2020-09-21, 15:27
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Men knäböjningen det är ju emot BLM eftersom den vuxit sej allt starkare inom idrottsrörelsen.

Vilket är fullkomligt katastrofalt. Du verkar dock tycka att det är bra och spännande, men det är ju för att din tröga naiva kvinnoskalle inte kan ta in det faktum att vi pratar om terrorister.

Om ni kvinnor ska syssla med politik, börja åtminstone med att fördöma terrorism.
Citera
2020-09-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
För min del så är det sluttittat på damlandslaget. Jag har fått nog av alla stolligheter. Det räcker nu.
Att du ens tittat på skiten? Hur tänkte du? För övrigt har deras politiska agenda varit tydlig i åratal.
Citera
2020-09-21, 17:12
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vilket är fullkomligt katastrofalt. Du verkar dock tycka att det är bra och spännande, men det är ju för att din tröga naiva kvinnoskalle inte kan ta in det faktum att vi pratar om terrorister.

Om ni kvinnor ska syssla med politik, börja åtminstone med att fördöma terrorism.

Ny ryker vi hop igen! Damlaget hyllar inte BLM med knäböjningen utan tvärtom är det en reaktion mot att den har tagit sig in i idrottsrörelsen. Skall de vara så förbaskat svårt att förstå. Jag tar tillbaka alla ursäkter och beklagar att jag la mej när jag blev attackerad för att jag vågade yttra mej. Usch vilken kvinnosyn vissa av er har.
Citera
2020-09-21, 18:03
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Ny ryker vi hop igen! Damlaget hyllar inte BLM med knäböjningen utan tvärtom är det en reaktion mot att den har tagit sig in i idrottsrörelsen. Skall de vara så förbaskat svårt att förstå. Jag tar tillbaka alla ursäkter och beklagar att jag la mej när jag blev attackerad för att jag vågade yttra mej. Usch vilken kvinnosyn vissa av er har.

Du förstår ju inte ens vad du läser. Så här står det:

Citat:
Det svenska laget knäböjde innan matchstart, i en protest mot rasism och som en del i ”Black Lives Matter”-rörelsen som vuxit sig allt starkare även inom idrotten.

"Som en del i". Dessa fruntimmer ser sig alltså som en del i Black Lives Matter-rörelsen. De inte bara går ned på knä för denna vansinnesrörelse - de anser sig dessutom vara en del av den. Precis så står det. Hela det svenska damlandslaget i fotboll anser sig vara en del av den terrorrörelse som just nu plundrar, misshandlar och mördar oskyldiga i USA, samt hetsar varandra till fysiskt våld mot vita människor och poliser. Detta går dessa satans fruntimmer ned på knä för och anser sig vara en del av. De anser sig vara en del av en terrorrörelse.

Du får ursäkta mig, men min "kvinnosyn" får sig ett par smällar efter sådana här tilltag. Inte heller blir det bättre när du och andra kvinnor sitter här i tråden och försvarar vansinnet, kallar folk för rasister, och allt vad ni nu håller på med. Min "kvinnosyn" kommer inte bli bättre av det, tro mig. Jag har dessutom inte problem med kvinnor generellt. Det är er svenska kvinnor jag har problem med, för ni beter er ju som kompletta dårar. Kvinnor i andra länder beter sig inte på det här sättet. Kolla kvinnorna i Östeuropa. De är stolta över sina länder, sina gränser, sina kulturer, sin religion, sina män, och framförallt - sig själva. De sjunker inte ned på den här träsklåga nivån som ni gör, och förnedrar sig själva inför hela världen.

Ta en titt i spegeln vettja, och sluta för fan skylla ifrån er allt.

Ni har ett eget ansvar.
Senast redigerad av deadset 2020-09-21 kl. 18:06.
Citera
2020-09-21, 18:11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
För övrigt har deras politiska agenda varit tydlig i åratal.

Vad mer har dessa galna fruntimmer sysslat med genom åren?
Citera
2020-09-21, 18:22
Medlem
maxorrs avatar
S
Citat:
Spelarna i det svenska fotbollslandslaget kommer återigen att knäböja i tisdagens EM-kvalmatch mot Island i Reykjavik.

Annons
TT
redaktion@
– Så är det. Politiska saker upprör ju, och för vår del är det viktigt att vi visar var vi står i den här frågan. Det är mot rasism och för mänskliga rättigheter. Det är viktigt att vi inte gör det bara en gång utan att vi visar det oavsett vad folk tycker och tänker, säger lagkapten Caroline Seger på en presskonferens.

Flera idrottare och lag runt om i världen har knäböjt de senaste månaderna för att markera mot rasbaserat förtryck och våld, i kölvattnet av flera uppmärksammade händelser i USA. Protesterna har bemötts av både hyllningar och kritik.

– Det (kritiken) visar ännu mer hur viktigt det är att sätta ner foten eller ett knä för den sakens skull, säger Seger.

Det svenska laget knäböjde inför EM-kvalmatchen mot Ungern (8–0) i Göteborg i torsdags.

Dagen efter skrev backstjärnan Magdalena Eriksson på Instagram: "Hat har ingen plats i den här världen och efter att ha tagit emot kritik för detta vet vi bara att det var rätt sak att göra. Och gissa vad... Vi kommer att göra det igen. Vi är inte problemet. Personerna som gör ett problem av detta är tyvärr det!"

Seger säger att även de isländska spelarna planerar att knäböja.

– Tanken är att båda lagen ska göra det, säger hon.
Citera
2020-09-21, 18:22
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Fotbollslandslaget vill sluta upp bakom "Black Lives Matter"-rörelsen. Inför EM-kvalet mot Ungern planerar man att gå ner på knä mot rasism.

– Alla människor ska behandlas lika, och det vill vi vara tydliga med som landslag, säger Sveriges lagkapten Caroline Seger.

Alla människor ska behandlas lika. Utom vita människor förstås. De förtjänar stryk.
Vilken komplett jävla pajas hon är, den där Caroline Seger.

Landslaget vill knäböja: "Viktigt för oss"
Citera
2020-09-21, 18:29
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
S

Men vad faa-aan. Ska de göra det igen?
Jag har nog aldrig skämts så mycket över att vara svensk som nu.

Kan ingen bara stoppa de här dårarna på något sätt?
Citera
2020-09-21, 18:34
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Vad mer har dessa galna fruntimmer sysslat med genom åren?

Dom är väldigt ointelligenta iaf förutom att sparka boll, och står upp för saker som skär sig (krockar) med vårat samhälle som definitionsmässigt har inget med vårat samhälle att göra alls det dom knäböjer för..
Sen är BLM en kriminell terrororganisation dessutom, och deras statistik på rättigheter och diskriminering rasism är helt felaktiga ochså och dementerade helt och hållet relativt andra etniska gruppers välfärd med demokrati
Citera
2020-09-21, 18:39
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Alla människor ska behandlas lika. Utom vita människor förstås. De förtjänar stryk.
Vilken komplett jävla pajas hon är, den där Caroline Seger.

Landslaget vill knäböja: "Viktigt för oss"

Caroline Seger är en riktig jävla mupp. Hoppas hon blir kulturberikad av ett gäng blånegrer i en mörk gränd framöver.
Citera
2020-09-21, 18:44
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Men vad faa-aan. Ska de göra det igen?
Jag har nog aldrig skämts så mycket över att vara svensk som nu.

Kan ingen bara stoppa de här dårarna på något sätt?

Ja dom skämmer ju ut sverige och svenska män så det bara sjunger om det .. Dumma blondin flator med noll bröst som står upp för saker som har ingen plats i idrotten att göra och som dessutom är en kriminell organisation

Why Black Lives Matter is a scam #BlackLivesMatter

https://www.youtube.com/watch?v=_sNUYTStcRs
Citera
2020-09-21, 18:49
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Caroline Seger är en riktig jävla mupp. Hoppas hon blir kulturberikad av ett gäng blånegrer i en mörk gränd framöver.

Tror inte du menar det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in