2020-09-13, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elparadiso
Är det viktigt att de är just "medelålders" och "affärsmän", eller varför uttrycker du dig så? Hade det varit mer begripligt om det var exempelvis yngre lokalvårdare? Eller pensionerade lärare?

Återigen det har jag inte påstått. Det är obegripligt att köpa sex oavsett vilket yrke eller ålder du har och desto mer obegripligt att köpa sex utav barn. Men nu framgick det i artikeln att det var medelålders affärsmän inga lokalvårdare som hade köpt sex därför skrev jag så.

Frågan är klämde skon när jag skrev så?

Inget påhopp på dig men du är inte den första som ifrågasatt varför jag skrev något som framgick tydligt i artikeln.

Jag har inte skrivit någonstans i mina inlägg att det är begripligt att köpa sex oavsett kön,yrke eller ålder.
Det är ni som fabricerar ihop saker och lägger ord i munnen på mig.
Senast redigerad av ytmamz 2020-09-13 kl. 13:23.
Citera
2020-09-13, 15:35
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Dock verkar ingen uppmärksamma handeln med Svenska småflickor som sker på arabisktalande forum här i Sverige.. Beror detta på att inga journalister kan språket eller ? Där finns mycket att gräva i vad gäller sex med minderåriga pojkar och flickor så unga som 5-6 år. Men präktiga MSN vågar väl inte ge sig in i dessa forum och avslöja denna handeln..
Om du vet något om det så skaffa i så fall fram belägg för dina uppgifter.
Citera
2020-09-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Dock verkar ingen uppmärksamma handeln med Svenska småflickor som sker på arabisktalande forum här i Sverige.. Beror detta på att inga journalister kan språket eller ? Där finns mycket att gräva i vad gäller sex med minderåriga pojkar och flickor så unga som 5-6 år. Men präktiga MSN vågar väl inte ge sig in i dessa forum och avslöja denna handeln..

Fakta och länk och tipsa tidningar
Annars tolkas bara ditt inlägg som
White trash inlägg och undanbes
Citera
2020-09-13, 18:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
En av dem är tydligen Lexbase Advokaten.

https://sakerhetsbloggen.net/2020/09...mpression=true
Citera
2020-09-13, 22:42
Medlem
Pengabingens avatar
kommer de skyldiga pekas ut vid en fup eller blir det sekretess?

Hur har förövrigt informationen om de läckta MGM kunnat konstateras?

Tack på förhand!
Citera
2020-09-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En av dem är tydligen Lexbase Advokaten.

https://sakerhetsbloggen.net/2020/09...mpression=true

Han kan åtminstone inte påstå (med framgång) att han inte visste vad som gällde.

Snart förekommer han väl i sitt eget register och hur ska det då gå för företaget?

Helt obegripligt hur vissa är beredda att riskera hela sin och familjens tillvaro för lite tonårsfitta.
Citera
2020-09-13, 22:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kan åtminstone inte påstå (med framgång) att han inte visste vad som gällde.

Snart förekommer han väl i sitt eget register och hur ska det då gå för företaget?

Helt obegripligt hur vissa är beredda att riskera hela sin och familjens tillvaro för lite tonårsfitta.
Gröndal är en djupt suspekt individ som ingen seriös individ vill ha att göra med.
Citera
2020-09-13, 22:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Om han blir dömd så tror jag faktiskt inte domen hamnar på Lexbase sökbart på honom..
Vi får hoppas att domen med FUP inte kommer att hemligstämplas för mycket, så det blir något smaskigt kvar för oss flashbackare att gotta oss i..
Citera
2020-09-13, 22:57
Medlem
5evers avatar
Barn var det...
Citat:
är åtalad för två sexköp mot samma person, en flicka som då var sjutton år.
Hade de dejtat istället eller exvis haft ett islamskt polygamiskt bröllop så skulle ingen brytt sig.

Det är knappt så att någon bryr sig om flickan i fråga inte ens är byxmyndig i de islamska vigslarna.

Om ingen kan visa att någon av de utnyttjade hotats eller inte är byxmyndig så förstår jag inte varför stämningen är så upprörd.
Citera
2020-09-14, 09:30
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Nej. Så är det inte!

Ps Vid 18 är man myndig sedan 1974 (sänktes från 20).
Dessförinnan är man barn!
Jo, välutvecklade tjejer som är 16-17 kan benämnas "unga kvinnor" men juridiskt är de fortfarande barn.
Citera
2020-09-14, 09:44
Medlem
Enligt en mycket säker källa, så finns det en höjdare (VD) i Stockholm som förser prostituerade med droger och om de inte ställer upp på hans önskemål så blir de bestraffade.
Bestraffningen sköter han inte själv, utan det utförs utav mörkhyade hantlangare.
Personen (VD;n) har fru och en dotter.
Någon som hört talas om denna person?
Citera
2020-09-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Hur resoneras det juridiskt kring skuldfrågan?

Att det utbytts dyra gåvor måste vara närmast sekundärt, det viktiga måste ju vara att uppsåt finns att enbart betala för sex, utan/innan att det uppstått normal attraktion. Eller?

Bevisning i form av hur tjejernas annonser sett ut och konversationer där ”pris” diskuteras måste vara avgörande tänker jag.

För att bjuda på middagar och resor etc är ju inget ovanligt vid vanlig dejting.

Givetvis. Sexköp är sexköp om än i gyllene dosor....(dvs även om man kallar sig sugar Daddy).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in