Tiktok kan. Man fastna vid men man känner att folk skämmer ut sig. Fan vuxna människor som mimar och alla använder samma ljud. 😂 Finns gott om lättktädda dsmer som förgyller ändå. Missa inte Nenn#e Fri#sk. Den moderna horan som är förebild för massor av ungar och skryter om hur mycket hon tjänar. Vart fan är.världen på väg.
Har läst om nån farlig utmaning på TikTok där folk bygger en flaskbomb av något slag. En kille i Salem fick allvarliga skador och yadayada. Nu försöker jag luska ut VAD den här flaskan ska innehålla, men lyckas inte hitta hur mycket jag än söker. Det ska vara komponenter som finns i vanliga matvarubutiker, men VAD? Bara av nyfikenhet, btw. Har inga planer på att göra bomber själv. Vatten och aluminium (folie?) nämns i videon i länken, men vad är det för djävulskt pulver som kan ge en sådan explosiv reaktion? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ll-varna-andra
Hej! Skulle lägga in en länk på min dotters TikTok men webbplats kommer inte upp överhuvudtaget när jag byter till företagskonto, någon som vet hur man får fram det alternativet?
Är nog bara en tidsfråga innan vi har något allvarligt fall med Tiktok i rubriken. Det är för många sjuka (vuxna) personer som har hittat live-funktionen och gjort det till en vardagssyssla.
På en lina har vi en harmlös lågbegåvad hemmasittare som svarar troll med gråten i halsen " JAG ÄTER INTE ENS MAMMOR ", " JAG ÄTER INTE ENS BILDÄCK " och i flödets nästa live sitter en våldtäktsdömd gängkriminell som trycker i en bunker och tar emot donationer.
Jag har sett polis flera gånger knacka på hos en psykiskt sjuk kvinna som knaprar piller i extas samtidigt som hon lägger skulden till sitt självmord på andra "tiktokare". Allt live med hundratals, ibland tusentals tittare som samlats i en livechatt medan detta pågår. Det "liveas" tillsammans genom en inbjudan och sedan är showen igång. Ibland sitter upp mot 4 vuxna personer och skriker som apor på varandra. Folk ska sänkas i åar, sätta knivar i halsen - ja folk ska döda varandra, knulla morsor och pissa på varandras gravar.
Ja ni hör ju. Samhällets alla skikt på ett och samma ställe i live-videoform med en påhejande publik bestående av barn som vill ha underhållning. Psykopatens paradis och ansiktet till psykisk ohälsa. Som en livestream direkt från psykiatriska akutmottagningen.
Obs. för att få tillgång till lives måste man ha ett konto, annars syns bara videos. Jag var lyckligt ovetandes länge om detta fenomen.
Om jag inte har någon profil och går in på ett offentligt konto. Kan den personen se att jag varit inne på profilen/tittat på filmer? Se IP eller något?
Om jag inte har någon profil och går in på ett offentligt konto. Kan den personen se att jag varit inne på profilen/tittat på filmer? Se IP eller något?
Nej den ser bara att det kommit en view till på videon. Bara TikTok som företag ser din IP, inte användaren som laddar upp videon.
Är nog bara en tidsfråga innan vi har något allvarligt fall med Tiktok i rubriken. Det är för många sjuka (vuxna) personer som har hittat live-funktionen och gjort det till en vardagssyssla.
Har hänt fler saker säkert som jag inte känner till.
Citat:
Italien har blockerat unga användare från Tiktok.
Detta efter att en 10-årig flicka misstänks ha dött efter att ha genomfört en ”kvävningsutmaning” på appen, skriver The Guardian.
Tiktok is a psychological weapon and is one of the evilest businesses in modern history. TikTok is trash because Tiktok makes money from your misery. Tiktok is garbage because it is funding China's 2049 plan. CCP's Bytedance is making billions of dollars from AI technology that is ruining society. Tiktok makes money by destroying society and culture. Tiktokers are making millions of dollars and making lots of money from selling out to the business of China's Bytedance which is why Tiktok is bad and Tiktok is trash.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!