Visst. Ingen bryr sig om damfotboll eller damfotbollsspelare varken vad de gör på eller utanför planen men detta var lite väl magstarkt.
11 ”kvinnor” som unisont går ned på knä för BLM... Jag blir faktiskt lite äcklad.
Politik och sport hör inte ihop. Man skiter fullständigt i politiska ståndpunkter. Är bara löjligt och helt onödigt.
När man ser på sport skiter man fullständigt vilken religion , sexualitet politik etc spelarna har. Undantag landskamper du är det ju lite viktigt vilken nationalitet de har ( ja knappt längre )
Sen att stötta blm öppet så där är bara tragiskt . Finns ju flera i den rörelsen som gärna vill utrota alla vita på jorden. Samt är de största rasisterna överlag .
Senast redigerad av Captinhero 2020-09-17 kl. 23:26.
Det blir väldigt patetiskt när dom försöker leka hjältar och hylla upp en kultur där dom skulle vara dom första att få en lavett för att hålla käften....
Det är verkligen något grovt fel när man hyllar saker som går emot sin egen överlevnad???
Det är en illavarslande trend att politik smyger sig in i sporten. Oavsett vad man tycker så är det inte läge att trycka ner sin åsikt i halsen på andra bara för att tillfället ges. Och förresten, håll den amerikanska smörjan borta från Sveriges gränser.
Det blir väldigt patetiskt när dom försöker leka hjältar och hylla upp en kultur där dom skulle vara dom första att få en lavett för att hålla käften....
Det är det ena, det andra är att man står tamejfan upp av respekt för sin nationalsång.
Har man inte den respekten för sitt lands flagga så ska man tamejfan inte få representera den heller.
Visst. Ingen bryr sig om damfotboll eller damfotbollsspelare varken vad de gör på eller utanför planen men detta var lite väl magstarkt.
11 ”kvinnor” som unisont går ned på knä för BLM... Jag blir faktiskt lite äcklad.
Vad tycker ni?
Jag tycker det är konstigt att knäböja för svarta, för att dom är svarta. Det är rasistiskt.
Typ lika kostligt som att jag skulle förvänta mig att svarta skulle knäböja för mig, för att jag är vit.
Känns som damlaget borde kolla på filmen The Wave (från -81) och fundera på vad fan de håller på med. Har de verkligen tänkt själva, och allihopa helt fristående av varandra kommit fram till att detta var en bra idé. Farligt stimbeteende. Det är sånt här som leder till häxbränning, folkmord, mm.
Vänstervridna flator när kommer korplirarna knäböja för alla våldtäktersoffer som sverige drabbats av pga massinvandring? Eller för bögar/flator som sparkas ut från hustaken av islamister?
Peter Gerhardson borde skämmas, ta mig fan!