Citat:
Ursprungligen postat av
Herreminskapare
Jag var ganska populär i högstadiet, både bland tjejer och killar. När jag sen började gymnasiet raserades hela min självkänsla eftersom jag hamnade utanför och satt ensam hela dagarna utan att ha någon att prata med. Idag är jag nära 30 år och är fortfarande i samma situation som då.
Jag umgås inte med någon, har inga vänner och det var många år sedan jag hade en flickvän. Vem skulle vilja ha en pojkvän som bara sitter hemma liksom.
Jag är osynlig på jobbet trots att alla där verkar vara som en familj. Alla pratar med alla och gör saker ihop på fritiden och verkar allmänt bekväma med varandra. Själv sitter jag ensam och tycker synd om mig själv. Patetiskt.
Har jobbat där 6 år och känner inte tillstymmelse till kemi med någon.
Jag lider av grovt mindervärdeskomplex. Har riktigt svårt för att prata med ”populära” människor eftersom jag känner att jag inte har något att tillföra. Det är en tanke som följt med sedan gymnasietiden. Folk som är extroverta gör mig obekväm och jag förminskar genast mig själv i deras sällskap och blir oerhört passiv.
Detta har gjort att jag inte träffat några nya kompisar sedan högstadiet eftersom min hjärna automatiskt går in i flyktläge när jag träffar nya människor. Det är liksom ingen idé att ens försöka.
Någon som gått igenom liknande saker och kan ge mig lite nya perspektiv på eländet?
Jag har alltid varit ensam större delen av mitt liv, lärde mig tidigt i livet att folk inte går att lita på, och att de som man trodde var ens vänner, suger slak dase...
Hellre ensam än i dåligt sällskap, och jag har lärt mig att uppskatta mitt eget.
Nu är jag förvisso jävligt introvert, o har aldrig känt ett behov av att "synas o vara något", jag opererar hellre i bakgrunden
Folk "gör" så mycket hela tiden, men är det fyllt med innehåll, eller är det en massa stereotypt tråkig skit?
Jag är numer inte så sugen på att skaffa nya bekantskaper, och kapar ner min cirkel bit för bit.
Den minskar i storlek,men ökar i värde!
Jag hade det förr, numer lever jag efter citatet "
förut gick jag in i ett rum och funderade på om de gillar mig, numer går jag in i ett rum och funderar på ifall jag gillar dem".
För mig så innebär det mer stress än glädje att behöva vistas bland mycket folk, folk suger i regel livet ur mig, och tillför mycket lite, eftersom folk är så upptagna med att vara så mycket, det ska ses å höras överallt...