört att det ska vara "additional interviews", har inte hört "assessment centre" nämnas en gång. Tolkar det som att jag blir intervjuad av olika desks. Vågar man hoppas att man får skippa hela AC-momentet?
Citera
2010-01-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunhilde
Jag är IB här i London och jag skulle nog inte rekommendera RBS. Det är i princip enda banken som fortfarande tampas med problem och det ryktas om ytterligare nedskärningar. Jag skulle råda RBS som ett sista alternativ om man säger så.

Hur ser exitmöjligheterna från IB ut i London idag? PE var ju tidigare de flestas drömval, men där finns det ju som bekant en hel del problem. Med andra ord, var hamnar de som lämnar idag?
Citera
2010-01-31, 00:57
Medlem
Aekeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
Vidare undrar jag om det är en AC jag ska på eller ej? De vill uppenbarligen hålla mig kvar i 6h, men jag har bara hört att det ska vara "additional interviews", har inte hört "assessment centre" nämnas en gång. Tolkar det som att jag blir intervjuad av olika desks. Vågar man hoppas att man får skippa hela AC-momentet?

Aldrig hört talas om din situation. Nu spekulerar jag bara men det är väldigt osannolikt att du får skippa AC-momentet. Antingen är det en extra/additional 1st round som kan leda till AC eller i bästa fall hamnar du där direkt. Hursomhelst bör du reflektera över dina tidigare intervjuer och finputsa de svaga punkterna för att inte upprepa samma misstag (om du nu gjorde något).
Citera
2010-01-31, 01:31
Medlem
Finns det något krav på vilka gymnasiebetyg man borde ha för att ens tänka tanken att söka internship? Kan till exempel ett minimikrav vara AAB från a-levels som då skulle motsvara något snitt i svenska gymnasiebetyg?
Citera
2010-02-04, 13:54
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelito
Finns det något krav på vilka gymnasiebetyg man borde ha för att ens tänka tanken att söka internship? Kan till exempel ett minimikrav vara AAB från a-levels som då skulle motsvara något snitt i svenska gymnasiebetyg?

En del banker ber dig fylla i det i din ansökan, men som jag förståt det läggs det ingen större vikt vid det. Det viktiga är dina resultat på Universitetet, och framförallt vilket Universitet du går på!
Citera
2010-02-04, 20:26
Medlem
Aekeis avatar
Sitter på hotellet i LDN och återhämtar mig från dagen, kämpade till mig ännu en AC nästa vecka och väntar på svar från en intervju i onsdags. Hoppas fan det här leder nånstans.
Citera
2010-02-04, 20:34
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Sitter på hotellet i LDN och återhämtar mig från dagen, kämpade till mig ännu en AC nästa vecka och väntar på svar från en intervju i onsdags. Hoppas fan det här leder nånstans.
Wadup era jävla gangstaz, extremt spännande tider nu. Pratade just klart med en intervjuare på MS och det kändes bra. Bara att du sitter på ett hotell och inte behöver betala själv är väl så fantastiskt att du borde få svindel, innit.
Citera
2010-02-09, 01:49
Medlem
Aekeis avatar
Haha, visst är det nice men man hinner aldrig riktigt njuta av det. Jag råkade dessutom av misstag boka biz-flyg vilket var rätt bekvämt men inte så poppis hos HR. Jag har fått ett första offer inom det området jag är mest intresserad av och ska på final rounds hos två andra banker som jag också gärna vill jobba på. Är det någon som vet hur diskuterbara datumen är? Det hade varit optimalt om man hade kunnat klämma in 2 rundor eftersom jag ändå kan ha hösten fri från skola.
Citera
2010-02-10, 17:56
Medlem
Har alla ni, generellt, intervjuat på scandideskar? Intervjuer på svenska då? Har fan inte fått prata svenska en enda gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in