Citat:
Ursprungligen postat av
TimmieStark
För ett svammel...
16-18 åriga tjejer som lägger ut en annons på en ”Sugar Daddy sida” vet vad dom gör och är inga offer.
Det med att tjejer under 18 men över 15 söker sugar daddys är ganska utbrett men dom brukar inte få betalt i pengar utan i gåvor, resor och lyxiga middagar.
Det är klart de vet vad de gör rent praktiskt men att en tonåring ska det konsekvenstänket att de fullt inser skadan de orsakar sig själva och risken de utsätter sig för är naivt.
Självklart är de offer. Ni sexköpare är våldtäktsmän så är det bara, bara inse. Varför skulle ni veta bättre än prostituerade om hur de mår av att bli köpta? Män..
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Jag är ganska säker att du har fel, de allra flesta som säljer sex gör det för att finansiera ett drogmissbruk. Ska vi vara lika förstående med de män som finansierar sitt drogmissbruk genom stölder och rån?
Kan man under 18 välja utbildning för sitt framtida yrke så är man nog kapabel att välja att sälja sex också.
Sveriges största skam? Sverige är nog bland de länder där sexköp är ovanligast. I Tyskland är det nog 20-30 gånger vanligare.
Ja drogmissbruk är också vanligt och det stärker bara min poäng, att sälja sex är inte ett hälsosamt val. De kvinnor som utsätta för detta mår väldigt dåligt, blir utsatta för våld och övergrepp både betalda och inte.
Jag tycker inte det är okej att utnyttja någon sexuellt bara för den är drogmissbrukare, eller mår dåligt eller är för ung för att fatta bättre. Det är verkligen avskumsbeteende att köpa sex och det borde inte vara så svårt att inse. Ännu värre när det är av unga flickor. Det finns inga argument för att prostitution skulle vara ett hälsosamt ”yrke”. Allt pekar på motsatsen.(nej att enstaka prostituerade säger att de trivs är inget argument, det är extremt få vilket är otroligt märkligt med tanke på hur många prostituerade det finns) Ändå ska det vara lagligt?