• 1
  • 2
2020-09-10, 19:24
Medlem
Jag och min tjej har varit tillsammans i ungefär 8 månader men känner att det börjar gå mot sitt slut. Jag har under senaste veckorna börjat störa mig så oerhört mycket på saker hon gör och har betydligt lättare att bli irriterad på henne, känner helt enkelt att känslorna börjar försvinna. Detta är något även hon märker av och har sagt på sistonde att jag inte är personen hon blev kär i och sådana saker. Problemet är att hon verkligen är helt förälskad i mig och hela hennes liv kretsar kring mig, hon vill vara med mig dygnet runt, säger nej till sina kompisar hela tiden för att vara med mig och ja, verkligen är helt dödskär. Så jag vet inte hur jag ska göra detta, varje dag känner jag bara hur jag hade hellre velat vara ensam framför datorn eller bara hänga med någon annan, men vågar inte berätta för henne då hon kommer bli HELT förkrossad. Bryr mig fortfarande om henne så det sista jag vill är att se henne så och veta att hon kommer må så ganska länge.
Vad gör jag?
Citera
2020-09-10, 19:29
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Säg att du behöver ta en paus från henne och att du behöver tänka
Citera
2020-09-10, 19:29
Medlem
Du är ärlig och säger vad du känner och hur du upplever hennes beteende.
Visst kommer det göra ont, bättre det än att hon förs bakom ljuset. Ju längre du väntar desto mer sårar du henne. Och var ärlig, då kanske hon slipper kväva nästa partner.

Lycka till.
Citera
2020-09-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Säg att du behöver ta en paus från henne och att du behöver tänka

Kan funka fast om du vet att du inte är kär längre är det bara att dra ut på skiten och få henne att tro att det finns en chans.
Känns fegt..
Citera
2020-09-10, 19:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Jag och min tjej har varit tillsammans i ungefär 8 månader men känner att det börjar gå mot sitt slut. Jag har under senaste veckorna börjat störa mig så oerhört mycket på saker hon gör och har betydligt lättare att bli irriterad på henne, känner helt enkelt att känslorna börjar försvinna. Detta är något även hon märker av och har sagt på sistonde att jag inte är personen hon blev kär i och sådana saker. Problemet är att hon verkligen är helt förälskad i mig och hela hennes liv kretsar kring mig, hon vill vara med mig dygnet runt, säger nej till sina kompisar hela tiden för att vara med mig och ja, verkligen är helt dödskär. Så jag vet inte hur jag ska göra detta, varje dag känner jag bara hur jag hade hellre velat vara ensam framför datorn eller bara hänga med någon annan, men vågar inte berätta för henne då hon kommer bli HELT förkrossad. Bryr mig fortfarande om henne så det sista jag vill är att se henne så och veta att hon kommer må så ganska länge.
Vad gör jag?
Bara ignorera henne tills hon tröttnar.
Citera
2020-09-10, 19:42
Citat:
Vad gör jag?
Om du fortfarande bryr dig om henne, varför irriterar du dig på henne då? Alla människor behöver ju egentid och få vara med sina vänner utöver sin partner - säg att du vill vara med dina kompisar en kväll och uppmuntra henne att vara med hennes kompisar. Eller är hon ensam utöver dig? Hur gamla är ni?
Citera
2020-09-10, 20:01
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Vad gör jag?
Om du vill göra slut så gör det ärligt och direkt. Inga omskrivningar eller över dagar utdragna samtal.

Det enda det gör är att hon mår sämre.
Ha samtalet hemma hos henne så du kan gå därifrån när det är över och inte behöver kasta ut en klängande gråtande flicka.

Det räcker med att vid passande tillfälle säga ”Vi måste prata…” det är den universellt vedertagna inledningen för att ”nu ska jag göra slut” och ger henne någon minut att samla ihop sig på.

Se till att vara avslappnad under det samtalet. Låt henne komma till tals och lyssna på henne och svara på hennes frågor utan krusiduller och omständiga svar.

Du börjar med ”Jag vill göra slut”.

Sedan något i stil med ”Jag har inte några känslor för dig längre. Det har känts så här en tid och jag har försökt att jobba med mig själv, men kommit fram till att det inte hjälper.”

Gå inte in på sådant som hon kan göra något åt.

Därefter lyssnar du på henne. Ge inte efter för böner och känslomässiga argument eller gråt eller ilska.

Tillåt henne att vara arg på dig.

Avsluta med att ni bör vara ifrån varandra en tid, men senare förstås kanske kan vara vänner.

Sedan lämnar du henne och om hon hör av sig så svarar du artigt, men lite mer kyligt än du brukar. Gå inte in i argumentation över sms, mess eller dylikt.

Behövs det så blockerar ni varandra på diverse medier en tid.

Om du däremot inte vill göra slut, utan faktiskt vill lösa de problem du tar upp som får dig att känna dig instängd och trängd så ska du förstås ge henne en chans att ge dig det utrymme du behöver.

Men, blanda inte ihop dessa båda samtal och inte några hot om att om hon inte ändrar sig kommer du göra slut eller dylikt om ni har det samtalet.

Då sätter du en press på henne att förändra sig utan att hon kanske verkligen vill det och då kommer hon inte bara vara upprörd över att du senare gjorde slut utan också ”hata” dig för att du fick henne att gå på knä och må dåligt under en lång tid och sen alltså gjorde slut i alla fall
Citera
2020-09-10, 20:17
Medlem
En limerick, något i stil med:

Jag vet inte helt vart jag står
Trots att vi vart ett par snart ett år
Du är inte så käck
Mina känslor är väck
Så imorrn får jag be att du går
Citera
2020-09-10, 20:53
Medlem
Queenofqueenss avatar
Var ärlig. Sköt det snyggt. Följ ditt hjärta. Håll dina ord.
Citera
2020-09-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Om du vill göra slut så gör det ärligt och direkt. Inga omskrivningar eller över dagar utdragna samtal.

Det enda det gör är att hon mår sämre.
Ha samtalet hemma hos henne så du kan gå därifrån när det är över och inte behöver kasta ut en klängande gråtande flicka.

Det räcker med att vid passande tillfälle säga ”Vi måste prata…” det är den universellt vedertagna inledningen för att ”nu ska jag göra slut” och ger henne någon minut att samla ihop sig på.

Se till att vara avslappnad under det samtalet. Låt henne komma till tals och lyssna på henne och svara på hennes frågor utan krusiduller och omständiga svar.

Du börjar med ”Jag vill göra slut”.

Sedan något i stil med ”Jag har inte några känslor för dig längre. Det har känts så här en tid och jag har försökt att jobba med mig själv, men kommit fram till att det inte hjälper.”

Gå inte in på sådant som hon kan göra något åt.

Därefter lyssnar du på henne. Ge inte efter för böner och känslomässiga argument eller gråt eller ilska.

Tillåt henne att vara arg på dig.

Avsluta med att ni bör vara ifrån varandra en tid, men senare förstås kanske kan vara vänner.

Sedan lämnar du henne och om hon hör av sig så svarar du artigt, men lite mer kyligt än du brukar. Gå inte in i argumentation över sms, mess eller dylikt.

Behövs det så blockerar ni varandra på diverse medier en tid.

Om du däremot inte vill göra slut, utan faktiskt vill lösa de problem du tar upp som får dig att känna dig instängd och trängd så ska du förstås ge henne en chans att ge dig det utrymme du behöver.

Men, blanda inte ihop dessa båda samtal och inte några hot om att om hon inte ändrar sig kommer du göra slut eller dylikt om ni har det samtalet.

Då sätter du en press på henne att förändra sig utan att hon kanske verkligen vill det och då kommer hon inte bara vara upprörd över att du senare gjorde slut utan också ”hata” dig för att du fick henne att gå på knä och må dåligt under en lång tid och sen alltså gjorde slut i alla fall

Här har vi någon med erfarenhet.
Citera
2020-09-10, 21:52
Medlem
SatansHemorrojders avatar
Klart att du tröttnar och irriterar dig på henne om du aldrig får någon egentid. ALLA behöver egentid om än i olika mängd, har hon så grov separationsångest bör hon söka hjälp för den. Du ska inte isoleras från dina vänner, eller från dig själv för den delen.

Tid ifrån varandra skulle kunna tillåta dig sakna henne och se de bra sidorna igen, men det låter som att du är säker på att göra slut och då är det bäst att helt enkelt vara ärlig och säga varför du har tappat känslor. Då kan hon reflektera och lära sig inför nästa förhållande. Försök att lägga fram det på ett konstruktivt sätt, inte "du är så jävla irriterande så jag är inte kär längre" utan snarare att du har tappat känslor och stor del beror på att hon inte kunde ge dig utrymme.

Mitt ex var likadan och vi var sambos, fick nästintill klaustrofobi av att vara hemma och då han trots dialog inte ville ändra sig fick jag lov att göra slut.
Hoppas det går bra för dig!
Citera
2020-09-10, 22:29
Medlem
Försök inte slingra dig eller få det att låta så bra som möjligt. Vill du göra slut, säg att det inte funkar. Säg inte att du vill ha en paus eller att det kanske kan bli något längre fram. Det ändå det gör är att göra det värre för henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in