2021-07-20, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Internationella olympiska kommittén (IOK) tillåter inte politiska protester under OS-tävlingarna och i samband med prisutdelningar.

Men förra veckan kom nya riktlinjer som ändå öppnar för vissa ställningstaganden före eller efter tävling. Det ger möjlighet för bland annat fotbollsdamerna att fortsätta sin tradition att knäböja mot rasism inför sina matcher.

– Vi har tagit ett beslut. Vi kommer att knäböja, säger Hedvig Lindahl.

Självklart tillåts detta. Hatar damfotboll och vårat damlandslag är ruttna rasistiska vänsterextremister. Kan inte fatta att OS tillåter detta. Inte nog med att dem är förjävliga på att spela fotboll så ska dem nu knäböja för antifa!

Vad anser ni på Flashback om detta? Var det korrekt att låta dem knäböja?

https://www.msn.com/sv-se/sport/nyheter/sverige-t%C3%A4nker-kn%C3%A4b%C3%B6ja-inf%C3%B6r-os-premi%C3%A4ren/ar-AAMj9z6

Korrekt och korrekt men mitt engagemang för damlandslaget blir i vart fall inte större av detta symbolhandlande. Det verkar inte riktigt som de själva har begrundat detta på djupet vad det innebär att knäböja. Att knäböja är ett tecken på underkastelse, så ska man stå för något så gör man det upprätt. Svårare än så är det inte. Vill damlandslaget vara dörrmattor så varsågod men inbilla er inte att detta kommer att generera respekt i längden.
Citera
2021-07-20, 02:38
Medlem
Självklart ska man ta varje chans att godhetssignalera, speciellt när ens idrottsutövande är lika underhållande som ett nattpass på Volvobandet.

De brände av en hel presskonferens där det som diskuterades var att de spelat VR på hotellet och att Asllani hade ramlat.
Himla supertokigt tyckte alla.
Citera
2021-07-20, 07:04
Medlem
johnny_viciouss avatar
Båda finallagen nyss i EM knäböjde inför avspark. Jag tycker det är en märklig tradition och jag ser gärna en fotbollsplan som en fredad politisk zon, men att dra den här debatten till att handla om damfotboll känns ju skevt.
Citera
2021-07-20, 07:11
Medlem
scoremaxs avatar
Tja.
Det är ju ett fritt land.
Knäböj bäst ni vill.

Not approved by Scoremax dock.
Men det kan ju dom skita helt i.

Själv tycker jag det bra med polarisering och politiska ställningstaganden och så vidare.

Så kan man välja.
Citera
2021-07-20, 07:17
Medlem
kyrkstockens avatar
Vad oväntat av damlaget.
Citera
2021-07-20, 07:23
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Fan!!!! Börjar bli trött på allt man måste bojkotta pga av allt godhetsknarkande. Kan inte negrerna ta hand om sig själva? Måste de alltid ha stöd av svenska kvinnor, regimtrogna hournalister och allt vänsterblivet pack som röstar på sjuklövern.

Hoppas verkligen att Jimmie blir president vid nästa val!
Citera
2021-07-20, 07:27
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Har aldrig förstått vad såna här manifestationer är bra för.

Ändras något ?

Kommer rasisterna verkligen att ändra sig för att några spelare knäböjer ?
Nej, snarare tvärtom.
Citera
2021-07-20, 07:32
Medlem
Självklart skall dom knäböja. Inte bara före utan under hela matchen. 90 minuter på knä skulle säkert stärka de svenska fjollorna.
Citera
2021-07-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever

90 talet med alla töntiga skinn bollar är långt gånget!
Är fotbollar inte längre utav läder ? Jag missuppfattar dig säkert men jag är inte 100% på det. Många sportskor idag är inte längre gjorda i läder så bollarna kanske gått samma väg?
Citera
2021-07-20, 07:45
Medlem
När arvsynden är som bäst, knäböjer man för vad förfäderna gjort.

Samtidigt talar man om att färgade inte kan vara rasistiska (vilket är en jäkla lögn)
Citera
2021-07-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453

https://www.msn.com/sv-se/sport/nyheter/sverige-t%C3%A4nker-kn%C3%A4b%C3%B6ja-inf%C3%B6r-os-premi%C3%A4ren/ar-AAMj9z6
Dom ser helt oengagerade ut trött-lutandes mot knäet .......menar dom verkligen nåt med gesten eller är dom tvingade ?
Senast redigerad av Kirev 2021-07-20 kl. 07:52.
Citera
2021-07-20, 07:52
Medlem
Lite mer pondus får dom visa nu i Japan om nu Kejsaren tittar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här