Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-17, 23:01
  #1
Medlem
Hej på er! vilka filmer som är aktuella på svt play tycker ni att man ska se?
Min pappa toni erdmann finns just nu och den kan jag verkligen rekomendera!
Så himla bra att så bra filmer finns gratis att ta del av.
Citera
2020-09-17, 23:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodpanda2
Hej på er! vilka filmer som är aktuella på svt play tycker ni att man ska se?
Min pappa toni erdmann finns just nu och den kan jag verkligen rekomendera!
Så himla bra att så bra filmer finns gratis att ta del av.

Nu tycks du ha blandat ihop något. Du skriver om SVT play, därefter berättar du om gratis filmer. Låt oss hålla oss till fakta. SVT kostar svenska skattebetalare i runda slängar 5 miljarder varje år. Knappast gratis.
Citera
2020-09-18, 08:55
  #3
Medlem
smoerreboms avatar
Visst har SVT:s utbud av filmer förändrats sista åren? Jag skaffade nyligen en modern teve så att jag kunde se på SVTplay och det blir så tydligt när alla filmerna ligger där uppradade. Det är nästan inga gamla klassiker längre typ hitchcock och sånt, de har haft feministtema och LBGTQ tema och nästan alla filmer är från de senaste tio åren och draman utan våld och dylikt utan bara grejer om kvinnor social justice eller bara allmänt mähä. Jag har sett typ fem filmer på Play på ett halvår, 71, Cleo 5 till 7 och den där med Jack o Connel och Mendehlson i fängelset.

En annan sak jag noterat är att ibland visar de nån film på vanlig teve som inte passar in i denna mall riktigt, Red Rock West, tänkte jag kollar lite på Dennis nähä fanns inte, Strange Days inte heller.

Vet ni om de har bytt inköpare för visst känns det som att SVT vill forma oss även med sitt val av filmer nu

Hade de inte plockat bort 71 så hade min solklara rek varit på den iaf. Yann Demange är en mkt lovande regissör.
Citera
2020-09-18, 12:36
  #4
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Visst har SVT:s utbud av filmer förändrats sista åren? Jag skaffade nyligen en modern teve så att jag kunde se på SVTplay och det blir så tydligt när alla filmerna ligger där uppradade. Det är nästan inga gamla klassiker längre typ hitchcock och sånt, de har haft feministtema och LBGTQ tema och nästan alla filmer är från de senaste tio åren och draman utan våld och dylikt utan bara grejer om kvinnor social justice eller bara allmänt mähä. Jag har sett typ fem filmer på Play på ett halvår, 71, Cleo 5 till 7 och den där med Jack o Connel och Mendehlson i fängelset.

En annan sak jag noterat är att ibland visar de nån film på vanlig teve som inte passar in i denna mall riktigt, Red Rock West, tänkte jag kollar lite på Dennis nähä fanns inte, Strange Days inte heller.

Vet ni om de har bytt inköpare för visst känns det som att SVT vill forma oss även med sitt val av filmer nu

Hade de inte plockat bort 71 så hade min solklara rek varit på den iaf. Yann Demange är en mkt lovande regissör.
Men SVT Play visar ju faktiskt de filmer du skriver om - fast inte under så lång tid.

Tyvärr får man väl säga, eftersom det ju finns filmer man gärna hade velat se fler gånger.

"Tårtgeneralen" visade de tex till slut på SVT Play.
Men de hade inte kvar den på internet särskilt lång tid.
Jävla synd eftersom jag gärna hade velat se den igen.
Citera
2020-09-18, 13:15
  #5
Medlem
JoeL431s avatar
Jag kan tipsa om The End of the Tour (2015) som går ut inatt.

The story of the five-day interview between Rolling Stone reporter David Lipsky and acclaimed novelist David Foster Wallace, which took place right after the 1996 publication of Wallace's groundbreaking epic novel, 'Infinite Jest.'

Härlig kemi mellan Jesse Eisenberg och Jason Segel.

https://www.imdb.com/title/tt3416744/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2020-09-18, 14:55
  #6
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Men SVT Play visar ju faktiskt de filmer du skriver om - fast inte under så lång tid.

Tyvärr får man väl säga, eftersom det ju finns filmer man gärna hade velat se fler gånger.

"Tårtgeneralen" visade de tex till slut på SVT Play.
Men de hade inte kvar den på internet särskilt lång tid.
Jävla synd eftersom jag gärna hade velat se den igen.
Jag kollade när jag såg att strange days pågick och red rock West under eftertexterna, dock inte på PC n utan på teven android alltså.
Citera
2020-10-19, 23:00
  #7
Medlem
JoeL431s avatar
Naomi Kawases superfina Under Körsbärsträden (2015) finns på SVT Play. Eller går på 1'an nu.
Citera
2020-10-30, 15:04
  #8
Medlem
Punklivs avatar
Ligger mycket bra uppe nu. Arne Mattsons Hillman-filmer till exempel är riktigt mysiga, där Mannekäng i rött är den mest sevärda. Kallas ofta för en protogiallo, vilket jag kan hålla med om.

Den fantastiska Night of the Living Dead, som skapade zombien vi känner i dag, kan man se hur många gånger som helst.

Spider Baby får inte heller missas. Absurd, kreativ, rolig och otäck. Se den, nu!

Korparna är den bästa svenska filmen på många år. Mörk och ångestfylld historia med en storspelande Reine Brynolfsson i huvudrollen.

Sist men inte minst borde man passa på att se Victoria. Filmen är fotad i en enda tagning, men den har mer att erbjuda än denna imponerande aspekt. Riktigt gripande och spännande, vilket fotot förvisso bidrar till - otroligt stark närvaro. Har gett den en femma på Filmtipset, ska se om den och se om den fortfarande bär upp betyget!
Citera
2021-01-06, 15:04
  #9
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodpanda2
Hej på er! vilka filmer som är aktuella på svt play tycker ni att man ska se?
Min pappa toni erdmann finns just nu och den kan jag verkligen rekomendera!
Så himla bra att så bra filmer finns gratis att ta del av.
Jag har under pandemin haft möjlighet att se följande filmer på SVT Play:
The Square (Ruben Östlund)
A Most Violent Year
Ansiktet (Ingmar Bergman)
Carol
Borg

Paris, Texas (Wim Wenders)
Den amerikanske vännen ("Der amerikanische Freund", Wim Wenders)
99 Homes
Vi hade i alla fall tur med vädret
Sune vs. Sune
Joe Hill (Bo Widerberg)
En dag ("One Day")
Gycklarnas afton (Ingmar Bergman)
Återkomsten (2003, "Vozvrasjtjenije")
Skriet vid midnatt (1959, "House on Haunted Hill")
De infernaliska ("Carnival of Souls")
A Bucket of Blood (Roger Corman)
The Little Shop of Horrors (1960, Roger Corman)
Spider Baby ("Spider Baby, or the Maddest Story Ever Told")
Under körsbärsträden ("An")
438 dagar
Utöya 22 juli
Mannen från Mallorca (Bo Widerberg)
Tic Tac
The Wife
The Talented Mr. Ripley
Hajen som visste för mycket
Stinsen brinner... filmen alltså
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
The Big Sick
Mannen som slutade röka
I nuläget ligger filmer som Mud, There Will Be Blood, Pulp Fiction, I hetaste laget ("Some Like It Hot"), My Week with Marilyn, Captain Fantastic, Att återvända ("Volver", Pedro Almodóvar), Det ligger i blodet ("His Girl Friday", Howard Hawks), En kärlekshistoria (Roy Andersson), Gone Baby Gone, Fanny och Alexander (Ingmar Bergman), Kapernaum, Körkarlen (1921, Victor Sjöström), Livet är underbart (1946, "It's a Wonderful Life", Frank Capra), Shoplifters ("Manbiki kazoku"), och The Death of Stalin på SVT Play.

Detta är ett filmutbud som är betydligt mer intressant än någon annan streamingtjänst jag kan komma på.
Citera
2021-01-07, 11:15
  #10
Medlem
grottmuttans avatar
Såg Mud på SVT Play igår. Riktigt bra rulle får jag säga, konstigt att jag missat den. Matthew McConaughey spelar en brottsling på rymmen som träffar två unga pojkar som hjälper honom. Lågintensiv spänning genom hela rullen och bra skådespelarinsatser.

https://www.imdb.com/title/tt1935179/
Citera
2021-01-07, 15:20
  #11
Medlem
mishimas avatar
En bortglömd trevlig sak som finns på SVT Play just nu.

https://www.svtplay.se/video/29436712/massor-av-whisky
Citera
2021-01-07, 22:45
  #12
Medlem
Gosifs avatar
There will be blood som tidigare har nämnts kan jag inte tillräckligt rekommendera! En riktigt vass film!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback