Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-09-22, 12:12
  #61
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Jag gör det, blir ju knappt trött på den sträckan. Och då är jag inte speciellt tränad. Måste vara bra nergången om man inte pallar att cykla 4 mil på en dag uppdelat på två etapper.
Har du tittat på befolkningen i Stockholm? Fruktansvärd fysisk standard.
Citera
2020-09-22, 13:24
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Här är ett konkret tips, betydligt mer effektivt än att försöka få flashbackare att swisha dig:

https://i.redd.it/fe6x81ef4vpz.jpg

Kanske lite över gränsen att uppmuntra till självmord, tycker du inte?
Citera
2020-09-22, 18:11
  #63
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Har du tittat på befolkningen i Stockholm? Fruktansvärd fysisk standard.

Jo jag bor i Stockholm... Och det är väl inte värre här än med lönnfeta lantisar?
Citera
2020-09-22, 21:57
  #64
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Kanske lite över gränsen att uppmuntra till självmord, tycker du inte?

Okej då, möjligtvis lite väl hårt. Men om användarnamnet syftar till att personen är född 90 så är h*n alltså 30+. Kan inte se det som annat än ett försök att få folk att swisha.
Citera
2020-09-23, 07:30
  #65
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
Jag bor ca 2 mil från jobbet gå och cykel är uteslutet. Jag var sjuk förra veckan så jag måste till jobbet idag.

Det tar ungefär fyra timmar att gå ett par mil. Lägg till en halvtimme för paus och ta med lite matsäck.
Citera
2020-09-23, 08:51
  #66
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Jag ÄR en konservativ surgubbe, och kan bekräfta detta.

En nära väns hustru arbetar som boendestödjare, och brukar uppgivet konstatera att numera är de unga brukarna ofta mer fungerande individer än hon själv, både fysiskt och psykiskt.

Men alltså lata eller lätt handlingsförlamade inför livets vanliga utmaningar på ett sätt som hon helt enkelt inte trodde var möjligt.

Hon åker alltså hem till dem och väcker dem, precis som du säger, eller hjälper dem att ta in posten, samt öppna posten. Till exempel. Eller handla mat.

Det här landet har sina utmaningar.

Har också stött på det här fenomenet, främst i mitt arbete. Jag måste erkänna att det till stor del är socialtjänstens fel. I stället för att låta lättjefulla och självömkande tjugoåringar städa upp efter sina egna misslyckanden och lära sig något om livet, så fokuserar socialtjänsten helt och hållet på att hitta en lämplig åtgärd som dom kan sätta in. Resonemanget går typ "Han går inte upp ur sängen på morgonen, hur kan vi hjälpa honom med det?", när det borde gå "Han går inte upp ur sängen på morgonen, så det blir inga pengar för honom den här månaden".
INGET är mer skadligt för en ung man än att bli behandlad som en baby.
Citera
2020-09-26, 14:33
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Förhastade slutsatser innan du vet omständigheterna.

Ont: Sjukskriv dig eller bara planka. Covid-19 så du kan ju stanna hemma för att vara "säker"

Har man inte ens 50 kr till en bussbiljett så borde man ha en god man.
Det är inte förhastade slutsatser utan fakta.

När huvudet är dumt så får kroppen lida.
Bara börja knalla. Det är gratis.
Citera
2020-09-26, 14:51
  #68
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Lite jobbigt när SL-kortet slutar funka så där mitt i månaden.

Jobbigt och jobbigt... Det är ju inget märkligt i alla fall. Det är ju många år sedan man köpte ett månadskort som gällde i en kalendermånad.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback