• 6
  • 7
2021-08-10, 21:42
Medlem
IcyHearts avatar
Man kan aldrig stanna kvar i längden som nån slags ”gisslan” för att en annan person ska må bra. Har också lämnat en person som mådde skit.

Det du kan göra är att göra slut på ett omtänksamt sätt. Om hon har någon förälder/vän till exempel, kan du tajma det till en dag när du vet att de är tillgängliga/lediga, ( till exempel på en helg), så att du kan ringa dit dem åt henne ifall hon mår extremt psykiskt dåligt i stunden efter uppbrottet.

Om du blir orolig för att hon ska göra något hemskt mot sig själv, typ skada sig, så kan du ringa mobil psykiatri eller åka in med henne dit, i samband med uppbrottet. Längre än så sträcker sig inte ditt ”moraliska” ansvar, även om det kan låta hårt. Du måste vara fri att få gå sedan. En människa behöver kunna klara sig själv, man kan dock hjälpa dem att kontakta psykiatrin som ett sätt att försöka hjälpa dem att hjälpa sig själva.
Citera
2021-08-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Har varit tillsammans med min tjej i snart 2 år och i lite över 1 år har jag till och från velat göra slut, men helt enkelt inte vågat. Hon mår väldigt dåligt psykiskt och säger till mig nästan dagligen att lova att jag aldrig ska lämna henne och att jag är allt hon har i livet och så vidare. Detta gör att det blir så förbannat svårt att en dag bara komma och säga att jag vill göra slut med henne då jag vet att det totalt skulle krossa henne. Har ni varit i någon liknande situation och isåfall hur tog ni er till väga?

Läs noga: Du är endast ansvarig över ditt liv (och dina barns liv). That's it. Allt annat är otroligt destruktivt. Hon beter sig som ett barn snarare än en vuxen kvinna. Lämna ögonaböj. Vill hon ta livet av sig pga av det är det inte ditt problem. Snarare natural selection. Tror det är mest skitsnack för att manipulera dig, fall inte för det. Livet är kort, slösa inte bort det på människor som bryter ner dig.

Någon sade en gång att det inte går att få en negativ människa på bra humör om den inte själv vill. Däremot går det att få en människa som vill vara glad på dåligt humör fast den inte vill. Misery loves company.

Senast redigerad av --cory 2021-08-10 kl. 22:03.
Citera
2021-08-10, 22:05
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2021-08-10, 23:51
Medlem
Enligt min erfarenhet med ffa "kluster B" är detta vanligt. Det är inte bara oförlåtligt manipulativt utan även närmast psykisk tortyr.

Verkar hon kapabel att göra något, ring psykakuten. Hon kommer hämtas med ambulans och få sitta på hispan lite...

Men generellt så, vill man dö är det dumt att informera folk om det. Det minskar trots allt chansen att lyckas...
Citera
2021-08-11, 00:38
Medlem
Du har ställt den här frågan i snart ett år på flashback, men har inte lyckats lämna henne, jag förstår att det är väldigt svårt.

Din flickvän är psykiskt sjuk vilket gör henne väldigt osäker och ångestfylld över eran relation, hon försöker stilla sin oro genom att be om löften och kärleksbevis från dig, och du har gett henne det. Det är förståeligt att du vill lugna din tjejs oro, trots allt så bryr du dig mycket om henne, men för att lämna det här förhållandet så måste du också ta av dig rollen som den som tar hand om henne. Du kommer inte kunna lämna henne utan att såra henne, och du kommer inte kunna vara den som tröstar henne samtidigt som du gör det.

Du har fått många bra råd av andra men frågan är vad du behöver för stöd för att ta tjuren vid hornen och göra slut med henne, vad tror du skulle hjälpa dig?
Citera
2021-08-11, 07:49
Medlem
Säg bara att du vill göra slut din mes. Sluta slösa andra människors värdefulla tid.
Citera
2021-08-11, 08:18
Moderator
pbos avatar
Trådar sammanfogade.

/mod
Citera
2021-08-11, 18:34
Medlem
Rozenkvartss avatar
Hon är inte ditt ansvar. Hade du velat vara med någon som egentligen inte vill vara med dig?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in