2020-09-10, 05:20
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Klart du skall ta droger. Inte microdoser. Ta maxdoser och gärna blanda.
Knark gör dig stark. Och snygg!
Det här är fakta. Stöttar denna fullt ut.

Framåt!
Citera
2020-09-10, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Hur är LSD en tung karamell? I med skiten bara, ta tjack också för den delen och kedjerök hasch under hela resan. Bara gör det, finns ingen anledning till att vara rädd.

Ja det är en hallucinogen stark substans med långt rus, men du kanske tycker det är en bra första drog upplevelse att starta med? Om man är i bra psykiskt skick och vill mikro-dosera och man är medveten om riskerna är det en annan sak och har ett verkligt syfte. Men ja det är en stark drog om du har 0 andra drog upplevelser och 0 kunskap. Jag vet folk som droppade många hits LSD och inte lever idag, var det LSD som var anledningen till att det gick utför? inte vet jag. Har oxå en vän som det utlöste schizofreni på 100% anledningen. Jag vet folk som haft positiva livsförändrande upplevelser och idag lever ett bra liv. Jag skulle säga att det är rysk roulette, han jag känner som fick schizofreni diagnosen i samband med LSD intag kommer aldrig kunna leva normalt om en normalt utan antipsykotika. Alla droger borde man lägga på hyllan utom för min del MDMA och vissa växter. Det är svårt att ha facit på vilka som kan hantera vissa droger, jag har aldrig vågat röra dem hallucinogena som svamp/LSD/DMT. Men kan säga att jag sett mer negativt än positivt i längden..men så är det med alla droger i princip. Just psykadelika verkar ha en tendens att ta upp saker till ytan som kan bli överväldigande för vissa som burit på tex. trauma länge. Så till alla var försiktiga och läs på lyssna inte på trollen i tråden som säger ta rejäla doser, ni är inte roliga och ingen respekterar er...ni får knappast några positiva PM för ni gör zipp nada nytta man börjar alltid försiktigt det säger sig självt.
Citera
2020-09-10, 10:17
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ja det är en hallucinogen stark substans med långt rus, men du kanske tycker det är en bra första drog upplevelse att starta med? Om man är i bra psykiskt skick och vill mikro-dosera och man är medveten om riskerna är det en annan sak och har ett verkligt syfte. Men ja det är en stark drog om du har 0 andra drog upplevelser och 0 kunskap. Jag vet folk som droppade många hits LSD och inte lever idag, var det LSD som var anledningen till att det gick utför? inte vet jag. Har oxå en vän som det utlöste schizofreni på 100% anledningen. Jag vet folk som haft positiva livsförändrande upplevelser och idag lever ett bra liv. Jag skulle säga att det är rysk roulette, han jag känner som fick schizofreni diagnosen i samband med LSD intag kommer aldrig kunna leva normalt om en normalt utan antipsykotika. Alla droger borde man lägga på hyllan utom för min del MDMA och vissa växter. Det är svårt att ha facit på vilka som kan hantera vissa droger, jag har aldrig vågat röra dem hallucinogena som svamp/LSD/DMT. Men kan säga att jag sett mer negativt än positivt i längden..men så är det med alla droger i princip. Just psykadelika verkar ha en tendens att ta upp saker till ytan som kan bli överväldigande för vissa som burit på tex. trauma länge. Så till alla var försiktiga och läs på lyssna inte på trollen i tråden som säger ta rejäla doser, ni är inte roliga och ingen respekterar er...ni får knappast några positiva PM för ni gör zipp nada nytta man börjar alltid försiktigt det säger sig självt.
Om du vill sitta och skrämma slag på de stackars busfröna, så visst.
Citera
2020-09-10, 11:26
Medlem
Thisisnotoks avatar
Du tror inte varenda jävla missbrukare har börjat så som du tänker? Eller tror du att alla börjar med att slå i sig ett gram rena varor?
Majoriteten börjar med dessa mikrodoseringar å sen trappas det upp mer å mer tills du sitter i skiten. Blir så jävla matt av att läsa idiotsaker som dessa...
Citera
2020-09-10, 12:11
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Du tror inte varenda jävla missbrukare har börjat så som du tänker? Eller tror du att alla börjar med att slå i sig ett gram rena varor?
Majoriteten börjar med dessa mikrodoseringar å sen trappas det upp mer å mer tills du sitter i skiten. Blir så jävla matt av att läsa idiotsaker som dessa...
Sant som du skriver, fast just i denna tråd verkar TS tagit till sig vettig info:
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Tack, du har övertalat mig att inte överhuvudtaget ge mig på något sådant. Ska hålla mig vid SNRI, det hjälper hittills.
Citera
2020-09-10, 14:45
Medlem
Väldigt många som säger att Cannabis är "okej." det är många som blir opiat och benzo missbrukare av cannabis i slutändan för det gav dom ångest. Jag är en av dom. INGA jävla substanser överhuvudtaget rekommenderar jag. Är det riktigt illa så börja med SSRI. Det räddade livet på mig. Jag vet, inte ofta man hör det, men läkemedelsindustrin räddar faktiskt liv också.
Citera
2020-09-12, 13:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Hej TS.
Jag vill börja med att säga atr jag aldrig träffat någon som knarkar som vill knarka. Inte en enda. Jag har träffat de som trodde att de ville knarka innan de började.
Till dig TS som kontring till de många som supportar psykadeliska droger så är det som nämnts ovan inte alls säkert att du får några nya possitiva insikter. Jag träffade en person som forskade om psykoser och vanföreställningar som samlade belägg för en hypotes om att de hallucinationer vi får är färgade av vår verklighet. Mår du dåligt finns en risk att du får hemska hallisar och mår betydligt värre en lång tid efter trippen. Träffade på en person som hade overklighetskännslor och var livrädd för speglar i tre månader efter sin svamptripp. Personen plockade ned alla speglar i sitt hem och sjukskrev sig och isolerade sig.

De som jag träffar som mår sämst är förmodligen canabisrökarna. Det börjar med lite chill häng i ungdommen. Sen lite extra chill för att palla med stressen i skolan eller på första jobbet.
Sen hjälper sen hjälper det gött med insomningen och med kan vara gott att puffa innan läggdax. En dag flera år senare står de där och saknar förmågan att känna mening med någonting i livet och kan inte ta sig för ett skit för att förändra sin situation på egen hand. Under åren han de börjat försova sig till jobbet och till slut saknat motivation att gå till jobbet och sjukanmält sig sporadiskt till de blir av med jobbet. Vänner som inte röker tröttnar och de som röker trött ar även de på vännerna då det är mer chill att lugna ned sig med en splif. Eventuella relationer går i kras då det ger mer att sitta och puffa än att spendera tid med sin käresta.

Som nämnts tidigare i tråden finns det massa piller som är rena rävgiftet. Träffat folk som sagt att både benzo och olika opioider är "deras största kärlek" och att det betyder mer än allt annat.

Samma ska kan göras gällande för massa knark. Du behöver i regel mer och mer för att få ut det du fick i början samtidigt som dina naturliga system för att skapa lycka i kroppen tar styrk eller sätts på paus.
Uppförsbacke blir längre för var dag.

Jag har åter igen aldrig träffat en "knarkare" som vill knarka. Många säger att de ångrar sin första joint/panna/tablett what ever.

Lucka till TS. Jag finns på PM om du önskar skriva några rader i enskildhet. Eller forstätta skriva här.

Till övriga tråden så vet jag även att det finns folk som enbart brukar och inte missbrukar,. Den stora skillnaden är enligt min erfarenhet att de som brukar har ett stort socialt skyddsnär och ett generellt gott mående. De som mår dåligt har betydligt sämre förutsättningar att få ut något långsiktigt gott av att börja prova på.

All kärlek!
Citera
2020-09-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Jag är 23 år gammal och inser att livet är kort. Varför ska man spendera så mycket tid och energi med att bekämpa psykisk ohälsa för att sedan inse att man lyckats vid 60 års åldern? Varför inte bara ta antidepressiva eller droger för att dämpa det, så sparar man tid?

Just nu menar jag mikrodosering, inte i mängder som vanligtvis används hos missbrukare.

Varför förhindras man från att ta droger? Jag kan förstå att köp av droger stödjer en marknad som tar koll på tusentals varje år, däremot finns ju svampar och andra lokala droger som inte utgör skada för andra.

Jag har aldrig tagit droger men jag känner att jag verkligen behöver det för att få ett nytt perspektiv på livet och att få en kick att göra saker. Annars är livet för monotont.

Tänker jag fel? Vad är era erfarenheter? Ge mig en verklighetskoll.

Kan du hålla dig borta från narkotikaklassade preparat så gör det om du inte måste stå på något preparat för att öht kunna fungera och då menar jag lagligt utskrivet av farbror doktorn att endast brukas vid behov.

Jag har levt ett helt liv med ångest och blivit erbjuden det mesta av psykiatrin genom åren. Hade jag varit smart hade jag tagit det där lilla Xanor receptet och enbart brukat vid behov när ångesten var som värst och inte gick att bryta tex med KBT tekniker.

Jag var inte smart och 2016 gick jag in i väggen så hårt som en människa bara kan göra. Jag blev ett vårdpaket som inte kunde, äta, dricka, sova, duscha eller ens ta hand om mig själv och bor idag i ett LSS boende, främst för att min sömnstörning blev permanent och jag utvecklade så grav GAD att jag inte kan fungera normalt. Jag förlorade, jobb, bostad, husdjur och relationen till min familj kommer aldrig att bli normal igen.

Min medicin idag består av 10 mg Cipralex samt 2 mg Iktorivil till frukost och till natten tar jag 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen samt 6 mg Melatonin. Iktorivilen har jag stått på i 4 år nu och den ger konstigt nog lika bra effekt som i början, dock är jag beroende dvs jag känner direkt om jag missar en tablett. Det är främst Iktorivilen som håller mig vid liv. Jag vet inte hur lång tid det tar innan jag utvecklar tolerans men jag kan åtminstone äta, dricka, sova någorlunda nu och kan leva ett hyfsat liv utan att vara fast i en evig panikattack.

Vad vill jag säga med det här jo, hade jag tagit ångesten på allvar från början (Vi pratar väldigt grav ångest här) och följt doktorns rekommendationer om att ta en mindre dos Xanor vid behov vilket jag hade klarat då jag inte är en missbrukspersonlighet ( drack knappt ens alkohol förr och absolut inte idag) så hade mitt liv sett annorlunda ut idag.

Jag hade inte behövt proppa i mig mängder av medicin jag inte vill ha men det är antingen det eller självmord så jag har inget val.

Om du undrar över något specifikt så får du gärna fråga.
Citera
2024-02-06, 22:55
Medlem
Sugen på att börja knarka lite men är nog för gammal

Fan.. Jag har problem med verkligheten, som sp många andra här har såklart, och jag blir ju bara fetare på bärs. Så jag tänkte börja med nåt annat för att bryta av ibland.. inget slår ju bärs naturligtvis men lite variation har ju ingen dött av som Hugh Hefner sa.. Så.. hur gör man.. klart man har rökt färdigmeckade spliffar då och då men det är ju när polare bjudit.. hur gör man?? Vad ska man unna sig?? Vad ska man betala?? Hur gör man som negynnelsepundare son pushar 40?? Hjälp en broder nu.. Jag är trött, jag har ont, jag är klar.. och jag är tjock nog..
Citera
2024-02-06, 23:11
Moderator
Morfar-52s avatar
"Sugen på att börja knarka lite men är nog för gammal" infogad./mod
Citera
2024-02-07, 11:55
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaktosJesus
Fan.. Jag har problem med verkligheten, som sp många andra här har såklart, och jag blir ju bara fetare på bärs. Så jag tänkte börja med nåt annat för att bryta av ibland.. inget slår ju bärs naturligtvis men lite variation har ju ingen dött av som Hugh Hefner sa.. Så.. hur gör man.. klart man har rökt färdigmeckade spliffar då och då men det är ju när polare bjudit.. hur gör man?? Vad ska man unna sig?? Vad ska man betala?? Hur gör man som negynnelsepundare son pushar 40?? Hjälp en broder nu.. Jag är trött, jag har ont, jag är klar.. och jag är tjock nog..

Vad ska du börja för? Riskerna är stora i dagsläget. Sjukdomar? Eller bara för nöje?
Citera
2024-02-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaktosJesus

Helt klart Cannabis, det är det enda som är värt det och det enda som är rimligt. Du kan dessutom producera det själv och slipper köpa av någon. Praktiskt taget 100% säkert och du vet exakt vad du får. Börja med att köpa några fröer och sätt upp en liten odling, inne nu eller ute till våren. Så har du några månader betänketid också innan det är klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in