• 1
  • 2
2020-09-05, 21:41
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som universitetsutbildad reklamare så har jag lärt mig adekvat marknadssegmentering för att få ett så bra resultat som möjligt. Det är ett tvärvetenskapligt fält och brukar ge mycket bra resultat.

Enkla lösningar brukar väl vänstern kalla för populism?

Mäns brottlighet är ett intresse för alla, även för dig som reklamgubbe och Sverigevän.

Jag kollade denna här: https://www.nationalekonomi.se/sites...-obrhmjltp.pdf

Män är 5,5 gånger så oftare dömda för brott jämfört med kvinnor. För mord är det 15 gånger. Jag vill säga att det är vetenskap för det är ju bevisat att män är överrepresenterade.

Du ser inte skogen för träden Helge, så är det.

/SS
Citera
2020-09-05, 21:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Mäns brottlighet är ett intresse för alla, även för dig som reklamgubbe och Sverigevän.

Jag kollade denna här: https://www.nationalekonomi.se/sites...-obrhmjltp.pdf

Män är 5,5 gånger så oftare dömda för brott jämfört med kvinnor. För mord är det 15 gånger. Jag vill säga att det är vetenskap för det är ju bevisat att män är överrepresenterade.

Du ser inte skogen för träden Helge, så är det.

/SS

Problemet är att du inte ser de ruttna träden för alla skog. Man avvecklar de ruttna och låter de fina stå kvar.
Citera
2020-09-05, 21:56
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Problemet är att du inte ser de ruttna träden för alla skog. Man avvecklar de ruttna och låter de fina stå kvar.

Tråkigt att du är feg Helge, kanske ännu fegare än våra politiker, åttaklövern.

Nog har politikerna tänkt på frågan men inte vågat ta i den. Jag menar att de inte bågar stöta sig med väljargruppen män, de är rätt så många, de styr samhället.

Kan danskarna införa dubbelt straff för vissa grupper kan svenskarna också göra det. Så svårt kan det inte vara att se om gärningsmannen är en man, visst kan en del vilja bluffa med att påstå en massa exempel att de är kvinna. Det är bara att kolla historien, hen var man före brottet och när brottet utfördes. I dagens genussverige är det lätt att veta vem som är man.

/SS
Citera
2020-09-06, 00:18
Medlem
yz44s avatar
Dubbelt straff för män vore ett solklart fall av könsdiskriminering.

Bättre att börja med att brottslingarna ska avtjäna hela strafftiden.
Sedan bör inte flera brott ge "brottsrabatt" som det är idag.

Viktigast är att inflödet av nya kriminella stoppas.
Citera
2020-09-06, 02:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Jo det går fortsätta med brottsligheten från fängelset men det blir svårare. Sen får man tänka på att får vi undan alla kriminella män från gatan så sjunker brottsligheten.

Danmark är ett demokratiskt land som infört dubbelt straff för gängmedlemmar, det funkar bra.

Kan det vara så att partierna inte vill stöta sig med väljargruppen män? Man vågar snart inte gå ut och köpa en varm korv.

/SS

Man måste ju kunna bevisa att de är gängmedlemmar vilket inte alltid går. Sedan finns det inte heller häktes- eller fängelseplatser för att genomföra en sådan reform i Sverige. Sverige vill inte lägga pengar på fängelser och vi vill inte heller ha privata fängelser som exempelvis man har till stor del i USA.

Sedan hade vi ju ett fall i veckan då en advokat blev dömd för att ha fört ut information från häktade klanmedlemmar, vilket visar att de har många vägar för att hålla kontakt med klanmedlemmar.
Citera
2020-09-06, 02:50
Medlem
Engelitzs avatar
Det är ju redan hundra gånger tuffare straff för män.. Kvinnor döms ju oftast till vård eller nåt jävla program inom frivården medan männen får skaka faller.
Citera
2020-09-06, 07:03
Medlem
tnems avatar
Citat:
Vi har länge plågats av brottsligheten i Sverige, det skjuts, det mördas, det våldtas o en massa annat. Gängens makt breder ut sig, de hat lyckats att ordna kontroller, mörda barn och sälja knark till hederliga svenskar. Samtidigt fegar politikerna, åttaklövern kommer med en massa tandlösa förslag, inget händer. Det måste ta ett slut nu!

De flesta grova brott begås av män, det ser man på statistiken. Kvinnor och ickebinära döms sällan för brott, för grova brott är det mer sällsynt. Om männen är ett samhällsproblem, de ställer till med kriminalitet skall de straffas extra. Jag menar tillhör man gruppen män då tillhör man en grupp i samhället med extra hög risk för brottslighet.

I Danmark, de kan det här med hårda straff, döms gängmedlemmar mycket hårdare. Gängmedlemmar har ju en större risk för att begå brott, därför är det logiskt att döma hårdare. Danskarna säger att deras lagar har effekt.

Män är en brottsbelastad grupp i samhället, om det beror på generna eller kulturen låter jag vara osagt, fast de är ett stor problem som kostar en massa pengar och lidande. Om vi dömde män med dubbla straff för brott skulle vi kunna komma tillrätta med mycket av problemen.
Sen tycker jag det borde vara automatiskt livstid för det tredje brottet, som i USA.
Så dubbelt straff för män och livstid för tredje brottet borde vara ett bra sätt att råda bot på kaozet.

Några frågor:
Vilka partier kan tänkas ta sig att ta till sig frågan? Krävs nya partier för att driva frågan?
Sverigedemokraterna och Moderaterna är bra på frågor om kriminalitet, törs de diskutera frågan?

/SS

Varför inte bara dubbla alla straff för alla istället.
Det kommer ju I princip bara gälla män iallafall.

Idag döms kvinnor till lägre straff värde än män.
Citera
2020-09-06, 07:47
Medlem
Citat:
Vi har länge plågats av brottsligheten i Sverige, det skjuts, det mördas, det våldtas o en massa annat. Gängens makt breder ut sig, de hat lyckats att ordna kontroller, mörda barn och sälja knark till hederliga svenskar. Samtidigt fegar politikerna, åttaklövern kommer med en massa tandlösa förslag, inget händer. Det måste ta ett slut nu!

De flesta grova brott begås av män, det ser man på statistiken. Kvinnor och ickebinära döms sällan för brott, för grova brott är det mer sällsynt. Om männen är ett samhällsproblem, de ställer till med kriminalitet skall de straffas extra. Jag menar tillhör man gruppen män då tillhör man en grupp i samhället med extra hög risk för brottslighet.

I Danmark, de kan det här med hårda straff, döms gängmedlemmar mycket hårdare. Gängmedlemmar har ju en större risk för att begå brott, därför är det logiskt att döma hårdare. Danskarna säger att deras lagar har effekt.

Män är en brottsbelastad grupp i samhället, om det beror på generna eller kulturen låter jag vara osagt, fast de är ett stor problem som kostar en massa pengar och lidande. Om vi dömde män med dubbla straff för brott skulle vi kunna komma tillrätta med mycket av problemen.
Sen tycker jag det borde vara automatiskt livstid för det tredje brottet, som i USA.
Så dubbelt straff för män och livstid för tredje brottet borde vara ett bra sätt att råda bot på kaozet.

Några frågor:
Vilka partier kan tänkas ta sig att ta till sig frågan? Krävs nya partier för att driva frågan?
Sverigedemokraterna och Moderaterna är bra på frågor om kriminalitet, törs de diskutera frågan?

/SS

Bara köra copy paste på Danmarks lösning istället...
Citera
2020-09-06, 09:40
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Varför inte bara dubbla alla straff för alla istället.
Det kommer ju I princip bara gälla män iallafall.

Idag döms kvinnor till lägre straff värde än män.

Kvinnor ska väll inte straffas hårdare för att de begå mycket mindre med brott? Det är som att straffa alla vita män för nazismens brott. Jag tycker att vi måste hålla isär saker o ting. Problemet är männen, de ställer till med stor skada. Kan inte en man vara laglydig ska det kännas rejält.

/SS
Citera
2020-09-06, 12:37
Medlem
tnems avatar
Citat:
Kvinnor ska väll inte straffas hårdare för att de begå mycket mindre med brott? Det är som att straffa alla vita män för nazismens brott. Jag tycker att vi måste hålla isär saker o ting. Problemet är männen, de ställer till med stor skada. Kan inte en man vara laglydig ska det kännas rejält.

/SS

Så för att för man råkar ha samma kön som någon annan som begår brott skall man straffas hårdare?
Citera
2020-09-06, 16:39
Medlem
Om straff ska vara avskräckande krävs ju att brotten klaras upp. För gängrelaterade brott ligger väl andelen uppklarade på under 10% just nu.
Citera
2020-09-06, 18:09
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Så för att för man råkar ha samma kön som någon annan som begår brott skall man straffas hårdare?

Ja precis så. Är du medlem i ett kriminellt gäng får du dubbelt straff i Danmark, bra!
80 % av brotten begås av män, därför ska straffen vara hårdare. De flesta män begår inte brott, därför behöver laglydiga medborgare inte bli rädda.

Tänk själv hur bra det blir med mycket mindre våldtäkter och mord.

/SS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in