2020-10-04, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Artisten "Axel Boman" med 30,000 följare verkar fortfarande stötta denna pedofil.

Och vad får dig att gå till ett sådant personangrepp?
Citera
2020-10-04, 19:58
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Vad snackar du om äckel, inte alls accepterat nånstans förutom hos pedofiler.

Du har uppenbarligen aldrig spenderat mycket tid i Stockholms UG Techno scen, det har faktiskt varit ultraliberalt på sina håll ändå sedan Docklandstiden.
Sen vet alla som var med då att redan på Docklandstiden omgav sig Eie med unga småpojkar, det är ingen hemlighet, och han var inte den enda! (Dock var ju inte ålders skillnaden alls lika stor då som nu)
Dom som påstår annorlunda ljuger, vilket tyvärr väldigt många gör nu.
Senast redigerad av doncroce 2020-10-04 kl. 20:11.
Citera
2020-10-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkleden
Förstår inte. Menar han att alla ska älska alla, oavsett vad hen gjort för brott, bara för att hans mamma älskade honom villkorslöst? Han verkar iallafall förvirrad och blandar därmed ihop privata relationer med hur människor bör förhålla sig till offentliga personer som dessutom är dömda sexbrottslingar. Kärlek är en subjektiv sak och kan egentligen aldrig vara ett rimligt argument i något sammanhang. Framför allt inte i den här kontexten, det är bara sinnessjukt.

Resonemanget är enbart relevant i förhållande till ens eget barn. Om mitt barn sulle mörda skulle jag hata handlingen, kanske hata personligheten, tom individen. Men jag skulle fortfarande älska mitt barn. Kärlek går inte över.

Om jag ska tolka Frihetsfronten snällt så står det att det kommer inte vara roligt för Eie att möta hens ögon, se föraktet och fördömandet från någon som har försett ovillkorlig kärlek. Om jag tolkar snällt.
Citera
2020-10-04, 20:10
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Du har uppenbarligen aldrig spenderat mycket tid i Stockholms UG Techno scen, det har faktiskt varit ultraliberalt på sina håll ändå sedan Docklandstiden.
Sen vet alla som var med då att redan på Docklandstiden omgav sig Eie med unga småpojkar, det är ingen hemlighet, och han var inte den enda!

Mycket antagande här. Har varit med i flera år. Påstå inte att bara för att man är öppen sexuellt så betyder det inte att man accepterar pedofili.
Citera
2020-10-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Sen vet alla som var med då att redan på Docklandstiden omgav sig Eie med unga småpojkar, det är ingen hemlighet, och han var inte den enda!

Sen innan Docklands. Sen Cafe 88 och Tritnaha.

Jag kan ändå säga att även om man visste att han var gay, dryg och hade ett självförakt mot den han varit förr så trodde nog få, även de som under perioder var i den ganska nära kretsen, att han gick på minderåriga. Jag vet i första hand att många tagit avstånd inte bara från honom utan från flera som behandlat folk i Thailand som förbrukningsvaror. Kulturen har tagit ställning ibland, även om det inte varit konsekvent eller med konsensus.
Citera
2020-10-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nej, technosvängen accepterar inte en 14 åring grabb och en 50årig man, det säger mer om dig än någont annat.

Jag har vänner som organiserat fester inhop med Eie och de är helt sjukt arga och fördömer det.

Nej det är verkligen för stor åldersskillnad och jag har svårt att se någon acceptera det mer än i undantagsfall.
Teoretiskt kan man tänka sig en ageplay-relation där båda parter är fullt införstådda och överens om vad som ska ske, enbart sexuellt då, och i en sådan extraordinär situation (alltså i det individuella fallet) kan man acceptera det - absolut inte alla tycker så, som jag redan sagt tycker många att samtycke aldrig kan ges från ett barn och sen kan man dividera huruvida den gränsen går vid 15 eller 18.

Jag tycker inte man kan sätta en åldersgräns, efter puberteten kan vad som helst hända. Jag var själv sexuellt mogen och aktiv vid tidig ålder och hade relationer med betydligt äldre män när jag var i 13-14 års ålder. Min mamma var upprörd och det såg säkert jätteilla ut i andras ögon, men det var helt och hållet jag som ville det och t.o.m var den pådrivande och dominanta. Och killarna jag dejtade behandlade mig väl, en milsvid skillnad.

SJÄLVKLART är alla chockade och arga, han har VÅLDTAGIT ett BARN. Det är hemskt att upptäcka att någon man haft i sin närhet, pratat med, festat och jobbat ihop med, ens kan göra något såhär. Särskilt om han varit en person som pratat mycket om sexuellt likaberättigande och ansvar för varandra.
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Jag har fått berättat av en tjej att Ty var creepy, ivrig och påstridig med försöka få henne och hennes jämnåriga tjejkompis att ta ecstacy när de satt med Ty och typ 1-2 andra killar i ett privat rum i anslutning till en fest. Typ backstage.

Berätta, vad fick du dig berättat om Ty? På vilket sätt hade han varit creepy och påstridig och varför? Hur gamla är tjejerna, hur hamnade de där, hade de tagit droger innan? Vad hände när de tackade nej?
Citera
2020-10-04, 20:49
Medlem
Alltså jag hoppas innerligt att den här händelsen leder till en #metoo no.2 och att alla ni som säger att du och alla andra har vetat i alla år, tar och slutar tiga nu och BERÄTTAR ALLT NI VET - om Eje och om ALLA ANDRA förövare som döljer sig i skuggorna! Om ni fortsätter vara tysta nu så är ni inte ETT SKIT bättre än någon annan av dem ni anklagar för att mörka och dölja undan. Varför har inte DU gått ut med vad du vet, eller gjort anmälan om du nu har sett och hört?? Rave SKA vara en fristad där alla ska kunna känna sig trygga, slippa bli våldtagna eller kränkta.

Så, allt upp på bordet nu - BERÄTTA ALLT DU VET, varenda litet rykte och allt vad du sett.

Och nästa gång du hör ett sådant rykte eller ser något opassande som sker så hoppas jag att du inte också bara blundar och inte säger något precis som alla, utan att du ingriper, pratar med arrangören, gör polisanmälan, diskuterar på ett forum på nätet, aktion beroende på situation - men något!?
Citera
2020-10-04, 20:55
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Wilde fick 2 år för homosex och dekadens – verkligen inte för att ha våldtagit 13-åringar och yngre. Douglas var 21 när han träffade Wilde, själv lord, 24 när målet inleddes (som formellt inte gällde honom men triggades av hans far markisen) och de tu ett par. Wilde är död och därmed oförmögen till eget försvar, men fallet en synnerligen väldokumenterad statuering av exempel, vilket med all önskvärd tydlighet framgår vid genomögning. Honom kan du lugnt tycka synd om, åtminstone forma loskan bättre.

Oscar Wilde dömdes för att han förgrep sig på småpojkar på samma sätt som den här islänningen även om brottsrubriceringen var annorlunda hade han fått fängelse även idag.
Citera
2020-10-04, 21:00
Medlem
Abyss99s avatar
Asså, vilken jävla psykopat han e, kolla det här inlägget från 2019. Hoppas du ruttnar i helvetet din äckliga jävla pedofil. MÅR ILLA

https://imgur.com/a/CTUKa4S

https://imgur.com/a/7qBPqwp

https://imgur.com/a/374Jr8R
Senast redigerad av Abyss99 2020-10-04 kl. 21:34.
Citera
2020-10-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Oscar Wilde dömdes för att han förgrep sig på småpojkar på samma sätt som den här islänningen även om brottsrubriceringen var annorlunda hade han fått fängelse även idag.
Skitsnack, OW blev dömd för att vara homosexuell när det var olagligt, inte för sex med barn.
Citera
2020-10-04, 21:14
Medlem
Håller med, är man tyst när man ser någon bli drabbad är man en del av problemet.

Äcklig jävel och sjukt han bara fick 2.5 år!

Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Alltså jag hoppas innerligt att den här händelsen leder till en #metoo no.2 och att alla ni som säger att du och alla andra har vetat i alla år, tar och slutar tiga nu och BERÄTTAR ALLT NI VET - om Eje och om ALLA ANDRA förövare som döljer sig i skuggorna! Om ni fortsätter vara tysta nu så är ni inte ETT SKIT bättre än någon annan av dem ni anklagar för att mörka och dölja undan. Varför har inte DU gått ut med vad du vet, eller gjort anmälan om du nu har sett och hört?? Rave SKA vara en fristad där alla ska kunna känna sig trygga, slippa bli våldtagna eller kränkta.

Så, allt upp på bordet nu - BERÄTTA ALLT DU VET, varenda litet rykte och allt vad du sett.

Och nästa gång du hör ett sådant rykte eller ser något opassande som sker så hoppas jag att du inte också bara blundar och inte säger något precis som alla, utan att du ingriper, pratar med arrangören, gör polisanmälan, diskuterar på ett forum på nätet, aktion beroende på situation - men något!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in