Hej! Jag har lidit av extrem andnöd under kanske 5 år nu pga av alkohol. Jag har extrem tolerans och dricker oftast för att bota denna andnöden. Jag vill verkligen veta vad det är för fel som gör detta, är det ångest bara eller är det något fel i kroppen? Jag har varit inlagd på beroende ca 10 ggr, anledningen till detta är just andnöden. Skiter ifall jag skakar, svettas och alla dom där symptomen, men när det påverka min andning så är det riktigt jobbigt, känns som att jag inte får tillräckligt med luft. Har varit på avgiftning nu och varit nykter snart en månad. Kollade mitt blodryck nu och det låg på 130/91 (lätt förhöjt) och en puls på 87 och syresättning på 96, är detta farligt? Sköterskan sa det att jag kanske behöver blodtryckssänkande medicin senast jag var inlagd, men lätt förhöjt blodtryck behöver oftast inte behandlas stod det på nätet. Vad tycker ni är det bästa jag ska göra för att bli av med min andnöd? Det är sjukt jobbigt och jag kan inte sova på nätterna eller nånting. Fick massa stesolid på avgiftningen, runt 130 mg, men trots detta så var mitt undertryck fortfarande högt. Jag har fått propavan, sertralin, attarax, theralen, lergigan utskrivet och INGEN av dessa mediciner ger någon effekt. Stesoliden hjälpte lite, men kände knappt av denna heller. Varför biter inga mediciner på mig? Har jag druckit så pass stora mängder att dom inte ger någon effekt, som sagt har jag hög tolerans, blåste 3,54 när jag var på psyket, trots detta var jag medvetande och knappt berusad. Vad ska jag göra? Bör jag ta kontakt med vårdecentralen, kan påpeka att jag kollade upp pulsen och blodtrycket själv. Tack för all hjälp!