Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-04, 20:17
  #1
Medlem
4 år sedan fick jag en konstig yrsel som inte går över.
Jag råkade ramla på sidan av rumpan och ramlat baklänges ordentligt ett par gånger.

10 gånger ungefär nu har jag en konstig klump i nacken o jag snubblar runt ibland.

Vad kan detta bero på?

Förövrigt drack jag mycket alkohol under en period okså!


för att okså säga att alkoholen inte spelade in så mycket i detta!
Citera
2020-09-04, 20:23
  #2
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suigat
vad göra är det farligt?
Göra: Gå till en läkare.
Farlighetsgrad: Kan vara en fettknöl, en cysta eller cancer. Fettknöl är inte lika allvarligt som cancer.
Citera
2020-09-04, 20:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Göra: Gå till en läkare.
Farlighetsgrad: Kan vara en fettknöl, en cysta eller cancer. Fettknöl är inte lika allvarligt som cancer.
¨
Jo men jag fick ju cystan av att jag ramlade
Citera
2020-09-04, 20:31
  #4
Medlem
Skall inte påstå att jag är en medicinare och försöka mig på ett vettigt svar, men jag tror det blir enklare för någon som kan om du ger mer information om klumpen i nacken. Hur stor den är, eventuell rodnad och vad du känner när du rör vid den.

Men som redan har sagts, att uppsöka läkare känns ju som ett rimligt nästa steg.

Att du nämner att du druckit mkt sprit men att det är irrelevant är en separat fråga som jag inte tänker röra..
Citera
2020-09-04, 21:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Skall inte påstå att jag är en medicinare och försöka mig på ett vettigt svar, men jag tror det blir enklare för någon som kan om du ger mer information om klumpen i nacken. Hur stor den är, eventuell rodnad och vad du känner när du rör vid den.

Men som redan har sagts, att uppsöka läkare känns ju som ett rimligt nästa steg.

Att du nämner att du druckit mkt sprit men att det är irrelevant är en separat fråga som jag inte tänker röra..


Nej men det är ju inte heller en cysta utan min ryggrad
Citera
2020-09-04, 21:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suigat
Nej men det är ju inte heller en cysta utan min ryggrad

Du nämnde att det var en cysta, inte jag och nu har det flyttat sig från nacken till ryggraden.
Som sagt, jag har inte kunskap att ge dig medicinala råd men det låter som att du kanske bör träffa någon oavsett..
Citera
2020-09-04, 22:19
  #7
Medlem
neuron-drones avatar
Det kan vara en långsamt växande tumör i hjärnan. Därför bör du kolla. Finns naturligtvis andra neurologiska och icke-neurologiska tillstånd som leder till yrsel.

Kan vara något med öronen. Kan vara en ovanlig form av dystoni. Kan vara borrelia. Kan vara tyst migrän.

Tycker verkligen du ska kolla upp detta. Just för att det kan vara massa saker från bara obehagligt till livshotande.
Citera
2020-09-16, 01:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det kan vara en långsamt växande tumör i hjärnan. Därför bör du kolla. Finns naturligtvis andra neurologiska och icke-neurologiska tillstånd som leder till yrsel.

Kan vara något med öronen. Kan vara en ovanlig form av dystoni. Kan vara borrelia. Kan vara tyst migrän.

Tycker verkligen du ska kolla upp detta. Just för att det kan vara massa saker från bara obehagligt till livshotande.

Det är ingen tumör utan det är min ryggrad som flyttat sig uppåt jag kan fortfarande gå men jag snubblar och är yr.

Hurfan kan det vara en tumör om jag sa att jag blev maxad?
__________________
Senast redigerad av Suigat 2020-09-16 kl. 01:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback