Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-13, 01:52
  #349
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Köpt via PS5 store eller via butik (CD)?

Butik.
Förbokade lång tid i förväg och 10% som medlem. Så hade blitt 50 (?) kronor mer utan dessa 10%.
540 kr. var med frakt.
Citera
2023-02-13, 06:43
  #350
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshhprince
Har ej testat, grafiken ser ut som skit. Fattar ej hypen
Vad spelar grafiken för roll i spel förutom möjligtvis i tech demos för att visa vad som går att göra?

Min lista i vad som är viktigt och intressant i ett spel är typ:

1. Gameplay
3. Tajt kontroll
3. Estetisk stil på det hela
4. Ljud och musik
5. Story
6. Vad jag åt till middag
7. Min chefs hund
8. Den tekniska grafiken
Citera
2023-02-13, 10:52
  #351
Medlem
AceOfHazes avatar
Trodde mitt room of requirements skulle bli ett horhus med en bar eller liknande, ack så fel jag hade.
Försöker locka upp fler gearspace nu, kanske kommer längre fram (precis börjat inreda rummet).
Citera
2023-02-13, 14:00
  #352
Medlem
GormDenGamles avatar
Blitt släppt en vinyl med musiken från spelet. Slutsåld. Men man kan skriva sig upp på listan.
https://mondoshop.com/products/hogwa...oundtrack-3xlp
Citera
2023-02-13, 16:29
  #353
Medlem
Nihennas avatar
Jag förstår verkligen inte lockpicking-minispelet. Fan ska man göra? jag gör det helt på måfå nu men förstår inte varför jag lyckas när jag väl gör det
Citera
2023-02-13, 16:38
  #354
Medlem
Bara jag som tycker target lock är wonky? Spelar på ps5 och ibland släpper lock on/vill det inte aktiveras. Samma på båda mina kontroller.
Också en utmaning att byta mellan fiender ifall de inte står på rad utan i klunga.

Grymt positivt överraskad att man kan lära sig cruvio, imperio och avada kedavra. Jag ska slakta skiten ur allt och alla.
Citera
2023-02-13, 17:16
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag förstår verkligen inte lockpicking-minispelet. Fan ska man göra? jag gör det helt på måfå nu men förstår inte varför jag lyckas när jag väl gör det

Höger styrspak tills det börjar vibbrera och det snurrar i högra hörnet. Vänster styrkspak till samma händer fast röd.
Citera
2023-02-13, 17:47
  #356
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Controller players, turn camera acceleration all the way down and camera sensitivty up.

Dom säger att det är som dag och natt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Bara jag som tycker target lock är wonky? Spelar på ps5 och ibland släpper lock on/vill det inte aktiveras. Samma på båda mina kontroller.
Också en utmaning att byta mellan fiender ifall de inte står på rad utan i klunga.

Grymt positivt överraskad att man kan lära sig cruvio, imperio och avada kedavra. Jag ska slakta skiten ur allt och alla.

testat detta?
Citera
2023-02-13, 18:16
  #357
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Har börjat störa mig på den konstanta dimman. Det är ju dimma även inomhus. När jag öppnar en dörr så är grafiken riktigt snygg i max en sekund men sen kommer dimman och förstör dom fina färgerna och gör det grått och tråkigt.

Spelar på konsol. Önskar det fanns en "Turn off fog" inställning
Citera
2023-02-13, 18:30
  #358
Medlem
Ratads avatar
Skulle ni säga att det är kul för mig som har läst böckerna som godnattsagor för barn och slötittat genom de flesta filmerna. Jag gillar äventyrsspel med rejäla rollspelselement där man kan vara strategisk när man utvecklar sin karaktär.
Citera
2023-02-13, 18:35
  #359
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Höger styrspak tills det börjar vibbrera och det snurrar i högra hörnet. Vänster styrkspak till samma händer fast röd.
Tack! Ska ha det i åtanke nästa gång jag stöter på det.
Citera
2023-02-14, 12:42
  #360
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skulle ni säga att det är kul för mig som har läst böckerna som godnattsagor för barn och slötittat genom de flesta filmerna. Jag gillar äventyrsspel med rejäla rollspelselement där man kan vara strategisk när man utvecklar sin karaktär.

ja, och det finns även easter eggs som rör bokserien
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback