Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Be henne ta hjälp
För annars kommer det inte funka mellan er
Och funkar det inte mellan er så mår du och hon dåligt obviously.
Stötta henne, motivera henne.
Du ska inte lämna för en sådan sak. Hade du vart i hennes situation hade du mått ännu sämre om hon stack sin väg
Du stannar kvar och hjälper din kvinna. Du får nästan tvinga henne att söka hjälp
Det är dock en annan sak om du inte vill vara med henne, bortsett ifrån hennes depression. Men nu handlar det om att hon är deppig och inte sig själv. Sätt dig ner och prata med henne, om hur dåligt även du mår när du ser henne såhär då det påverkar dig med
Man tjänar inte mycket på att stanna kvar med en psykisk sjuk person. Det är inte partnern som ska få den andra att söka hjälp. Psykisk ohälsa är inte en ursäkt för att vara en dålig partner utan att försöka ta tag i sina problem. Sedan så orkar man inte tycka om någon i längden som enbart kommer med negativitet och dålig energi. Känslor dör, de är inte från en outsinlig källa att hämta ur i all evighet. Man är två i ett förhållande.
Citera
2021-01-16, 04:37
Medlem
Andomarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Man tjänar inte mycket på att stanna kvar med en psykisk sjuk person. Det är inte partnern som ska få den andra att söka hjälp. Psykisk ohälsa är inte en ursäkt för att vara en dålig partner utan att försöka ta tag i sina problem. Sedan så orkar man inte tycka om någon i längden som enbart kommer med negativitet och dålig energi. Känslor dör, de är inte från en outsinlig källa att hämta ur i all evighet. Man är två i ett förhållande.

Värt att notera är också att desto längre du spenderar tid med din psykiskt sjuka partner, desto mer kommer ert förhållande att förvandlas till ett slags föräldraskap.
Hen kommer till slut inte vara din partner, du kommer att bli någon form av vårdnadshavare som försöker läka osynliga och för din del oläkbara sår, eftersom en stor anledning till den psykiska ohälsan kan vara förhållandet i sig självt.
Citera
2021-01-16, 09:39
Medlem
Bor ni ihop? Hur länge har ni gjort det? Om ni gör slut, har ni varsitt boende att flytta till?

Om du känner att du vill ge ert förhållande en chans så hjälper du henne att ta hjälp med sitt mående! Eller gör hon det redan?

Hur skulle du vilja att hon gjorde om du mådde som henne?
Citera
2021-01-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Värt att notera är också att desto längre du spenderar tid med din psykiskt sjuka partner, desto mer kommer ert förhållande att förvandlas till ett slags föräldraskap.
Hen kommer till slut inte vara din partner, du kommer att bli någon form av vårdnadshavare som försöker läka osynliga och för din del oläkbara sår, eftersom en stor anledning till den psykiska ohälsan kan vara förhållandet i sig självt.
Ja men även att partnern inte kommer att göra det som förväntas i utbyte. Nämligen att söka efter vård.
Citera
2021-01-17, 16:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Jag och min tjej har vart tillsammans i ett år nu men har under senaste 2-3 månaderna funderat till och från om jag ska göra slut. Grejen är att hon mår riktigt dåligt psykiskt just nu vilket leder till att jag knappt kan umgås med vänner utan att hon bryter ihop, kan inte ens sätta mig vid datorn en halvtimme utan att hon blir sur osv. Mår inte så bra i vårat förhållande men samtidigt vågar jag inte riktigt lämna henne. Är rädd för att hon kommer bryta ihop HELT om jag hade gjort det, hon säger hela tiden hur hon aldrig skulle klara sig utan mig och hur hon vet inte vad hon skulle ha gjirt osv osv. Hur fan ska jag göra? (En gång när vi var nära på att göra slut hotade hon med att ta sitt egna liv, viket hon dock sedan bad om ursäkt för och sa att hon inte menade men vet ärligt inte vad hon hade kunnat gjort ifall det tog slut)

Har läst dina andra trådar å hade jag varit i samma sits så hade jag lämnat för längesen. Jag hade aldrig pallat med en person som slutar att leva/blivit besatt av mig å kvävt mig på detta vis din tjej gör mot dig. Inte få ta en öl med en polare, inte sitta vid datorn 30 min. Snart har hon förbjudit dig för å mot allt.. hon själv sitter med datorn å telen antar jag?

Hon verkar ha psykisk ohälsa som heter duga å inget du kan hjälpa henne med. Hon måste ta steget att söka hjälp. Och vem vet om du hittar tillbaka till henne när/om hon har pusslat ihop vad problemet är å får rätsida på det.. Men som det är nu så kommer du själv gå under innan det är klart. Du skriver själv i TS att du inte mår så bra just nu å du lär inte må bättre om det fortsätter så här. Du får fråga dig själv om det är värt det..

Fridens!
Citera
2021-01-17, 17:10
Medlem
Etta.Places avatar
Du kan inte ta ansvar för hennes mående. Och med tanke på hur er relation ser ut så mår hon nog inte bra av den heller. Du bör lämna henne, att du stannar som hennes vårdare och fånge är inte sunt för någon av er.

Det du kan göra är att lämna en heads up till hennes anhöriga ex föräldrar om att du är orolig för hennes psykiska hälsa
Citera
2021-01-18, 14:51
Medlem
Mitt tips är som alla andras bara lämna. Men då jag starkt misstänker att du inte kommer göra det ändå oavsett så vill jag ge ett annat tips.

Bara försök kompromissa går det inte ge med dig när hon är såndär. Vill du sitta en halvtimme vid datorn men hon blir sur. Lyft upp henne i knät (som en bebis) och låt hon sitta med när du sitter vid datorn. Såna känner sig avvisade av allt även om det bara är en halvtimme isär. Så erbjud henne alltid att vara med och se till att hon känner sig välkommen att vara med så blir det 100ggr lättare att göra saker du vill göra.
Citera
2021-01-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashorggg
Jag och min tjej har vart tillsammans i ett år nu men har under senaste 2-3 månaderna funderat till och från om jag ska göra slut. Grejen är att hon mår riktigt dåligt psykiskt just nu vilket leder till att jag knappt kan umgås med vänner utan att hon bryter ihop, kan inte ens sätta mig vid datorn en halvtimme utan att hon blir sur osv. Mår inte så bra i vårat förhållande men samtidigt vågar jag inte riktigt lämna henne. Är rädd för att hon kommer bryta ihop HELT om jag hade gjort det, hon säger hela tiden hur hon aldrig skulle klara sig utan mig och hur hon vet inte vad hon skulle ha gjirt osv osv. Hur fan ska jag göra? (En gång när vi var nära på att göra slut hotade hon med att ta sitt egna liv, viket hon dock sedan bad om ursäkt för och sa att hon inte menade men vet ärligt inte vad hon hade kunnat gjort ifall det tog slut)

Jag skulle tipsa om att försöka förklara situationen att det inte fungerar längre.

Bor ni tillsammans?

Varför vill du lämna henne?

Låt henne få några utbrott gällande att inte vilja lämna henne. Alternativt säg / gör något som får henne att inse att det är slut
Citera
2021-08-10, 21:12
Medlem
Lämna ett förhållande

Har varit tillsammans med min tjej i snart 2 år och i lite över 1 år har jag till och från velat göra slut, men helt enkelt inte vågat. Hon mår väldigt dåligt psykiskt och säger till mig nästan dagligen att lova att jag aldrig ska lämna henne och att jag är allt hon har i livet och så vidare. Detta gör att det blir så förbannat svårt att en dag bara komma och säga att jag vill göra slut med henne då jag vet att det totalt skulle krossa henne. Har ni varit i någon liknande situation och isåfall hur tog ni er till väga?
Citera
2021-08-10, 21:19
Bannlyst
Ska göra det enkelt för dig. Läs på om MGTOW. Ditt välmående kommer i längden att tacka dig.
Citera
2021-08-10, 21:22
Medlem
Wallahabibiis avatar
Det är synd att hon mår dåligt men det är faktiskt inte ditt ansvar. Kör förbi psykakuten och dumpa vid entrédörren.
Citera
2021-08-10, 21:22
Medlem
CC75s avatar
Har inte varit i den situationen men tror mig veta att det bara kommer att bli värre för dig och att du kastar bort ditt liv. Jag förstår att du är en snäll kille som vill väl men just nu är du även ett hinder för att hon på allvar ska ta tag i sina problem och bli frisk. Just detta behöver du intala dig, dvs att du idag gör henne en björntjänst genom att vara kvar och att det bästa du kan göra är att göra ett tydligt och bra avslut. Det är det bästa för henne och det är det bästa för dig.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in