Hej.
Följt den här tråden kontinuerligt under ett ganska bra tag nu. Har ej haft några frågor att ställa då nästan allt mer eller mindre tagits upp.
En fråga dock som jag är nästintill säker på inte har blivit frågad, åtminstone inte besvarad ännu, är hur mycket nytta har man av att jobba BO på någon av de större bankerna i antingen London eller NY under en sommar? Bankerna i fråga är Morgan Stanley samt Goldman Sachs.
Det som skall tilläggas är att jag
inte har gått ut gymnasiet ännu! Är således helt medveten om att jag i princip inte kommer utföra ett piss, då jag helt enkelt inte är kompitabel med någon av arbetssysslorna.
Det som intresserar mig är helt enkelt att få "vara en del av det hela". Även om jag knappt bidrar med något så känns det förbannat roligt att bara få vara där. Således är frågan; även om jag som sagt bara sysslar mig åt småsaker på någon av dessa banker, kan denna vistelse vara av intresse för arbetsgivare/universitet i framtiden? Eller kort sagt, gynna mig i framtiden?
Mitt intresse för IB har varit stort redan sen året innan gymnasiet, så oavsett hur betydande denna kommande vistelse kommer vara för mig i framtiden så är det något jag säkerligen kommer göra, och det med glädje.
Tack!
edit: Kan återkomma senare med de berörda arbetssysslorna jag var ämnad åt.