Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-10-03, 00:37
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jaha, det är skillnad på klantighet och oslughet?

Jag har en far i den kvinnans ålder. Han var en gång i tiden övertygad sosse. Fast han idag hatar samhället bl.a. p.g.a. invandringspolitiken kan han inte riktigt få in i skallen att han kan bli straffad för att säga vissa helt sanna saker eller att ingen bryr sig om att man är ärlig och "gör rätt för sig" och det är inte för att han är dummare än de flesta i den åldern med en liknande bakgrund. Gamla svenskar är för det mesta så naiva. Om man är ung beror det däremot på ren dumhet.

Kalla det vad du vill.
Oavsett hur du vill nervärdera din fars och andra äldres intellekt eller inte, så vidhåller jag att en normalbegåvad, oavsett ålder, tidigare politisk övertygelse, nuvarande samhällshat samt i övrigt taffliga ursäkter, borde klara av att sakligt kritisera saker helt utan att riskera att åka dit för HMF även med dagens lagstiftning.
Att du och/ eller din farsa anser att någon är ärlig och gör rätt för sig är inte heller det någon frisedel från att bryta mot lagen.
Citera
2020-10-03, 02:38
  #50
Medlem
Grodfrityrs avatar
Hon blev väl inspirerad av Anne Ramberg och Cecilia Hagen, Östermalmskärringarna skrev sina ranter ungefär ett år innan den åtalade kvinnan skrev texten som ledde till åtal.

SvD 2016-10-04
Citat:
”Djupt oroande när människor kallas råttor”

Cecilia Hagen skriver om mänskliga brunråttor, som hon vill döda med gift. Det är något av det grövsta vi läst i etablerad press, skriver flera debattörer.

Vi reagerade med bestörtning på en krönika av Cecilia Hagen med rubriken ”Hur ska man bli av med de mänskliga brunråttorna?”, publicerad i Expressen den 29/9. Hagen skriver, efter en inledande passus om råttor: ”Det är de där andra rådisarna som jag skulle vilja utplåna på ett värdigt vis. De bruna. Dem som Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg skrivit om i sina senaste bloggar. Det inlägg av Anne Ramberg som Hagen hänvisar till beskriver debattmotståndare som ”bruna råttor”. Hagen drar den logiska konsekvensen av denna metafor när hon fortsätter: ”Hur ska man bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?”.
https://www.svd.se/djupt-oroande-nar...-kallas-rattor

Fria Tider 2016-09-26
Citat:
Expressen-text: Utplåna invandringskritiker med gift

Media. Expressens Cecilia Hagen vill "utplåna" det hon anser vara "mänskliga brunråttor", syftande på människor med höger*politiska åsikter. Det skriver hon i en krönika idag.

I sin krönika knyter Hagen an till ett blogginlägg som Advokat*samfundets general*sekreterare Anne Ramberg nyligen skrev där hon kallade invandrings*kritiska politiker för "bruna råttor". Framför allt nämns den moderate riksdags*mannen Hanif Bali i hennes blogg*inlägg.
...
https://www.friatider.se/expressen-u...-till-massmord


Förespråka giftmord på invandringskritiker = Inga problem
Skriva en rant om kriminella invandrare = Hets mot folkgrupp, åtal

Regimen gillar inte yttrandefrihet om du har "fel" åsikter.
Citera
2020-10-03, 09:49
  #51
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Kalla det vad du vill.
Oavsett hur du vill nervärdera din fars och andra äldres intellekt eller inte, så vidhåller jag att en normalbegåvad, oavsett ålder, tidigare politisk övertygelse, nuvarande samhällshat samt i övrigt taffliga ursäkter, borde klara av att sakligt kritisera saker helt utan att riskera att åka dit för HMF även med dagens lagstiftning.
Att du och/ eller din farsa anser att någon är ärlig och gör rätt för sig är inte heller det någon frisedel från att bryta mot lagen.

Jag skiter väl i om något är lagligt, ditt patetiska kräk. Det är lagen som är brottslig.

Det är precis som jag skrev: äldre människor, och då menar jag normalbegåvade sådana, är uppfostrade på ett sätt så att de inte inser att de kan åka dit för detta. Men det enda som behövs för att vara helt garderad mot det är att inte skriva under eget namn eller lämna elektroniska spår efter sig.
Citera
2020-10-04, 14:57
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag skiter väl i om något är lagligt, ditt patetiska kräk. Det är lagen som är brottslig.

Vilket klyftigt resonemang din sällsynt osluga amöba. Då antar jag att du är okej med att man skiter i vilka lagar som helst man inte gillar?

Citat:
Det är precis som jag skrev: äldre människor, och då menar jag normalbegåvade sådana, är uppfostrade på ett sätt så att de inte inser att de kan åka dit för detta. Men det enda som behövs för att vara helt garderad mot det är att inte skriva under eget namn eller lämna elektroniska spår efter sig.

Nej då, normalbegåvade folk helt oavsett ålder sitter inte på nätet och bräker ur sig ogenomtänkta idiotgrejer de kan riskera att åka dit för. Det är nog bara du som har fel umgängeskrets ur den aspekten.
Normalbegåvade klarar med enkelhet av att kritisera saker helt utan risk att åka dit för HMF.

Stor humor dock att du tycks tro att de äldre, som du beskriver är uppfostrade till idioter, skulle kunna klara av att inte lämna elektroniska spår efter sig eller skriva under med namn.
Citera
2020-10-04, 16:26
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag skiter väl i om något är lagligt, ditt patetiska kräk. Det är lagen som är brottslig.

Det är precis som jag skrev: äldre människor, och då menar jag normalbegåvade sådana, är uppfostrade på ett sätt så att de inte inser att de kan åka dit för detta. Men det enda som behövs för att vara helt garderad mot det är att inte skriva under eget namn eller lämna elektroniska spår efter sig.


Man kan inte anpassa svenska lagar efter utvecklingsstörda personers intellekt
Citera
2020-10-05, 09:27
  #54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag skiter väl i om något är lagligt, ditt patetiska kräk. Det är lagen som är brottslig.

Det är precis som jag skrev: äldre människor, och då menar jag normalbegåvade sådana, är uppfostrade på ett sätt så att de inte inser att de kan åka dit för detta. Men det enda som behövs för att vara helt garderad mot det är att inte skriva under eget namn eller lämna elektroniska spår efter sig.
Jag vet inte vad du har underlag i din närhet - men ingen av de äldre i min släkt och närhet har problem med att ta till sig att saker förändras och att det som för var lagligt och okej nu inte är det.

Jag tycker det är fult att skylla på äldre när det tycks var du själv som har svårt att ta till dig detta.
Citera
2020-10-09, 11:19
  #55
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte vad du har underlag i din närhet - men ingen av de äldre i min släkt och närhet har problem med att ta till sig att saker förändras och att det som för var lagligt och okej nu inte är det.

Jag tycker det är fult att skylla på äldre när det tycks var du själv som har svårt att ta till dig detta.

Jag ger väl djävulen i att det är olagligt. En lag som HMF är fel rent moraliskt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback