2020-10-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Jag har bildat mig min uppfattning om honom efter att ha jobbat, festat och hängt ihop flera år. Det enda jag sett av honom är en sjysst och respektfull sida.
Det betyder ju bara att du är en dålig människokännare och inget annat.
Citera
2020-10-04, 17:36
Medlem
Festfixaren groomade en 14-årig pojke, därefter våldtog han pojken, utpressade honom och misshandlade honom.
https://stoppapressarna.se/svenskt/festfixaren-valdtog-och-misshandlade-pojke-i-skogen
Citera
2020-10-04, 18:01
Medlem
Porrconny74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abyss99
Nu har hans rave-partner "Mr Frihetsfronten" som han gjort massa fester med gjort ett uttalande! Nått jävla flum-dravel om villkorslös kärlek. Han älskar tydligen Eie fortfarande..

https://imgur.com/a/aAQLQxg
Det handlade väl inte om Eie utan om hans son som blivit knivhuggen? Men många som missuppfattade och därav förde debatten mot just Eie.
Citera
2020-10-04, 18:04
Medlem
Citat:
Nu har jag inte hunnit förbereda enkäten ännu men min gissning är att de flesta tycker att om killen var 18-20 år är det deras ensak så länge båda vill. Är killen 14-16 år är det högst tveksamt och beroende på vem personen är och hans mognad. Många skulle säga att det aldrig kan vara en jämställd relation och därmed aldrig ok. Men jag tror att i det enskilda fallet kan det förekomma att unga killar - eller tjejer - söker sig till äldre män för sex och så länge det är helt frivilligt från bådas sida, den unga killen vet vad han gör, är det väl ok det med. Vissa fjortonåringar kan vara väldigt brådmogna och intresserade sexuellt, men det ställer självklart krav på den äldre i relationen att vara den ansvarsfulla och ha en bra balans.

Att våldta, misshandla, hota, utpressa och skrämma någon till sex är ALDRIG ok men särskilt inte när det är en minderårig som drabbas. Det tycker väl inte någon, och knappast någon skulle hålla tyst om sådan vetskap heller.

Jag håller helt med.

Citat:
Ja absolut, de flesta pedofiler och män med källarfamiljer brukar beskrivas just som så trevliga och normala att ingen kunde ana något. Medan de som uppfattas som freaks kan ha fullt fungerande moraliska kompasser.

Ja, så är det ju.
Citera
2020-10-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkleden
Det är väl ganska tydligt vilken upplyft status han har haft i "technovärlden", givet reaktionerna på sociala medier och att det ens är nyhetsvärde för kvällspressen där de benämner honom som känd sthlmprofil och festfixare. Finns vissa likheter med festfixaren och kulturmannen, hur dennes maktposition möjliggjorde ett brottsligt beteende i flera år. Säkert bara en tidsfråga tills fler offer för festfixaren kommer fram.

Ja visst har Eje (haft) hög status, folk ser upp till honom för att han är en grym DJ och arrangerar bra fester. Han ÄR en stockholmsprofil och viktigt namn i klubbsvängen och det finns väl alltid de som smörar uppåt, vill hålla sig väl och få chans att jobba mm dock inte till den grad att man skulle tysta ner att han förgriper sig på unga pojkar, som att det skulle vara någon slags allmänt känd hemlighet herregud!

Svenska akademien och kulturetablissemangets statustyngda hierarkier går inte att jämföra med den mer anarkistiska undergroundtechno rörelsen. Jag tror inte vi har riktigt samma syn på livets värden, och att vara maktfullkomlig kändis inom technosvängen är inte alls lika lukrativt. Som konstnär är du t.ex beroende av ett litet antal personer i viktiga positioner som kan avgöra om du ska behålla de stipendier du lever av, få ställa ut i vissa salonger eller synas i rätt sammanhang. Det är viktigt vilka du känner och t.o.m vilka din familj känner. Blir du osams med en rave-arrangör ja då går du bara till en annan att samarbeta med, eller fixar din egen fest.

Det finns säkert fler offer för Eje, det är oftast inte första gången när en pedofil eller våldtäktsman åker fast. Jag hoppas innerligt att fler eventuella offer vågar träda fram nu och att han blir dömd för alla sina övergrepp.
Citera
2020-10-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ja visst har Eje (haft) hög status, folk ser upp till honom för att han är en grym DJ och arrangerar bra fester.

Skulle inte påstå att han är en vidare grym DJ och det har jag även fått gehör på av många. Har svårt att se att han skulle få spela på större fester om han inte är den som arrar allt. Ärligt talat kändes han mest som någon som verkligen ville vara stor men aldrig hade den spets eller begåvning som krävs, men fick speltid för att han kunde standardmixa och kunde boka sig själv.
Citera
2020-10-04, 18:22
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Fotot som någon la upp från Ejes födelsedagsfirande: åtminstone 2 av personerna på fotot har vetat i nästan 30 år Ejes böjelser. Nej tänker inte namnge vilka jag menar. Men att ni som skriver är med i ”svängen” (plus påstår att ni känner honom) inte har vetat/anat något är skrattretande.
Citera
2020-10-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Skulle inte påstå att han är en vidare grym DJ och det har jag även fått gehör på av många. Har svårt att se att han skulle få spela på större fester om han inte är den som arrar allt. Ärligt talat kändes han mest som någon som verkligen ville vara stor men aldrig hade den spets eller begåvning som krävs, men fick speltid för att han kunde standardmixa och kunde boka sig själv.

Jag försökte vara lite snäll haha, du har helt rätt om han inte arrade själv skulle han inte få spela mycket. Men han kan leverera tung stamp emellanåt, har dansat till hans set många gånger och haft hur kul som helst.
Citera
2020-10-04, 19:10
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Det handlade väl inte om Eie utan om hans son som blivit knivhuggen? Men många som missuppfattade och därav förde debatten mot just Eie.
Klart som korvspad det gäller Eie.
Hur fan får du ihop att det gäller random som knivat hans son?!
Citera
2020-10-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul

Exakt! Hängde en hel del på klubbar och lirade på 90 talet och jag vill nog påstå att han var helt kass som DJ. På den tiden med vinylen var det förstås svårare att mixa och han behärskade det inte trots att han spelade hård mangeltechno som på något vis speglade honom. Upplevde Eie som stöddig och en person man inte gärna ville hänga med.
Själv spelade jag musik som publiken älskade något han blev sur på och han försökte stoppa mig från att få spela men andra arrangören bokade mig ändå.
Osympatisk otrevlig och läskig tyckte jag redan då. Jag undvek senare fester han var inblandad i och valde andra arrangörer istället.
Och som sagt, den hårda technon han och hans gäng runt omkring stod för, tilltalade inte mig.

Fick känslan jag med, att han fick arrangera fester för att få spela när han var yngre. Men på senare tid har han fått spelningar av yngre arrangörer som blivit lurade av hans falskhet och trott att han var större än han var.

Äcklig typ hur som helst...
Senast redigerad av DJAlter70 2020-10-04 kl. 19:34.
Citera
2020-10-04, 19:32
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Jag har hängt i technosvängen 15 år och känner inte Eje väl men vi känner varann, jag känner också goda vänner till honom samt de flesta det spekulerats kring i tråden.

Technovärlden är en accepterande plats för oliktänkande och avvikande, och jag tror inte många skulle ha synpunkter på att en 14-åring och 50-åring träffas om det är frivilligt från båda. Jag vet att Eje är gay men alltid har varit hemlig med det, vilket är lite knäppt med tanke på den accepterande bögvänliga kulturen. Men jag har aldrig hört rykten om att han skulle gilla småpojkar. Unga killar/män kanske, har inte hört någon prata om det och skulle inte bry mig heller om vem han ligger med. Men det är chockerande, det som kommit fram nu. Jag har väl alltid tyckt att han är lite dryg och överlägsen och jag haft nån dålig vibb av honom utan att kunna sätta fingret på det, ingen jag själv velat lära känna närmare. Bevisar bara ännu en gång att magkänslan funkar. Men han är vettig och målmedveten, gör bra fester och jag har aldrig sett, hört eller anat att det skulle vara sånt här fel i huvudet på honom.
Nej, technosvängen accepterar inte en 14 åring grabb och en 50årig man, det säger mer om dig än någont annat.

Jag har vänner som organiserat fester inhop med Eie och de är helt sjukt arga och fördömer det.
Citera
2020-10-04, 19:45
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Jag har hängt i technosvängen 15 år och känner inte Eje väl men vi känner varann, jag känner också goda vänner till honom samt de flesta det spekulerats kring i tråden.

Technovärlden är en accepterande plats för oliktänkande och avvikande, och jag tror inte många skulle ha synpunkter på att en 14-åring och 50-åring träffas om det är frivilligt från båda. ...

Vad snackar du om äckel, inte alls accepterat nånstans förutom hos pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in