• 1
  • 2
2020-09-05, 19:39
Medlem
SlagenSvensks avatar
Vi har länge plågats av brottsligheten i Sverige, det skjuts, det mördas, det våldtas o en massa annat. Gängens makt breder ut sig, de hat lyckats att ordna kontroller, mörda barn och sälja knark till hederliga svenskar. Samtidigt fegar politikerna, åttaklövern kommer med en massa tandlösa förslag, inget händer. Det måste ta ett slut nu!

De flesta grova brott begås av män, det ser man på statistiken. Kvinnor och ickebinära döms sällan för brott, för grova brott är det mer sällsynt. Om männen är ett samhällsproblem, de ställer till med kriminalitet skall de straffas extra. Jag menar tillhör man gruppen män då tillhör man en grupp i samhället med extra hög risk för brottslighet.

I Danmark, de kan det här med hårda straff, döms gängmedlemmar mycket hårdare. Gängmedlemmar har ju en större risk för att begå brott, därför är det logiskt att döma hårdare. Danskarna säger att deras lagar har effekt.

Män är en brottsbelastad grupp i samhället, om det beror på generna eller kulturen låter jag vara osagt, fast de är ett stor problem som kostar en massa pengar och lidande. Om vi dömde män med dubbla straff för brott skulle vi kunna komma tillrätta med mycket av problemen.
Sen tycker jag det borde vara automatiskt livstid för det tredje brottet, som i USA.
Så dubbelt straff för män och livstid för tredje brottet borde vara ett bra sätt att råda bot på kaozet.

Några frågor:
Vilka partier kan tänkas ta sig att ta till sig frågan? Krävs nya partier för att driva frågan?
Sverigedemokraterna och Moderaterna är bra på frågor om kriminalitet, törs de diskutera frågan?

/SS
Citera
2020-09-05, 19:43
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Inget parti kommer någonsin framföra detta eller ens tänka på det. Bara fortsätta drömma.

// PoK
Citera
2020-09-05, 19:50
Bannlyst
Låter som en toppenidé ! Gärna i fängelser som är som parallella världar där de kan leva livet ut i fångenskap utan att någonsin komma tillbaka till samhället
Citera
2020-09-05, 20:01
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Inget parti kommer någonsin framföra detta eller ens tänka på det. Bara fortsätta drömma.

// PoK

Men det är uppenbart ett extremt stor problem, det brukar politiker vilja lösa. Vänsterpartiet är ett feministiskt parti, de kan ju säga att de vill skydda kvinnorna från mäns våld. Sverigedemokraterna gillar lag och ordning så det borde tycka om förslaget. Kristersson i M snackar hela tiden om brottsligheten, han borde vara mycket intresserad.
Eller är det så att alla politiker har blivit cucks? Jag börjar tappa tron på Sverige, det är kanske förlorat.

/SS
Citera
2020-09-05, 20:08
Medlem
HGs avatar
Bara för att man sitter i fängelse så innebär inte detta att man inte kan fortsätta att styra sitt gäng eller klan.
Sedan måste dubbel strafftid innebära ojämlikhet och bryta mot allas lika värde.
Citera
2020-09-05, 20:31
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Bara för att man sitter i fängelse så innebär inte detta att man inte kan fortsätta att styra sitt gäng eller klan.
Sedan måste dubbel strafftid innebära ojämlikhet och bryta mot allas lika värde.

Jo det går fortsätta med brottsligheten från fängelset men det blir svårare. Sen får man tänka på att får vi undan alla kriminella män från gatan så sjunker brottsligheten.

Danmark är ett demokratiskt land som infört dubbelt straff för gängmedlemmar, det funkar bra.

Kan det vara så att partierna inte vill stöta sig med väljargruppen män? Man vågar snart inte gå ut och köpa en varm korv.

/SS
Citera
2020-09-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Vi har länge plågats av brottsligheten i Sverige, det skjuts, det mördas, det våldtas o en massa annat. Gängens makt breder ut sig, de hat lyckats att ordna kontroller, mörda barn och sälja knark till hederliga svenskar. Samtidigt fegar politikerna, åttaklövern kommer med en massa tandlösa förslag, inget händer. Det måste ta ett slut nu!

De flesta grova brott begås av män, det ser man på statistiken. Kvinnor och ickebinära döms sällan för brott, för grova brott är det mer sällsynt. Om männen är ett samhällsproblem, de ställer till med kriminalitet skall de straffas extra. Jag menar tillhör man gruppen män då tillhör man en grupp i samhället med extra hög risk för brottslighet.

I Danmark, de kan det här med hårda straff, döms gängmedlemmar mycket hårdare. Gängmedlemmar har ju en större risk för att begå brott, därför är det logiskt att döma hårdare. Danskarna säger att deras lagar har effekt.

Män är en brottsbelastad grupp i samhället, om det beror på generna eller kulturen låter jag vara osagt, fast de är ett stor problem som kostar en massa pengar och lidande. Om vi dömde män med dubbla straff för brott skulle vi kunna komma tillrätta med mycket av problemen.
Sen tycker jag det borde vara automatiskt livstid för det tredje brottet, som i USA.
Så dubbelt straff för män och livstid för tredje brottet borde vara ett bra sätt att råda bot på kaozet.

Några frågor:
Vilka partier kan tänkas ta sig att ta till sig frågan? Krävs nya partier för att driva frågan?
Sverigedemokraterna och Moderaterna är bra på frågor om kriminalitet, törs de diskutera frågan?

/SS

När man dömer någon i domstol så brukar man granska personens liv i alla ändar. Bedöms psykiatrisk utredning nödvändigt beordras det och det är också ganska vanligt att man får genomgå utredning hos frivården. Den utredningen är frivillig men kan öka chansen att man slipper få fängelse.

Är man ostraffad kan man få villkorligt och eller skyddstillsyn och så.

Allt bygger på att individen ska återanpassas till samhället i den mån det går. Det kostar enorma summor att hålla folk inlåsta och de individer som kan återgå till normala liv med jobb och så är en vinst.

Många tvingas leva kriminella liv då de inte får jobb om de är dömda. Samhället skapar ofta kriminalitet.

Kvinnor har lättare att få jobb, lättare hyra bostad, lättare komma in på högskola. Inte undra på att män blir kriminella.
Citera
2020-09-05, 20:47
Medlem
Det är kvinnorna som driver män till brott i grunden!
Citera
2020-09-05, 21:10
Moderator
Meijis avatar
Passar bättre här.

Politik: inrikes --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-09-05, 21:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Några frågor:

/SS

Varför stannar du din demografiska segmentering vid just kön? Vore väl bättre att fortsätta segmenteringsprocessen för att få ett mer adekvat utfall?
Citera
2020-09-05, 21:25
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför stannar du din demografiska segmentering vid just kön? Vore väl bättre att fortsätta segmenteringsprocessen för att få ett mer adekvat utfall?

Hej!

Både du och jag har läst grundskola, fine. Det finns något som heter minsta gemensamma nämnare, du kan vara tjock, lång, kristen eller kommunist men minsta gemensam nämnare är män. Nästan alla brott begås av män
Jag tycker att du krånglar till det alldeles för mycket Helge, politiken skall vara smidig o enkel.

Jag kollade din historik, som nationalist borde du och Sverigedemokraterna tycka om mitt politiska förslag, mer ordning och reda!

/SS
Senast redigerad av SlagenSvensk 2020-09-05 kl. 21:27. Anledning: lägga till
Citera
2020-09-05, 21:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Hej!

Både du och jag har läst grundskola, fine. Det finns något som heter minsta gemensamma nämnare, du kan vara tjock, lång, kristen eller kommunist men minsta gemensam nämnare är män. Nästan alla brott begås av män
Jag tycker att du krånglar till det alldeles för mycket Helge, politiken skall vara smidig o enkel.

Jag kollade din historik, som nationalist borde du och Sverigedemokraterna tycka om mitt politiska förslag, mer ordning och reda!

/SS

Som universitetsutbildad reklamare så har jag lärt mig adekvat marknadssegmentering för att få ett så bra resultat som möjligt. Det är ett tvärvetenskapligt fält och brukar ge mycket bra resultat.

Enkla lösningar brukar väl vänstern kalla för populism?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in