Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Ny ryker vi hop igen! Damlaget hyllar inte BLM med knäböjningen utan tvärtom är det en reaktion mot att den har tagit sig in i idrottsrörelsen. Skall de vara så förbaskat svårt att förstå. Jag tar tillbaka alla ursäkter och beklagar att jag la mej när jag blev attackerad för att jag vågade yttra mej. Usch vilken kvinnosyn vissa av er har.
Du förstår ju inte ens vad du läser. Så här står det:
Citat:
Det svenska laget knäböjde innan matchstart, i en protest mot rasism och som en del i ”Black Lives Matter”-rörelsen som vuxit sig allt starkare även inom idrotten.
"Som en del i". Dessa fruntimmer ser sig alltså
som en del i Black Lives Matter-rörelsen. De inte bara går ned på knä för denna vansinnesrörelse - de anser sig dessutom vara
en del av den. Precis så står det. Hela det svenska damlandslaget i fotboll anser sig vara en del av den terrorrörelse som just nu plundrar, misshandlar och mördar oskyldiga i USA, samt hetsar varandra till fysiskt våld mot vita människor och poliser. Detta går dessa satans fruntimmer ned på knä för och anser sig vara en del av. De anser sig vara en del av en terrorrörelse.
Du får ursäkta mig, men min "kvinnosyn" får sig ett par smällar efter sådana här tilltag. Inte heller blir det bättre när du och andra kvinnor sitter här i tråden och försvarar vansinnet, kallar folk för rasister, och allt vad ni nu håller på med. Min "kvinnosyn" kommer inte bli bättre av det, tro mig. Jag har dessutom inte problem med kvinnor generellt. Det är er
svenska kvinnor jag har problem med, för ni beter er ju som kompletta dårar. Kvinnor i andra länder beter sig inte på det här sättet. Kolla kvinnorna i Östeuropa. De är stolta över sina länder, sina gränser, sina kulturer, sin religion, sina män, och framförallt - sig själva. De sjunker inte ned på den här träsklåga nivån som ni gör, och förnedrar sig själva inför hela världen.
Ta en titt i spegeln vettja, och sluta för fan skylla ifrån er allt.
Ni har ett eget ansvar.