• 1
  • 2
2020-09-16, 23:20
Medlem
Det går väl att beställa i någon annans namn och frakta det med budbee som lämnar det utanför ytterdörren. Sen tar någon annan paketet?

Varför gör inte fler detta?
Citera
2020-09-16, 23:22
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftarnKing
Det går väl att beställa i någon annans namn och frakta det med budbee som lämnar det utanför ytterdörren. Sen tar någon annan paketet?

Antar att folk tycker att det är omständigt att komma över berört potentiellt brottsoffers personuppgifter.
Citera
2020-09-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoftarnKing

Du tror inte att firman vill ha legitimation och underskrift på att paketet är mottaget?!

Tänk själv gosse!
Citera
2020-09-16, 23:25
Medlem
BigFatCones avatar
Uhm. För att du måste ju betala för sakerna ändå. Eller tänker TS att man ska ta saker på kredit? ¨
Hur som helst så behöver man antingen vara polare med budkillen så att han skippar ID-koll, eller ha ID-kort på den i vars namn man har beställt.
Citera
2020-09-16, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Du tror inte att firman vill ha legitimation och underskrift på att paketet är mottaget?!

Tänk själv gosse!
har aldrig visat legg till bud, utan det räcker med underskrift. Inom mycket kort kommer detta bytas ut att man skriver under med e-legg.
Citera
2020-09-16, 23:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
har aldrig visat legg till bud, utan det räcker med underskrift. Inom mycket kort kommer detta bytas ut att man skriver under med e-legg.
Det beror helt på vilken budfirma det gäller. DHL brukar nöja sig med underskrift medans Schenker har krävt leg varje gång.

Men frågan är ändå, hur hade man tänkt köpa prylarna? Någonstans måste det ju betalas.
Citera
2020-09-16, 23:28
Medlem
Citat:
Beställa på faktura och inte visa legg? Eller vad menar du?
Citera
2020-09-16, 23:30
Bannlyst
Citat:
Beställa på faktura och inte visa legg? Eller vad menar du?
Nä då har det varit att det redan betalt att budkillen egentligen knappast bryr sig om att jag verkligen är den som beställt.
Citera
2020-09-16, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror helt på vilken budfirma det gäller. DHL brukar nöja sig med underskrift medans Schenker har krävt leg varje gång.

Men frågan är ändå, hur hade man tänkt köpa prylarna? Någonstans måste det ju betalas.
Det kanske också beror på värdet, är det 10 kg hundmat tror jag knappast så viktigt med legg. Är det någon dyr dator är det nog viktigare.
Citera
2020-09-16, 23:31
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

ta bort.
Senast redigerad av STORVITHAJ 2020-09-16 kl. 23:35.
Citera
2020-09-16, 23:32
Medlem
Citat:
Nä då har det varit att det redan betalt att budkillen egentligen knappast bryr sig om att jag verkligen är den som beställt.
Jo jag förstod det. Hur har du tänkt nu? Beställa i någon annans namn men betala det i förskott, eller?

Snälla förklara dig för jag blir inte klok på hur du tänker här???
Citera
2020-09-16, 23:33
Bannlyst
Citat:
Jo jag förstod det. Hur har du tänkt nu? Beställa i någon annans namn men betala det i förskott, eller?

Snälla förklara dig för jag blir inte klok på hur du tänker här???
Jag är inte TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in