• 3
  • 4
2020-09-24, 19:05
Medlem
Kan relatera så mycket. På jobbet låtsasgår jag på toaletten för att t.ex. slippa äta påtvingad tårta när något skall firas. Känner att alla andra är bra på att vara sociala och det där med att kallprata. Ändå får jag energi när jag pratar med en eller max två personer som jag känner att jag klickar med, så 100 procent introvert är jag inte heller. Fast vem är det, människan är ju ett flockdjur som många har nämnt.

Skillnaden är att jag har ett intresse för träning och jag har några få vänner kvar som jag träffar då och då. Men har blivit mer och mer sparsmakad med att vara social på fritiden i takt med att åren går. Märker dock att min sociala förmåga blir sämre och sämre ju mindre jag umgås med andra. Jag är övertygad om att tyvärr är den förmågan den viktigaste vi har som människor. Har insett detta mer och mer också med åren. Har därför ett pågående projekt att träna min verbala och humoristiska förmåga i min ensamhet. Har förstått att människor tycker att det är konstigt och knäppt. Har några olika övningar jag kör, egentligen är det samma sak som att skriva dialogen till ett bra filmmanus, inte konstigare än så.
Citera
2020-09-24, 23:12
Medlem
Det är en sak att veta att man har ett problem, ett annat o acceptera det.

Vill inte låta som nån jävla säljare för det är jag allt ifrån men;
Känns det som knappt några andra har problemet? Funkar inte de råd och tips som du får och hittar? Känns det som det är något fundamentalt inom dig som är ur balans men du kan inte riktigt peka på vad? Är du villig o växa o försöka ta itu med dina svårigheter?

Dessa frågor hade jag tills jag gav ett försök hos några som kallar sig "Objective personality", D&S. Av dessa får man reda på ens fundamentala kognitiva obalanser sen födseln och det som jagat en hela ens liv. Dvs vad du faktiskt är, inget vanligt psykologitrams (ja det är baserat på mbti, det har ingen bra rapp men ge det ett försök. Kommer antagligen inte ångra det))

En del förnekar deras svar men kan säga det är de närmaste nån kommit till förstå skillnaden mellan oss människor. Och närmsta sättet att faktiskt se sig själv för vad man är. Hjälpte mig o finna förståelse och mer ro till ens egna elände.

Sen om det hjälper dig med dina nuvarande problem med ensamhet o sånt vetifan. Men ditt stora problem kommer jaga dig hela ditt liv förens du tar itu med din egna skit.
Senast redigerad av Mekolo 2020-09-24 kl. 23:18.
Citera
2020-09-27, 20:29
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Visst är det så, men jag jobbar ju hela dagarna. Tre-skift dessutom så blir svårare.

Aha, ja, det har du rätt i :/

Aha
Citera
2020-09-27, 21:03
Medlem
nonameds avatar
Din tanke är stark att du ska göra en sak och en tanke är svag att du ska göra en sak.
Du behöver utmana dig själv men den ena rösten och göra det. Det behöver inte alls vara något stort.
Din negativa tanke som säger att du ska sitta hemma kommer bli svagare ju mer du utmanar dig själv med din positiva tanke(det du vill). Dom tankar du matar mest kommer bli starkast. Du kan bli nästan en ny människa om du utmanar dig själv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in