2021-09-04, 14:23
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Du vem fan kallar du svenneblatte? Och klart man får lägga skulden på Klarna iallafall delvis, precis som så många andra i tråden har påpekat så har Klarna troligtvis begått ett lagbrott genom att erbjuda mig så mycket kredit när jag har svårt att hantera pengar.

Är du dum på riktigt eller trollar du?
Har du svårt att hantera pengar ska du absolut inte ansöka om lån.

Du kan ju alltid anmäla Klarna för "lagbrott" Säger bara lycka till.
Citera
2021-09-04, 14:23
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Jag är en missbrukare. Jag missbrukar kredit. För några år sedan hade jag skulder upp över öronen men dom är lösta nu. För några dagar sedan testade jag handla via Klarna och valde att betala månadsvis. Det gick fan igenom och jag blev svinglad! Köpte direkt ny tv och två mobiltelefoner och idag köpte jag en säng och robotdammsugare. Nu börjar jag känna ångest för jag vet inte hur mycket jag handlat för totalt och vågar inte logga in på Klarna för att se exakt summa jag ska betala per månad. Vet ni hur Klarna fungerar, om man ska betala en del av alla prylar, eller om det räcker att betala en del av totalbeloppet och sedan fördelar Klarna pengarna dit dom ska? Om man handlat för 10,000:-, hur stor månadskostnad blir det då med ränta tror ni? Om man handlat för 100,000:-, ungefär hur ser det ut då?

Jag har idag inget jobb utan bara CSN.

Lyxfällan?
Citera
2021-09-04, 14:24
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Är du dum på riktigt eller trollar du?
Har du svårt att hantera pengar ska du absolut inte ansöka om lån.

Du kan ju alltid anmäla Klarna för "lagbrott" Säger bara lycka till.
skulle jag misslyckas eller vad menar du med din jävla fitt smiley?
Citera
2021-09-04, 14:24
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Lyxfällan?
HAHA jag är INTE något jävla white trash.
Citera
2021-09-04, 14:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om du inte ska hjälpa mig så behöver du inte skriva i min tråd.
Du har redan fått ett råd från mig och flera andra: Betala så mycket och så snabbt som möjligt. Givet den situation du beskriver så kommer du aldrig att komma någonstans med stämningar och skuldsanering, så gör dig själv en tjänst och lägg tiden på att dra in pengar istället för att bråka.
Citera
2021-09-04, 14:27
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
skulle jag misslyckas eller vad menar du med din jävla fitt smiley?

Självklart misslyckas du!
Du har ju själv skrivit under en låneansökan.

Sluta grina och inse att du är lågbegåvad om du inte fattar det!
Citera
2021-09-04, 14:29
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
HAHA jag är INTE något jävla white trash.

Inte? Jag tycker du skulle passa utmärkt där..
Citera
2021-09-04, 14:31
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Inte? Jag tycker du skulle passa utmärkt där..

Nej han är svart
Citera
2021-09-04, 17:16
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Jag är en missbrukare. Jag missbrukar kredit. För några år sedan hade jag skulder upp över öronen men dom är lösta nu. För några dagar sedan testade jag handla via Klarna och valde att betala månadsvis. Det gick fan igenom och jag blev svinglad! Köpte direkt ny tv och två mobiltelefoner och idag köpte jag en säng och robotdammsugare. Nu börjar jag känna ångest för jag vet inte hur mycket jag handlat för totalt och vågar inte logga in på Klarna för att se exakt summa jag ska betala per månad. Vet ni hur Klarna fungerar, om man ska betala en del av alla prylar, eller om det räcker att betala en del av totalbeloppet och sedan fördelar Klarna pengarna dit dom ska? Om man handlat för 10,000:-, hur stor månadskostnad blir det då med ränta tror ni? Om man handlat för 100,000:-, ungefär hur ser det ut då?

Mitt tips är att bli av med skulderna så fort som möjligt. En som har stora skulder är en slav till systemet.

”Den som är satt i skuld är inte fri”.
Citera
2021-09-04, 17:21
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Mitt tips är att bli av med skulderna så fort som möjligt. En som har stora skulder är en slav till systemet.

”Den som är satt i skuld är inte fri”.
Din sista mening där, vad betyder det i praktiken? Om vi ser hur samhället ser ut idag jämfört med förut.
Citera
2021-09-04, 17:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Din sista mening där, vad betyder det i praktiken? Om vi ser hur samhället ser ut idag jämfört med förut.

I praktiken innebär det att du MÅSTE jobba och betala av dessa skulder. De är det man vill, att du ska konsumera, låna och jobba. Därför räntan är så låg. Med andra ord så köper man folket.

Istället för att du gör dig själv oberoende från ”systemet” dvs. sparar, köper tillgångar, konsumerar ej mer än nödvändigt osv.

Det krävs dock en hel del att bli oberoende från systemet och är inte enkelt eftersom dagens samhälle är väldigt materialistiskt. Speciellt när man ska träffa en partner. Många unga sätter ju sig i skulder bara för att imponera på andra, speciellt tjejer. Man vill ”leva livet” när man är ung så man belånar sig rejält.

Har själv hamnat i den fällan och lärt mig av mina misstag.
Citera
2021-09-04, 18:21
Medlem
Citat:

Det finns en massa fällor för kreditknarkare och sockermissbrukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in