2020-10-03, 19:06
Medlem
StigHelmutts avatar
Att hela regeringen gömmer sig borde va indikation nog på att dom döljer nåt.
Citera
2020-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
"Brace for impact"
Du har aldrig tänkt på att ord kan ha flera betydelser? Googla först nästa gång, idiot

Du har nog hamnat på fel ställe.
Citera
2020-10-03, 19:10
Medlem
mjohan84s avatar
Hemlighetsmakeriet fortsätter

För en vecka sedan möttes statsminister Stefan Löfven och Estlands premiärminister Jüri Ratas för att diskutera Estonia-katastrofen och de nya uppgifter som kommit fram i och med den nya dokumentären.

Stora delar av det underlag som lades fram vid mötet har hemligstämplats”
Citera
2020-10-03, 19:15
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itq
Man ser inte visiret från bryggan. Ursprungligen skulle inte bryggan vara så långt bak men flyttades någon gång under planeringsskedet för att det såg bättre ut så. Detta enligt Esa Mäkelä.
Ok, det var nog inte det smartaste man kunde gjort. Kunde varit bra och se nosen när den hoppar omkring.
Citera
2020-10-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Måste svida nått riktigt ordentligt hos er nu när man hittat ett hål som ingen kan förklara. Ubåtar torpeder visir satteliter osv spelar ingen roll för ingen kan förklara hålet ännu . Ett hål som stödjer dom överlevande som sett vatten under bildäck innan hon får slagsida.

Hos oss? Svida? Hur vatten kommer under bildäcket är väl utrett för årtonden sedan. Visst hade hålet tagit in vatten om det fanns där innan Estonia sjönk, men det är fortfarande relativt litet kontra fartygets storlek.
Hur många kvadratmeter var det?
Citera
2020-10-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men du vet inte... Du gissar lika mycket som alla andra.
Jag tar det en sista gång. Skrovgenomföringen har inget med stabilisatorn att göra. Hålet i skrovsidan beror inte på att en ubåt krockat med en stabilisator som sitter i ditt lilla trånga hål.
Citera
2020-10-03, 19:17
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ok, det var nog inte det smartaste man kunde gjort. Kunde varit bra och se nosen när den hoppar omkring.
Den lampa som nämndes var så man skulle se att visiret var uppfällt. I nerfällt läge syntes detn inte.
Citera
2020-10-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Alla fungera inte lika dant. En del är eftermonterade och kan inte fällas in i själva skrovet.
Då mosas dom när färjan lägger till vid kaj. Herregud.....
Citera
2020-10-03, 19:18
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt

No shit, Scherlock..
Citera
2020-10-03, 19:21
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Satt sossarna vid makten vid tillfället?
Citera
2020-10-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoopdigga
Vet inte om jag missat något totalt, men, vad är anledningen till att Sverige skulle vilja mörka att en rysk ubåt sköt en torped på Estonia? Finns ju ingenting logiskt med att mörka det, eller?

F.ö. ser jag det som mycket märkligt att man skulle säga att det var bogvisiret som lossade om det nu inte var så.

Jag tycker inte alls att det vore märkligt. Hade Sverige smugglat stulet krigsmateriel och fått skarpa hot från ryssen att upphöra med smugglingarna men bestämt sig för att försöka få med några sista godbitar så hade man nog inte velat erkänna detta.

Betänk bara det att man använt civila som mänskliga sköldar (för så hade det uppfattats).

Jag nöjer mig för min del med att utredare som kritiserat JAICs rapport har hävdat att det måste ha funnits ett hål på styrbord sida. Nu hittas ett sådant hål och det tycker jag är högintressant.
Citera
2020-10-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hemlighetsmakeriet fortsätter

För en vecka sedan möttes statsminister Stefan Löfven och Estlands premiärminister Jüri Ratas för att diskutera Estonia-katastrofen och de nya uppgifter som kommit fram i och med den nya dokumentären.

Stora delar av det underlag som lades fram vid mötet har hemligstämplats”
Detta är intressant. Hela den nya generationen får hela skiten rätt i feijan. Hur tänker Ni? den nya generationen av hela detta debaschel som svenska politiker lyckades få till på 90 talet. Accepterar Ni det som vi var tvungna att göra eller vad har Ni för lösning?. Fortsättningsvis så fortsätter man hemlighetstämpla rapporter osv ska vi ha det så här?. Ska vi behöva höra att - Sverige ljuger inte.
När man gjort det i 26 år!. Tillsätter en haverikommision som bedömer all världens rapporter ovanför ytan.
Svaret ligger ju på botten.
Senast redigerad av leosurvey 2020-10-03 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in