Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-06, 01:14
  #73
Medlem
triptykens avatar
Hårdvaru eller IP ban? Om det är hårdvaru, installera om telefonen (eller ... om du har Apple... titta på den skarpt och låtsas att du har koll på nåt). Om det är IP döna in en VPN... hur man gör det på Apple vet jag inte - kasta en femhundring västerut och hoppas på det bästa?
Citera
2024-04-06, 01:31
  #74
Medlem
Soetroevs avatar
Dessa appar lagrar mycket mer information än du tror. Jag blev avstängd på Tinder och de kunde se att det var jag genom mitt bildbibliotek, IP-adress, Instagram, Facebook etc. När jag sedan efter något år bytte mobil (och sim-kort!) kunde de se att jag befann mig på samma plats som tidigare och var inloggad på samma konton på Instagram/Facebook. Försökte ännu en gång något år senare, var fortfarande bannad och gav sedan upp.

Tänk då TikTok som dessutom är Kina-ägt. De vet antagligen mer om dig än vad du själv gör.
__________________
Senast redigerad av Soetroev 2024-04-06 kl. 01:35.
Citera
2024-04-06, 02:09
  #75
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev
Dessa appar lagrar mycket mer information än du tror. Jag blev avstängd på Tinder och de kunde se att det var jag genom mitt bildbibliotek, IP-adress, Instagram, Facebook etc. När jag sedan efter något år bytte mobil (och sim-kort!) kunde de se att jag befann mig på samma plats som tidigare och var inloggad på samma konton på Instagram/Facebook. Försökte ännu en gång något år senare, var fortfarande bannad och gav sedan upp.

Tänk då TikTok som dessutom är Kina-ägt. De vet antagligen mer om dig än vad du själv gör.

Precis.
Citera
2024-04-09, 16:23
  #76
Medlem
TikTok har många roliga karaktärer

https://www.youtube.com/watch?v=AAnzQ4HquJM
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback