2020-09-12, 13:45
Medlem
Annacondas avatar
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7552416
Citat:
Åtta Stockholmare åtalas för sexköp av barn. Brotten ska ha begåtts på olika hotell i centrala Stockholm och hemma hos en del av männen.
Som bevis har åklagaren bland annat annonser från en sugardatingsajt, chatthistorik, kontoutdrag och hotellbokningar.
Bland de åtalade männen finns företagsledare, finansmän och tidigare advokater. Även en lokalpolitiker i Uppsala är åtalad i samma härva.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pt-sex-av-barn
Citat:
Nyhetsbyrån Siren skriver att totalt tio män står åtalade för olika sexköp av barn på hotell i Stockholmsområdet och i Sörmland i en barnsexhärva. Enligt nyhetsbyrån ska samtliga tio män ha nekat till att ha köpt sex av barn. Två har däremot erkänt brottet köp av sexuell handling.

Politikern förnekar brott.

Mods: Denna tråd (FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn. handlar om en(1) person som finns i rubriken på Aftonbladets artikel, men det handlar ju om flera personer så jag tycker att alla dessa vedervärdiga män förtjänar att uppmärksammas!

Hoppas att de blir uthängda med namn allihop!
Senast redigerad av Annaconda 2020-09-12 kl. 14:22. Anledning: Bättre rubrik
Citera
2020-09-12, 14:32
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Går det att få fram namnen på dom här svinen? Tänkte om det finns häktningsframställan det är väl offentliga saker?
Citera
2020-09-12, 14:57
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Går det att få fram namnen på dom här svinen? Tänkte om det finns häktningsframställan det är väl offentliga saker?
Det borde finnas (i nutid eller inom en snar framtid) en häktningsframställan att tillgå.
Det enda målet jag ser just nu, är det som finns listat 2020-09-07 Sexuellt utnyttjande av underårig m.m. B 12239-18, men jag vet inte om det är rätt mål. Jag kollade bara i Stockholms TR.
https://www.domstol.se/globalassets/...9-07----11.pdf
Citera
2020-09-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det borde finnas (i nutid eller inom en snar framtid) en häktningsframställan att tillgå.
Det enda målet jag ser just nu, är det som finns listat 2020-09-07 Sexuellt utnyttjande av underårig m.m. B 12239-18, men jag vet inte om det är rätt mål. Jag kollade bara i Stockholms TR.
https://www.domstol.se/globalassets/...9-07----11.pdf
Det här är ingenting man blir häktad för, däremot finns det både stämningsansökan och FUP att begära ut vid det här laget eftersom åtal har väckts.
Citera
2020-09-12, 15:41
Medlem
Celerons avatar
Lite mer sanningsenligt borde det vara följande: Medelåldersmän har haft sex med tjejer i sena tonåren (16-18) enligt en frivillig överenskommelse där flickorna för pengar för det, och kanske i vissa fall, andra slags favörer. Tjänster och gentjänster skulle man väl kunna uttrycka det som också.

Men givetvis blir "chockeffekten" större om man, som Aftonbladet, använder ordet "barn" enskilt i rubriken, men som egentligen endast är en del av brottsrubriceringen. För övrigt borde inte en tjej i sena tonåren som ofta går på gymnasiet, får övningsköra, dricka på krogen, rösta i kommunalvalen jämställas med någon småtjej som går på t.e.x lågstadiet. De kan inte sättas i samma kategori. Tjejerna som dessa män varit "sugardaddys" åt vet därtill med all säkerhet mycket väl vad de gett sig in på och gör det helt frivilligt.

Även om jag i grund och botten inte anser att något brott egentligen begåtts här, så kan det väl finnas undantag där vissa detaljer, som narkotikan som förekom, kan ge anledning till en viss utredning av polisen. Men då borde det bara gälla det enskilda fallet. Då alla sådana här fall borde bedömas enskilt enligt ett neutralt förhållningssätt. Inte bedömas "i klump" t.e.x på grund av att tjejerna har en viss ålder.
Citera
2020-09-12, 15:53
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Helt obegripligt för mig hur medelålders affärsmän kan köpa sex utav ett barn, jag hoppas de bokstavligen hängs då de är pedofiler inget annat.

Du förstår att pedofili inte har någonting att göra med att panga på en 17-årig pingla? Läs gärna böcker istället för aftonbladet.
Hur tänker du kring våldtäkt i en skogsdunge när du redan tillämpa dödsstraff vid frivilligt samlag? Ska de torteras innan avrättning då? Kambodja ringde, de tackar för dina år i tjänst på 70-talet
Citera
2020-09-12, 16:02
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Helt obegripligt för mig hur medelålders affärsmän kan köpa sex utav ett barn, jag hoppas de bokstavligen hängs då de är pedofiler inget annat.
Kolla på Livestreamers från CX communityn på youtube te.x, där kryllar det av avskumm som håller på som riktiga thrash människor
Citera
2020-09-12, 16:13
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du förstår att pedofili inte har någonting att göra med att panga på en 17-årig pingla? Läs gärna böcker istället för aftonbladet.
Hur tänker du kring våldtäkt i en skogsdunge när du redan tillämpa dödsstraff vid frivilligt samlag? Ska de torteras innan avrättning då? Kambodja ringde, de tackar för dina år i tjänst på 70-talet

... OK - visst är det svin, men tjejerna byxmyndiga, och många mer därtill. Malmskillnadsgatan och "kända bordelladresser" sönderspanade sedan länge.

Det känns tryggt att polisen gör rätt prioriteringar, och inte lägger ner onödig energi på överfallsvåldtäkter, väpnade rån och andra pojkstreck!
Citera
2020-09-12, 16:27
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
Kolla på Livestreamers från CX communityn på youtube te.x, där kryllar det av avskumm som håller på som riktiga thrash människor

Dock verkar ingen uppmärksamma handeln med Svenska småflickor som sker på arabisktalande forum här i Sverige.. Beror detta på att inga journalister kan språket eller ? Där finns mycket att gräva i vad gäller sex med minderåriga pojkar och flickor så unga som 5-6 år. Men präktiga MSN vågar väl inte ge sig in i dessa forum och avslöja denna handeln..
Citera
2020-09-12, 17:11
Medlem
Tydligen är en av männen Mag*us Grö*dal, 53. Grundare av lexbase.
*=n

https://www.flashback.org/leave.php?...kop-av-barn%2F
Senast redigerad av Qvissla 2020-09-12 kl. 17:12. Anledning: Tillagd länk
Citera
2020-09-12, 17:16
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Tydligen är en av männen Mag*us Grö*dal, 53. Grundare av lexbase.
*=n

https://www.flashback.org/leave.php?...kop-av-barn%2F
Haha grundare av Lexbase, sicket stolpskott....
Citera
2020-09-12, 17:19
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:

Man får hoppas deras döttrar/framtida döttrar träffar gamla män för att smaka på den gamla klubban för en slant. Undra om dom hade tyckt det var ok då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in