Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-14, 12:47
  #361
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
ja, och det finns även easter eggs som rör bokserien
Kul!

Jag får fundera på saken när Steam har Black Friday i höst.
Citera
2023-02-14, 16:51
  #362
Medlem
Gabriel Knights avatar
Varför bråkar LGBTQ rörelsen kring spelet nu då?
Idag kom en video upp i flödet på youtube där man från LGBTQ rörelsen kritiserar spelet och dess skapare. Kolla videon nedan.

Jag är nog lite för dåligt insatt i det hela för att förstå vad hon i videon rantar kring gällande spelet och verkar anse att spelet går emot mänskliga rättigheter gällande LGBTQ och yttrandefrihet. Fattar ni något vad det hela handlar om?
Jag ser bara ett spel men tydligen anser vissa att spelet är ett politiskt manifest av något slag som måste stoppas.

https://www.youtube.com/watch?v=EzfXDXgtic8
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-02-14 kl. 16:55.
Citera
2023-02-14, 17:01
  #363
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför bråkar LGBTQ rörelsen kring spelet nu då?
Idag kom en video upp i flödet på youtube där man från LGBTQ rörelsen kritiserar spelet och dess skapare. Kolla videon nedan.

Jag är nog lite för dåligt insatt i det hela för att förstå vad hon i videon rantar kring gällande spelet och verkar anse att spelet går emot mänskliga rättigheter gällande LGBTQ och yttrandefrihet. Fattar ni något vad det hela handlar om?
Jag ser bara ett spel men tydligen anser vissa att spelet är ett politiskt manifest av något slag som måste stoppas.

https://www.youtube.com/watch?v=EzfXDXgtic8

Det ska väl enligt vänsterrörelser på twitter vara pga att Jk Rowling är en "transfob"
Citera
2023-02-14, 17:20
  #364
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Det ska väl enligt vänsterrörelser på twitter vara pga att Jk Rowling är en "transfob"



Fast det har ju inget med spelet i sig att göra utan är i så fall personliga åsikter om henne.
Trots detta vill man tydligen att spelet stoppas liksom hela Harry Potter franchisen.
Citera
2023-02-14, 17:57
  #365
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad spelar grafiken för roll i spel förutom möjligtvis i tech demos för att visa vad som går att göra?

Min lista i vad som är viktigt och intressant i ett spel är typ:

1. Gameplay
3. Tajt kontroll
3. Estetisk stil på det hela
4. Ljud och musik
5. Story
6. Vad jag åt till middag
7. Min chefs hund
8. Den tekniska grafiken

Nu blev jag väldigt nyfiken på hunden!

Själv bortrest tills i morgon kväll och sjukt sugen på att lira nu ☹️
Citera
2023-02-14, 18:06
  #366
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fast det har ju inget med spelet i sig att göra utan är i så fall personliga åsikter om henne.
Trots detta vill man tydligen att spelet stoppas liksom hela Harry Potter franchisen.
Det är lite lustigt för varje gång man ber dem visa något transfobt som hon skrivit mumlar de om att hon är känd transfob och skrivit en bok där gm är transa.
Citera
2023-02-14, 19:20
  #367
Medlem
C0ws avatar
Inte spelat ut spelet än, men hunnit lägga ner massa timmar...

+ Riktigt bra grafik med massa snygga detaljer
+ Fina, mysiga och atmosfäriska miljöer
+ Bra musik
+ Bra fighting-mekanik när man väl kommit in i det
+ Finns mycket att se och utforska när man inte kör main story, dvs kartan är inte tom
+ Gillar storyn

Nu till det dåliga...

- Känns som att NPCs är typ... tomma, plana, döda. De flesta går inte ens att interagera med alls, vissa står i klungor på 4-5-6 pers men det är knäpptyst. Detta gör tyvärr så att världen inte känns lika levande alls som t.ex. RDR2.

- De NPCs man väl pratar med ger (förutom några få undantag) ut typ samma vibbar, känns som att man inte ens pratar med helt olika individer. Känns som att alla är höga på något och glada.

- Spelet ger en aningen "oseriös" känsla. Storyn ska tydligen handla om "hidden ancient magic" som några bad guys vill komma åt och de är ute efter vår karaktär. Jag får dock inte känslan av att de är särskilt onda, utan får snarare nån neutral känsla. De får inte till det öht som filmerna gjorde. En bättre förklaring är att de är mer Jesse & James team rocket-onda än typ Voldemort & hans gäng.

- Får inte känslan av att jag går i nån skola då det knappt finns några interaktioner med elevhems/klass/kurskamrater

- Har gått all in på att bli en ond wizard, men det påverkar inte mycket alls som man fick känslan av att det skulle göra när de marknadsförde spelet. Tycker att omgivningen borde agera annorlunda mot en om man gått all in på att bli ond, borde påverka dialogerna med både elever och lärare både i hur man pratar, vad man säger och allt det där. "Choose your legacy" och att man kan välja the evil path är alltså en stor, fet lögn.
- Ingen quidditch
- Ingen diagon alley

Och lite annat...

Nu när nykärs-fasen är över så kan jag inte hålla med om reviewsen som gett 8or och 9or i betyg. Det spelet gör bra, gör det riktigt bra, men det finns en hel drös med grejer som drar ner helheten ordentligt. Tycker personligt speket landar på 6.5, eller max en 7a,

Vad känner ni andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför bråkar LGBTQ rörelsen kring spelet nu då?
Idag kom en video upp i flödet på youtube där man från LGBTQ rörelsen kritiserar spelet och dess skapare. Kolla videon nedan.

Jag är nog lite för dåligt insatt i det hela för att förstå vad hon i videon rantar kring gällande spelet och verkar anse att spelet går emot mänskliga rättigheter gällande LGBTQ och yttrandefrihet. Fattar ni något vad det hela handlar om?
Jag ser bara ett spel men tydligen anser vissa att spelet är ett politiskt manifest av något slag som måste stoppas.

https://www.youtube.com/watch?v=EzfXDXgtic8

Har för mig att det började med att JK Rowling rättade till en person på twitter som använde "inkluderande språk" när denne skrev personer som menstruerar. Rowling svarade något i stil med "tror att det finns ett ord för de som mensturerar, kan det vara kvinnor?" och då tog det hus i helvete eftersom att idag kan allt och alla menstruera, bli gravida och gud vet vad mer. Tänk vad kontroversiellt det är att säga att det är kvinnor som mensturerar...
Citera
2023-02-14, 19:45
  #368
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Har för mig att det började med att JK Rowling rättade till en person på twitter som använde "inkluderande språk" när denne skrev personer som menstruerar. Rowling svarade något i stil med "tror att det finns ett ord för de som mensturerar, kan det vara kvinnor?" och då tog det hus i helvete eftersom att idag kan allt och alla menstruera, bli gravida och gud vet vad mer. Tänk vad kontroversiellt det är att säga att det är kvinnor som mensturerar...

Bojkottar detta spelet, kan inte stödja den onda haggans verk!
Det och dessutom finns det inga nakenscener med Potter, Ginny, Hermione och Ron, tragiskt att de inte ger något till fansen.
Citera
2023-02-14, 19:56
  #369
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fast det har ju inget med spelet i sig att göra utan är i så fall personliga åsikter om henne.
Trots detta vill man tydligen att spelet stoppas liksom hela Harry Potter franchisen.

Därför det är så kul att se hur bra spelet har sålt, just pga deras patetiska försök till bojkott
Citera
2023-02-14, 22:00
  #370
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför bråkar LGBTQ rörelsen kring spelet nu då?
Idag kom en video upp i flödet på youtube där man från LGBTQ rörelsen kritiserar spelet och dess skapare. Kolla videon nedan.

Jag är nog lite för dåligt insatt i det hela för att förstå vad hon i videon rantar kring gällande spelet och verkar anse att spelet går emot mänskliga rättigheter gällande LGBTQ och yttrandefrihet. Fattar ni något vad det hela handlar om?
Jag ser bara ett spel men tydligen anser vissa att spelet är ett politiskt manifest av något slag som måste stoppas.

https://www.youtube.com/watch?v=EzfXDXgtic8

Hon får en liten andel av pengarna för varje spel som säljs och har själv gått ut med att hon donerar en stor del till något skit. Klart folk blir upprörda, personligen orkar jag inte bry mig om det går 1% av 59€ till något jag inte stöder.

Är väl lika överallt, köper man en biobiljett stöder man omedvetet nån regissör som stöder någon naziströrelse nere i tyskland.

Det här är bara uppblåst för att folk på reddit vill synas.
Citera
2023-02-15, 10:28
  #371
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Inte spelat ut spelet än, men hunnit lägga ner massa timmar...

+ Riktigt bra grafik med massa snygga detaljer
+ Fina, mysiga och atmosfäriska miljöer
+ Bra musik
+ Bra fighting-mekanik när man väl kommit in i det
+ Finns mycket att se och utforska när man inte kör main story, dvs kartan är inte tom
+ Gillar storyn

Nu till det dåliga...

- Känns som att NPCs är typ... tomma, plana, döda. De flesta går inte ens att interagera med alls, vissa står i klungor på 4-5-6 pers men det är knäpptyst. Detta gör tyvärr så att världen inte känns lika levande alls som t.ex. RDR2.

- De NPCs man väl pratar med ger (förutom några få undantag) ut typ samma vibbar, känns som att man inte ens pratar med helt olika individer. Känns som att alla är höga på något och glada.

- Spelet ger en aningen "oseriös" känsla. Storyn ska tydligen handla om "hidden ancient magic" som några bad guys vill komma åt och de är ute efter vår karaktär. Jag får dock inte känslan av att de är särskilt onda, utan får snarare nån neutral känsla. De får inte till det öht som filmerna gjorde. En bättre förklaring är att de är mer Jesse & James team rocket-onda än typ Voldemort & hans gäng.

- Får inte känslan av att jag går i nån skola då det knappt finns några interaktioner med elevhems/klass/kurskamrater

- Har gått all in på att bli en ond wizard, men det påverkar inte mycket alls som man fick känslan av att det skulle göra när de marknadsförde spelet. Tycker att omgivningen borde agera annorlunda mot en om man gått all in på att bli ond, borde påverka dialogerna med både elever och lärare både i hur man pratar, vad man säger och allt det där. "Choose your legacy" och att man kan välja the evil path är alltså en stor, fet lögn.
- Ingen quidditch
- Ingen diagon alley

Och lite annat...

Nu när nykärs-fasen är över så kan jag inte hålla med om reviewsen som gett 8or och 9or i betyg. Det spelet gör bra, gör det riktigt bra, men det finns en hel drös med grejer som drar ner helheten ordentligt. Tycker personligt speket landar på 6.5, eller max en 7a,

Vad känner ni andra?



Har för mig att det började med att JK Rowling rättade till en person på twitter som använde "inkluderande språk" när denne skrev personer som menstruerar. Rowling svarade något i stil med "tror att det finns ett ord för de som mensturerar, kan det vara kvinnor?" och då tog det hus i helvete eftersom att idag kan allt och alla menstruera, bli gravida och gud vet vad mer. Tänk vad kontroversiellt det är att säga att det är kvinnor som mensturerar...



Det hela verkar ju vara en storm i ett vattenglas för att lobbygrupper som RFSL och andra utländska motsvarigheter ska få känna sig behövda. Troligen är det samma människor som fått för sig att Nalle Puh är förebilden till Kinas,(PRC) president.
Citera
2023-02-16, 11:03
  #372
Medlem
Damacys avatar
Hur är svårighetsgraden i spelet? Eftersom att det delvis riktar sig till en lite yngre publik så räknar jag inte med att det är Dark Souls direkt, men får man som en erfaren gamer fortfarande lite utmaning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback