2021-09-04, 09:28
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Kan man anmäla/stämma Klarna på nåt sätt och på så sätt bli av med skulderna? Jag är villig att testa allt. Eftersom dom gett mig så mycket köputrymme/köpstyrka så anser jag att dom begått ett fel också i denna härva.
OM du trollar, grattis. För blir ärligt talat lite provocerad. Hur du gång på gång försöker skylla på ALLA andra, än dig själv.
Det är inte tiden du växer upp i, det är inte företagens fel.

DET ÄR ENBART DU, ingen annan. Acceptera detta, ta några extra skift som en man. Lev tråkigt i ett halvår, yay du har löst din skuld.

Innan jag fick mitt nuvarande jobb. Så hade jag lite skulder, hälften dina kanske.
Löste det på 4 månader. Då tillkom flyttavgifter på 15k.
Jag har ingen hög lön, bara hög sparkvot, samt lite kreativitet med dom medel jag har.
Så sluta gnäll, din skuld är pissenkel att betala av, var glad att vi inte snackar 300 tusen osv. Då hade du fått gneta i åratal, alternativt ta ett säljjobb, dra till Dubai för att lyfta lönen tillräckligt lol.
Senast redigerad av Loamigad 2021-09-04 kl. 09:30.
Citera
2021-09-04, 10:36
Medlem
Citat:
Kan man anmäla/stämma Klarna på nåt sätt och på så sätt bli av med skulderna? Jag är villig att testa allt. Eftersom dom gett mig så mycket köputrymme/köpstyrka så anser jag att dom begått ett fel också i denna härva.

För vad?

Du har enligt tråden hoppat av skolan för att sedan ta ett deltidsjobb där du kan jobba mer timmar än vad du gör men av lathet väljer att inte göra det. Den ansvariga för din situation är du och ingen annan.

Gå upp i tid eller skaffa ett jobb som betalar bättre och så är det bara att börja betala av skulden.
Citera
2021-09-04, 10:42
Medlem
Citat:
Hur ser jag det? Eller vad är skillnaden? Amortering = avbetalning av skuld? För det är ju ränta också om jag inte har fel.
Du vet alltså inte vad begreppen amortering och ränta betyder?? Då förstår jag varför du hamnar i dessa sitsar.
Citera
2021-09-04, 11:39
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Du vet alltså inte vad begreppen amortering och ränta betyder?? Då förstår jag varför du hamnar i dessa sitsar.
Kliv av din höga häst. Behöver INTE vara O TREVLIG.
Citera
2021-09-04, 12:24
Medlem
Citat:
Jag har en deltidsanställning, fått som mest 14000:- men brukar ligga på runt 5000-8000:-. Jag skickar 500:- till Klarna varje månad, det är det minsta beloppet man kan betala.
Minsta du borde betala varje månad är 3000kr
Då kommer skulden vara avbetalat på ca 3 år
Citera
2021-09-04, 12:45
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Minsta du borde betala varje månad är 3000kr
Då kommer skulden vara avbetalat på ca 3 år
Jag vägrar dock betala hela 3000:- per månad i tre år, det är typ 3000 x 12 x 3 vilket blir ca 72, 108 tusen? Finns det verkligen inga alternativ? Kan man minea bitcoin eller investera i det?
Citera
2021-09-04, 13:01
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Jag vägrar dock betala hela 3000:- per månad i tre år, det är typ 3000 x 12 x 3 vilket blir ca 72, 108 tusen? Finns det verkligen inga alternativ? Kan man minea bitcoin eller investera i det?

500 I månaden innebär ju i princip att du aldrig betalar av din skuld, när prylarna du år gamla och defekta så har du dom inte kvar men skulden består. Det kan inte vara ett alternativ att betala för något du inte längre äger, eller?
Citera
2021-09-04, 13:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Då får du väl betala mindre under en längre tid, till en större totalkostnad. Själv begriper jag inte hur man kan vilja göra detta eftersom att det är en ren förlustaffär. Om jag hade varit i din sits så hade jag betalt så mycket som möjligt varje månad. Det suger, men alternativet (alltså att betala mer totalt) suger ännu hårdare.

Det är klart att du kan tjäna pengar på diverse sätt för att på så sätt kunna betala av din skuld, faktum är att det är precis vad du behöver göra.
Citera
2021-09-04, 14:14
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Varför lägga skulden på dom , Klarna, när du inte klarar av att sköta din egen ekonomi?
Typiskt svenneblattebeteende att bortse från eget ansvar!
Citera
2021-09-04, 14:16
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Varför lägga skulden på dom , Klarna, när du inte klarar av att sköta din egen ekonomi?
Typiskt svenneblattebeteende att bortse från eget ansvar!
Du vem fan kallar du svenneblatte? Och klart man får lägga skulden på Klarna iallafall delvis, precis som så många andra i tråden har påpekat så har Klarna troligtvis begått ett lagbrott genom att erbjuda mig så mycket kredit när jag har svårt att hantera pengar.
Citera
2021-09-04, 14:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du vem fan kallar du svenneblatte? Och klart man får lägga skulden på Klarna iallafall delvis, precis som så många andra i tråden har påpekat så har Klarna troligtvis begått ett lagbrott genom att erbjuda mig så mycket kredit när jag har svårt att hantera pengar.
Nej, Klarna har inte begått något brott. 70000 är ingen stor kredit, och en ränta på cirka 20 procent är inte att betrakta som ocker (även om det givetvis är väldigt dyrt). Man kan argumentera för att det är moraliskt förkastligt att låna ut pengar till folk med dålig ekonomi, men då kan man även argumentera för att det är detsamma att låna småsummor till konsumtion.
Citera
2021-09-04, 14:23
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, Klarna har inte begått något brott. 70000 är ingen stor kredit, och en ränta på cirka 20 procent är inte att betrakta som ocker (även om det givetvis är väldigt dyrt). Man kan argumentera för att det är moraliskt förkastligt att låna ut pengar till folk med dålig ekonomi, men då kan man även argumentera för att det är detsamma att låna småsummor till konsumtion.
Om du inte ska hjälpa mig så behöver du inte skriva i min tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in