2020-09-08, 23:09
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWickedWitch
Om du vill öppna upp för ett vidare perspektiv och expanderad förståelse av dig själv så är LSD att rekommendera.
Kör på LSD ett par gånger, när du börjar känna dig trygg i det så kan du ju i alla fall börja fundera på DMT.

Jag rekommenderar dock inte att fastna i det som en "party" grej som görs varje helg eller vid flera tillfällen tätt inpå varandra.

Psykedelier ett par gånger om året funkar alldeles utmärkt.
Less is more så att säga och du kommer att se det mer som en "terapisession"

Jag är dock klar med dessa substanser , men det var intressant så länge det varade.
Alla borde kurera på dessa åtminstone någongång i livet!

Ja just det, lyssna gärna på Psytrance under tiden, om du aldrig har dansat tidigare lär du göra det då.

Du framstår inte som någon som testat varken LSD eller DMT.

Har TS ångestproblematik är risken för otrevligt missbruk för stor. Testa fysisk aktivitet i två veckor, rejäl aktivitet. När du mår dåligt, låt det komma upp men aktivera dig fysiskt samtidigt.

Fungerar inte detta så är det ju inte direkt svårt att få utskrivet medicin. Rätt terapi fungerar men 80% av terapeuterna är värdelösa.

I princip alla som är födda innan 90-talet lärde sig hantera sin egen problematik. Eventuellt tog det onödigt lång tid för många av dem men ändå.
Citera
2020-09-09, 01:22
Medlem
Droger gav mig mer psykisk ohälsa. SSRI räddar livet på mig. Om du lider av psykisk ohälsa rekommenderar jag SSRI. inga andra substanser.
Citera
2020-09-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Jag är 23 år gammal och inser att livet är kort. Varför ska man spendera så mycket tid och energi med att bekämpa psykisk ohälsa för att sedan inse att man lyckats vid 60 års åldern? Varför inte bara ta antidepressiva eller droger för att dämpa det, så sparar man tid?

Just nu menar jag mikrodosering, inte i mängder som vanligtvis används hos missbrukare.

Varför förhindras man från att ta droger? Jag kan förstå att köp av droger stödjer en marknad som tar koll på tusentals varje år, däremot finns ju svampar och andra lokala droger som inte utgör skada för andra.

Jag har aldrig tagit droger men jag känner att jag verkligen behöver det för att få ett nytt perspektiv på livet och att få en kick att göra saker. Annars är livet för monotont.

Tänker jag fel? Vad är era erfarenheter? Ge mig en verklighetskoll.

Jag har testat det mesta i unga år, hade precis som du en föreställning att det skulle ge "insikter".

Jag köper inte en sekund att du skulle hålla någon "mikrodoseringsnivå". Det låter mer som att du behöver dämpa något och då stannar man inte vid "lite". Det enda jag egentligen vill säga är att alla de känslorna och insikterna du upplever på droger är inte värt ett skvatt, de går över lika fort som ruset. Har man väl börjat tar det år av mognad innan man lär sig detta. Har du ångestproblematik kan jag lova att droger förvärrar det. Köp inte snacket om psykedelika, det är inget som berikar ditt liv i längden. Du kan ta ett ordentligt svamprus och vilja åka till Indien i en vecka efteråt, men efter en tid är den vanliga tristessen tillbaka och du är ditt vanliga trista jag. Ska du hitta mening i livet behöver du fylla det med meningsfulla saker, utmana dig själv, skaffa hobbies och aktiviteter, bilda positiva relationer. Det enda man behöver är att skapa sig en miljö att växa i.

Människorna du kommer i kontakt med under drogresan är skit, främst själviska eller trasiga människor men även oberäkneliga och farliga sådana. Det är mycket som kan gå snett, ekonomi, bostad, liv och lem. Jag har förlorat vänner och bekanta till överdoser. Varje år åker jag ett bra antal mil för att besöka graven för en vän som dog 24 år gammal 2009. Sabba inte dessa viktiga år för dig själv.
Citera
2020-09-09, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Du framstår inte som någon som testat varken LSD eller DMT.

Har TS ångestproblematik är risken för otrevligt missbruk för stor. Testa fysisk aktivitet i två veckor, rejäl aktivitet. När du mår dåligt, låt det komma upp men aktivera dig fysiskt samtidigt.

Fungerar inte detta så är det ju inte direkt svårt att få utskrivet medicin. Rätt terapi fungerar men 80% av terapeuterna är värdelösa.

I princip alla som är födda innan 90-talet lärde sig hantera sin egen problematik. Eventuellt tog det onödigt lång tid för många av dem men ändå.

Du får tro vad du vill! Jag är däremot inget proffs gällande termer och min erfarenhet av psykedelier når inte mer än 4 år.

Vad är det i min text som får dig att tvivla?

Du skriver att droger kan leda till missbruk om TS skulle ha ångestproblematik och ändå hänvisar du till "medicin" som enbart lindrar besvären på ytan och aldrig är en bra lösning i längden.

För att förstå en människa med ångest så måste man gå till roten, vad är det som utlöst och bidragit till ångesten? Det svaret och den långsiktiga lösningen finns inte i "medicin".
Senast redigerad av TheWickedWitch 2020-09-09 kl. 06:29.
Citera
2020-09-09, 08:26
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWickedWitch
Du får tro vad du vill! Jag är däremot inget proffs gällande termer och min erfarenhet av psykedelier når inte mer än 4 år.

Vad är det i min text som får dig att tvivla?

Du skriver att droger kan leda till missbruk om TS skulle ha ångestproblematik och ändå hänvisar du till "medicin" som enbart lindrar besvären på ytan och aldrig är en bra lösning i längden.

För att förstå en människa med ångest så måste man gå till roten, vad är det som utlöst och bidragit till ångesten? Det svaret och den långsiktiga lösningen finns inte i "medicin".

Jag har inte, och skulle inte våga testa LSD men för de som har bra "trippar" är det troligtvis givande.

Om man har ångestproblematik så är det lätt att drogen/alkohol dämpar temporärt men att problematiken bara blir värre efteråt. Samtliga av mina bekanta som haft någon form av missbruksproblem har haft underliggande psykisk problematik i någon form. Är man stabil så utvecklar man inte lika lätt ett missbruk, såvida man inte hoppar på heroin mm. Du har så klart helt rätt i att man bör ta tag i problematiken psykiskt, själv eller med hjälp, som generation X fick göra. Är problematiken för stor så kan man behöva medicineras för att initialt kunna vara behjälpt av terapin.

Att självmedicinera mentalt genom mental träning är bra men att självmedicinerar med droger resulterar aldrig i något bra. TS och andra med dessa funderingar kan spara många bortkastade år.

Den absolut mest potenta medicinen mot ångest är fysisk aktivitet. Sååå lätt men också sååå svårt.
Citera
2020-09-09, 09:05
Medlem
Stark-Senaps avatar
Klart du skall ta droger. Inte microdoser. Ta maxdoser och gärna blanda.
Knark gör dig stark. Och snygg!
Citera
2020-09-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurotypisk
Jag har testat det mesta i unga år, hade precis som du en föreställning att det skulle ge "insikter".

Jag köper inte en sekund att du skulle hålla någon "mikrodoseringsnivå". Det låter mer som att du behöver dämpa något och då stannar man inte vid "lite". Det enda jag egentligen vill säga är att alla de känslorna och insikterna du upplever på droger är inte värt ett skvatt, de går över lika fort som ruset. Har man väl börjat tar det år av mognad innan man lär sig detta. Har du ångestproblematik kan jag lova att droger förvärrar det. Köp inte snacket om psykedelika, det är inget som berikar ditt liv i längden. Du kan ta ett ordentligt svamprus och vilja åka till Indien i en vecka efteråt, men efter en tid är den vanliga tristessen tillbaka och du är ditt vanliga trista jag. Ska du hitta mening i livet behöver du fylla det med meningsfulla saker, utmana dig själv, skaffa hobbies och aktiviteter, bilda positiva relationer. Det enda man behöver är att skapa sig en miljö att växa i.

Människorna du kommer i kontakt med under drogresan är skit, främst själviska eller trasiga människor men även oberäkneliga och farliga sådana. Det är mycket som kan gå snett, ekonomi, bostad, liv och lem. Jag har förlorat vänner och bekanta till överdoser. Varje år åker jag ett bra antal mil för att besöka graven för en vän som dog 24 år gammal 2009. Sabba inte dessa viktiga år för dig själv.

Tack, du har övertalat mig att inte överhuvudtaget ge mig på något sådant. Ska hålla mig vid SNRI, det hjälper hittills.
Citera
2020-09-09, 16:50
Medlem
yournotlikemes avatar
Gör dig själv en tjänst och ta 2 Paracetamol istället och "känn värmen", dvs placebo istället för att börja med knark. Jag själv började vid 23 års ålder och experimenterade och trodde aldrig jag skulle sluta som en missbrukare men fem år senare satt jag där och var tvärtorsk på både benzo och opioider.

Då är det lätt att vara efterklok. Kommer ihåg första gången jag provade Xanor vilken jävla skön känsla det var men hade jag vetat vad det skulle leda till så hade jag ALDRIG stoppat i mig den där tabletten.

Nu är jag fri från mitt missbruk men jag faller dit ibland MEN jag tar aldrig mer än 2-3 dagar i streck för då får jag AT.

Och det händer kanske 1-2 gånger i månaden, men det som är så fint med det är ju att man har noll tolerans och verkligen då uppskattar drogerna istället för när man var beroende och bara blev "frisk".

Men det är ganska få förunnat att klara att ta några dagar och sen lägga av med något man har varit beroende av, men jag köper bara så det räcker 2-3 dagar så jag har inget val än att lägga av sen.

Är som en gammal alkoholist jag känner. Jobbat på stålverk i 40 år. Alkoholist men har varit fungerande sådan i 10 år. Han gick en behandling och sedan höll han sig nykter i 17 år.

Sen började han unna sig några folköl då och då och tyckte inte det var så farligt, folkölen blev snabbt starköl, starköl blev snabbt sprit. Efter 2 månader satt han där igen och drack 2 sjuttisar om dagen och åkte på Delirium Deluxe kan jag säga när han trodde han kunde bara lägga av.

JAG fick åka dit mitt i natten för han ringde och hade vanföreställningar och puls på 150+ och som hade benzo hemma åkte dit och gav han några och jag har nog aldrig sett någon så tacksam som när de slog på på honom. Efter det fick han en behandling till som ledde till att han var nykter nu tills Corona kom, då blev han varslad från jobbet han hade vart på i 40 år. Vad hände då? Jo han började dricka lite OCH ta benzo. Så nu sitter stackaren hemma själv och dricker och äter benzo varje dag för att klara av dagen.

Det jag vill säga med detta och komma till är att har man väl tagit sig ur ett missbruk och hållit sig ren ett tag är det för det främsta en bedrift, MEN, när det händer något i livet som är hemskt. Kan vara allt från en skilsmässa till en uppsägning från jobbet till att ens hund dör. Det är DÅ den lilla jävulen på axeln knackar på och viskar att du borde lindra det med någonting.

MÅNGA återfall börjar just med det, att det händer något hemskt i ens liv, men lindrar du det tillfälligt då genom diverse medikament eller alkohol kommer det hända något som också är fruktansvärt hemskt men på ett annat sätt dvs du kommer förr eller senare behöva gå igenom en avtändning.

Så se UPP om det väl händer någonting i ditt liv som är negativt och du mår dåligt över det, för det är oftast då man tar till pillerburken igen eller något annat. Då ska man vända sig till sina vänner och få stöd av de och berätta för de att du även är nära på ta ett återfall tex. Är det äkta vänner så kommer du få stöd och de kommer försöka se till att du inte kommer ta något återfall. Även om inga kan stoppa en så kommer det då kännas svårare att ta det där återfallet för du har du inte bara svikit dig själv utan även dina vänner.

Edit: Det du kan göra som är BETYDLIGT bättre och nyttigare än alkohol tex. är att börja röka Cannabis. Det ser jag knappt som en drog. När man är ny till det så är det helt underbart. Visst det är skönt nu också 13 år senare speciellt innan läggdags så man somnar som ett barn men i början var jag kär när jag upptäckte cannabis.

Du kan ju även testa psykadeliska droger, har noll beroendepotential och är inte skadligt för dig och är en jävla resa oftast beroende på vilken psykadelisk drog du tar.

Men jag avslutar den här boken som det råkade bli att säga att GE FAN i de destruktiva drogerna dvs. Benzo/opiater/opioider/Lyrica/CS.
Senast redigerad av yournotlikeme 2020-09-09 kl. 16:56.
Citera
2020-09-10, 03:05
Medlem
Är det inte lite väl att ta i att rekommendera LSD som första drog? Tänker man kanske kan prova CB först sedan en normal dos MDMA sedan kan man fundera på svampar eller LSD/andra psykadelika. Snackar vi mikrodosering så är det en annan femma, men seriöst en lapp på 120ug som första drog borde väll sända en hel del till psyket, utan trippsittare och bra set/settings?

Jag kanske har fel, men man kan börja känna på dem lite lättare drogerna innan man tar fram det tyngre artilleriet...
Citera
2020-09-10, 03:07
Medlem
S S S S

MDMA tillsammans med en bra vän slår det mesta, bara en normal dos.

Som någon skrev ge fan i Lyrica/Benso/Opiater/Amfetamin etc. se på oss som tog den vägen....livet blir aldrig detsamma
Senast redigerad av ImovaneKungen 2020-09-10 kl. 03:17. Anledning: Stavfel
Citera
2020-09-10, 05:08
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Tänker jag fel?
Det gör ni alla.

Citat:
Vad är era erfarenheter?
Så mycket som möjligt, så ofta som möjligt.

Citat:
Ge mig en verklighetskoll.
Ta 0.5 - 1g tjack och återkom.
Citera
2020-09-10, 05:14
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag kanske har fel, men man kan börja känna på dem lite lättare drogerna innan man tar fram det tyngre artilleriet...
Hur är LSD en tung karamell? I med skiten bara, ta tjack också för den delen och kedjerök hasch under hela resan. Bara gör det, finns ingen anledning till att vara rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in