2020-09-14, 20:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriikk1990
Vad är det mer som kan påverka andningen mer än lungorna?

Ångest. Som du behandlar med alkohol och när alkoholen går ur kroppen får du mer ångest som du behandlar med alkohol och när alkoholen går ur kroppen får du mer ångest som.., ja du fattar.
Citera
2020-09-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ångest eller flimmer är min gissning. Du bör väl förövrigt går ner i vikt om du väger 108 kilo eftersom du verkar bry dig om din hälsa. Du får säkert viss andnöd övervikten också. Hade bett att få kolla upp hjärtat så du inte har flimmer dock...Kanske behöver du betablockerare.

Kollade upp det på akuten sist, inget som var farligt med det, lite sämre njurar och matintag sist jag var där och lite sämre lever värde, men inget som var farligt sa dom, hjärtat såg bra ut. Hade dom inte gett mig något redan när jag var där isåfall? Vikt har jag funderat länge på att gå ner.
Citera
2020-09-14, 20:34
Medlem
Citat:
Vad är det mer som kan påverka andningen mer än lungorna?
I ditt fall tror jag det är mycket psykiskt, du jagar upp dig över ditt blodtryck
Citera
2020-09-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ångest. Som du behandlar med alkohol och när alkoholen går ur kroppen får du mer ångest som du behandlar med alkohol och när alkoholen går ur kroppen får du mer ångest som.., ja du fattar.

Precis, exakt så jag har gjort. Nu har jag varit nykter ungefär en 1 månad efter en lång period av drickande. Hur länge kommer denna ångesten sitta i ungefär? Har inga andra besvär, äter bra, sover lite dåligt, men ingen abstinens eller nåt. Mest bara andningen som påverkar allt.. Kan man inte få typ lugnande utskrivet under en kort period, det är sjukt jobbigt att stå ut med detta. Men läkarna jag har pratat med vägrar skriva ut någon benzo, och dom andra medicinerna hjälper inte.
Citera
2020-09-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I ditt fall tror jag det är mycket psykiskt, du jagar upp dig över ditt blodtryck

Kan stämma helt korrekt, försöker att inte tänka på andningen men går inte att få bort tankarna..
Citera
2020-09-14, 20:36
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Kollade upp det på akuten sist, inget som var farligt med det, lite sämre njurar och matintag sist jag var där och lite sämre lever värde, men inget som var farligt sa dom, hjärtat såg bra ut. Hade dom inte gett mig något redan när jag var där isåfall? Vikt har jag funderat länge på att gå ner.

Jo, säkert är det så om det är kollat. Då har jag inga andra förslag förutom att det låter som ångest. Sluta drick alkohol och börja träna är en bra start. Träning är bra mot ångest och depression, både konditions- och styrketräning. Annars, sök VC och beskriv dina symptom så får de göra en utredning vad din andnöd kan bero på.
Citera
2020-09-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jo, säkert är det så om det är kollat. Då har jag inga andra förslag förutom att det låter som ångest. Sluta drick alkohol och börja träna är en bra start. Träning är bra mot ångest och depression, både konditions- och styrketräning. Annars, sök VC och beskriv dina symptom så får de göra en utredning vad din andnöd kan bero på.

Tack för hjälpen, skall göra det!
Citera
2020-09-14, 20:46
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-09-14, 20:53
Medlem
Pyssling67s avatar
Folk som tar Antabus mot missbruk får oftast andnöd samt att dom blir röda i ansiktet!
Andnöd kan också som en annan påpekat i tråden även vara ångest som går att jobba bort om man besöker en psykolog.
Citera
2020-09-14, 21:55
Medlem
Ångest/abstinens kan kännas som andnöd.

Ta tag i ditt liv och sluta dricka alkohol.
Citera
2020-09-14, 22:15
Medlem
Astma
Kolla med PEF -mätare.
Citera
2020-09-14, 23:06
Medlem
Låter liknande det jag upplever just nu och har gjort senaste 2 åren. Upplever det som att du har ett tryck i halsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in