Citat:
Ursprungligen postat av
dronesoul
Skulle inte påstå att han är en vidare grym DJ och det har jag även fått gehör på av många. Har svårt att se att han skulle få spela på större fester om han inte är den som arrar allt. Ärligt talat kändes han mest som någon som verkligen ville vara stor men aldrig hade den spets eller begåvning som krävs, men fick speltid för att han kunde standardmixa och kunde boka sig själv.
Exakt! Hängde en hel del på klubbar och lirade på 90 talet och jag vill nog påstå att han var helt kass som DJ. På den tiden med vinylen var det förstås svårare att mixa och han behärskade det inte trots att han spelade hård mangeltechno som på något vis speglade honom. Upplevde Eie som stöddig och en person man inte gärna ville hänga med.
Själv spelade jag musik som publiken älskade något han blev sur på och han försökte stoppa mig från att få spela men andra arrangören bokade mig ändå.
Osympatisk otrevlig och läskig tyckte jag redan då. Jag undvek senare fester han var inblandad i och valde andra arrangörer istället.
Och som sagt, den hårda technon han och hans gäng runt omkring stod för, tilltalade inte mig.
Fick känslan jag med, att han fick arrangera fester för att få spela när han var yngre. Men på senare tid har han fått spelningar av yngre arrangörer som blivit lurade av hans falskhet och trott att han var större än han var.
Äcklig typ hur som helst...