2021-02-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har missat mycket i tråden men varför var denne man i lägenheten för han kan ju knappast arbetat med tanke på öronproppar och piller?

Han var personlig assistent. Brukaren var i behov av två assistenter dygnet runt, men nattetid hade en av dom sovande jour. Denne hade den natten sovande jour. Dock var det väl inte tillåtet att ta sömntabletter och stänga ute ljud så som han gjorde utifall att något hände, vilket var en överhängande risk vad jag fattar det som vilket också kunde innebära livsfara för brukaren pga andningen (respirator).
Citera
2021-02-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Alexander har svensk mamma med rötter i Uddevalla kommun. Jennie O har inte rötter i Uddevalla.

Jag kan inte se något samband dem emellan. Påståendet i tråden att Jennis morfar/farfar skulle ha varit Alexanders styvfar är också mycket märkligt eftersom det i så fall skylle bli en mycket gammal svarfar givet att Jennie är cirka 20 år äldre än Alexander.

Det är givetvis högst intressant om det finns ett samband mellan Alexander och Jennie, men denna tråd är full av dåligt kontrollerade uppgifter så jag väljer att inte tro på det tills jag fått en trovärdig förklaring.

Nej, jag vet inte heller om det är speciellt sant..

Är inte alls insatt i hans försvinnande och har ej kollat upp namnen.
Citera
2021-02-09, 13:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Han var personlig assistent. Brukaren var i behov av två assistenter dygnet runt, men nattetid hade en av dom sovande jour. Denne hade den natten sovande jour. Dock var det väl inte tillåtet att ta sömntabletter och stänga ute ljud så som han gjorde utifall att något hände, vilket var en överhängande risk vad jag fattar det som vilket också kunde innebära livsfara för brukaren pga andningen (respirator).
Puss på foten som tack, då förstår jag lite mer
Citera
2021-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sluta tjafsa. Läser man dina inlägg i alla trådar så verkar du ha kontakter i varenda liten ort i hela Sverige - dvs där det händer något mord som slås upp i media.

Mördaren sitter anhållen, häktad och nu åtalad. Vi nöjer oss med det och hoppas att någon vänlig själ plockar in fupen. Jag skall själv fundera på att ta hem usb-stickan, men just nu är jag inte intresserad av att riskera att offentlighetsprincipen gör att vem som helst kan se vem jag just genom att beställa något vi alla vill läsa.
OffT (det fetade): Det är inte så konstigt, kära du.
Jag tillbringar inte alls lika mycket tid som du på Flashback (proportionerna blir 1:6), så då blir det mer tid över för mitt nätverkande irl.

OnT: När JO blodig lämnar mordplatsen blir hon inte observerad av nån enda person, åtminstone har ingen trätt fram för att rapportera om nån iakttagelse av den sorten.

Det framgår av FUP att hundägare har behövt akutrasta vofsing med orolig mage, men vederbörande mötte inte JO.
Då uppstår den naturliga frågan för dig att svara på, Picasso2: Anser du att JO har "minutiöst planerat" detta mord?

Anledningen att jag frågar beror förstås på att du, i tråden om mordet på Lena Wesström, ihärdigt driver hållningen att den misstänkte SD har planerat det mordet så att han till och med har kunnat planera för slumphändelser(!).

Ser du att JO genom motsvarande 'mastermindness' har lycktas planera att inte bli upptäckt av t ex hundrastare, eller tänker du i detta ärende att det bara är ren "tur" att hon inte blir observerad när hon blodig lämnar brottsplatsen? Hur ställer du dig i den frågan?
Är JO enligt dig lika slug som SD?
Citera
2021-02-09, 20:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nu kompletterar jag svaret när jag har läst mer i FUP, så ignorera föregående inlägg från mig:

Vad som fanns i den sovande assistentens urin:
Etanol
Nordazepam
Temazepam

Nordazepam bildas i kroppen efter intag av diazepam. Nordazepam är klassad som narkotika.
Temazepam bildas i kroppen efter intag av diazepam, men förekommer
även som missbruksmedel. Tamezepam är klassad som nakotika.

"Om jag inte tagit den där jävla Atharaxen så hade han kanske levt, nu hörde jag ingenting.
Jag vaknade till och kissade i en gamal termos jag hade på rummet för att jag
inte orkade gå upp."

"Nej, jag hörde ingenting, det var ju för öronproppar och Atharaxen. Hade jag hört något
är det klart att jag hade sprungit ut eller släppt ut hunden man hade ju inte vågat
ligga kvar om man hade hört något. Jag hörde inte ett enda ljud."

Angående ovanstående, så står jag fast vid att han måste ha sovit djupt pga tabletterna och öronpropparna om han annars hör minsta lilla. Han är tom för trött för att gå på toaletten utan väljer att urinera i en termos.

Assistenten är säker på att han stängde altandörren men låste den aldrig med nyckel som
ligger i en skål brevid dörren. Man kan inte öppna altandörren
från utsidan eftersom där finns inget handtag.
Han är säker på att han stängde dörren eftersom brukaren alltid känner om dörren är öppen,
vilket hon inte tycker om.

Assistenten E's uppfattning är att altandörren är stängd när hon anländer på morgonen.
Handtaget var inte i stängt läge, men i ett halvläge.
E's uppfattning är att det måste göras inifrån. "Det jag tänkte på var att altandörren var stängd".
Ytterdörren var dock olåst.

Däremot beskriver räddningstjänst att altandörrens handtag är i öppet läge, men att dörren är stängd.
Mycket märkligt. Varför skulle assistenterna behöva ljuga om detta? Makes no sense.
Men i det fallet litar jag mer på räddningstjänsten. Polisen spärrade ju tom av området pga detta.
Dessutom brukade BO kunna ha öppet om nätterna för att han själv tyckte att det blev för varmt.
Det finns väl heller ingen som helst anledning för JO att ljuga om vilken väg hon tog när hon lämnade lägenheten, så jag behöver väl inte fortsätta stångas om denna jäkla altandörr.

Jag vet inte om jag letar dåligt, men vart finns brottsplatsundersökningen??

Temazepam har en halveringstid pp 8–20 timmar

Nordazepam (Diazepam Pilum/Stesolid) en halveringstid på hela 36-200 timmar

Han käkar alltså 2 olika narkotikaklassade mediciner med två helt olika halveringstider OCH proppar i dessutom i sig Atarax (jävla zombie edicin) OCH har öronproppar. Han är helt ansvarslös och borde inte få jobba som assistent såvida han inte trappar ner. Han har för f@n varlt helt utslagen på natten 🤬
Citera
2021-02-10, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Temazepam har en halveringstid pp 8–20 timmar

Nordazepam (Diazepam Pilum/Stesolid) en halveringstid på hela 36-200 timmar

Han käkar alltså 2 olika narkotikaklassade mediciner med två helt olika halveringstider OCH proppar i dessutom i sig Atarax (jävla zombie edicin) OCH har öronproppar. Han är helt ansvarslös och borde inte få jobba som assistent såvida han inte trappar ner. Han har för f@n varlt helt utslagen på natten 🤬
Det fetade:
Vet vi det verkligen?
Säger inte att du har fel, men om vi inte vet (har ej kollat) vilka koncentrationer JA hade av dessa ämnen, kan vi inte kategoriskt säga att han "käkar" dessa preparat.

Som du själv påpekar har dessa ämnen lång halveringstid och rent teoretiskt skulle han ha kunnat stoppat i sig tabletter ett bra tag innan han gick på detta pass.

Ovanstående påpekande gäller naturligtvis inte om koncentrationerna var höga och JA själv medgivit intag i direkt anslutning till att han skulle gå på sitt pass.
Vet du hur det förhåller sig med den saken?

Din avslutande mening är till sitt innehåll väldigt kategorisk. Han kanske inte var särskilt "utslagen"?
Vad vi verkligen vet, det är att JA enligt egen uppgift inte hört nånting, men det kan ju räckt med atarax plus öronpropparna för att bli helt off.
Eller hur?
Citera
2021-02-10, 02:59
Medlem
Undrar vad åklagaren kommer yrka på!?
Citera
2021-02-10, 10:13
Medlem
nickomyras avatar
Verkar det som att det har varit turbulent med handgemäng och som att E har försökt att skydda sig , försvara sig ?
Har J bara smugit in och anfaller han bakifrån så är det ju inte så konstigt om inte J har vaknat . Tycker det är märkligare att inte hunden har vaknat .. men har det inte varit dunsar och skrik så .. ingen granne verkar heller ha reagerat på nåt spec .
Citera
2021-02-10, 10:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Vet vi det verkligen?
Säger inte att du har fel, men om vi inte vet (har ej kollat) vilka koncentrationer JA hade av dessa ämnen, kan vi inte kategoriskt säga att han "käkar" dessa preparat.

Som du själv påpekar har dessa ämnen lång halveringstid och rent teoretiskt skulle han ha kunnat stoppat i sig tabletter ett bra tag innan han gick på detta pass.

Ovanstående påpekande gäller naturligtvis inte om koncentrationerna var höga och JA själv medgivit intag i direkt anslutning till att han skulle gå på sitt pass.
Vet du hur det förhåller sig med den saken?

Din avslutande mening är till sitt innehåll väldigt kategorisk. Han kanske inte var särskilt "utslagen"?
Vad vi verkligen vet, det är att JA enligt egen uppgift inte hört nånting, men det kan ju räckt med atarax plus öronpropparna för att bli helt off.
Eller hur?

Fakta är att han INTE vidgår att han tagit någon benzo överhuvudtaget.
Inte bara där och då, utan överhuvudtaget.
Han ljuger uppenbarligen.

Han hade en cocktail i blodet av 3 olika lugnade preparat- och alkohol.
Och utöver detta öronproppar.
På det sov han nog djupt.
Han hade dock bara sovande jour.

Johan Angervall hade vid provtagningen 2020-09-04 i blodet: (aktbilaga 78, sid 23-24)
2 två olika bensodiazepiner.
0,11% alkohol

Det måste ju ha varit ett sjuhelsikes liv ute i köket där mordet utfördes, inte bara offrets ljudliga dödskamp utan även omkullvälta möblet tec. Lägenheten var ju ”så lyhörd” enligt honom själv.
Men inget av denna dödskamp hörde den gott sussande Johan Angervall.

UR FÖRHÖR: (aktbilaga 80, sid 413-425)

Får du ta medicinen på jobbet?:
* Jag vet inte, jag har inte frågat för det är känsligt, jag vet inte om man får göra det och jag har mått dåligt av sömnproblemen.

Tar du alltid medicin när du sover på jobbet?:
* Ja, det gör jag, precis. Det har med sömnsvårigheterna och bilkörningen efteråt att göra.

FL: Du har beskrivit att du tagit Atarax innan du somnade. Använder du någon annan medicin?
* Det var bara Atarax som Johan tagit.

FL: En analys av urinet i termosen har genomförts. Där visar analysen på Nordazepam och Temazepam. Är det något du känner till något om?
* Johan vet inte vad det beror på. Han tar i alla fall bara Atarax.
* Johan har inte tagit några andra läkemedel som exempelvis benzodiazepiner.

JOHANS UTTALANDE
* Jag tog Atharax och sen så har jag öronproppar. Jag hör ändå om någon skulle komma in i min dörr och säger något.
* Den är rogivande, det är ingen sömntablett men när man väl somnar så blir det djupt.
* Jag tog Atharaxen och det tar någon halvtimme till timme innan den verkar. Den ger ingen omedelbar effekt utan när man väl somnar så sover man som ett barn
* Att jag inte hörde något måste berott på Atharaxen och öronpropparna
* Har jag tagit medicinen och den verkar kanske sex timmar då har jag svårt att vakna.

Provtagningsdatum 2020-09-04

Nordazspam 0.06 µG ml
Beskrivning: Nordazepam, är ett ångestdämpande och lugnande preparat som tillhör gruppen bensodiazepiner. Det är huvudmetabolit av diazepam.
Varunamn i Sverige är Diazepam Desitin, Stesolid, Diazepam Pilum,
Narkotikapreparat, Långverkande

Temazepam 0.07 µG ml
Beskrivning: Temazepam, är ett ångestdämpande och lugnande preparat som tillhör gruppen bensodiazepiner.
Narkotikapreparat, Medellångverkande

(Bakgrundsinfo om bensodiazepiner: ”De mest fettlösliga medlen diazepamoch temazepam upptas snabbast i kroppen och ger en snabb effekt. Den snabba responsen ökar risken för missbruk jämfört med andra bensodiazepiner som upptas långsammare.”
https://www.internetmedicin.se/behan...nsodiazepiner/
https://paihdelinkki.fi/sv/databank/...ensodiazepiner

Johan Angervall verkar ha tagit jobbet för att dryga ut kassan då han till vardags jobbar som DJ och hans DJ-företag gick dåligt pga Corona. Han är en gammal DJ som jobbat mycket utomlands sedan han var ung, och jag har mycket svårt att se att han inte kommit i kontakt med vare sig droger eller benzo.
https://www.svenskadjskolan.se/
https://www.linkedin.com/in/johan-angervall-53a883b7/
https://www.linkedin.com/in/jojjan-angervall-21b15a17b/
https://m.facebook.com/svenskadjskolan/
https://m.facebook.com/jojjan1
https://www.expressen.se/nyheter/inl...a-stjarnskott/

j Det jag vänder mig mot är att Johan Angervall genom att så till den grad ha försäkrat sig om sin egen sömn, medelst bensodiazepiner, Atarax, alkohol och öronproppar, så har han utsatt sin förlamade brukare för mycket stor risk, trots att det var dubbelbemanning, för han hade trots allt bara sovande jour. 😡

Han hör enligt min åsikt inte hemma i assistansbranschen eftersom han sätter sig eget välbefinnande före brukarens säkerhet.
Citera
2021-02-10, 10:37
Medlem
Citat:
Fakta är att han INTE vidgår att han tagit någon benzo överhuvudtaget.
Inte bara där och då, utan överhuvudtaget.
Han ljuger uppenbarligen.

Han hade en cocktail i blodet av 3 olika lugnade preparat- och alkohol.
Och utöver detta öronproppar.
På det sov han nog djupt.
Han hade dock bara sovande jour.

Johan Angervall hade vid provtagningen 2020-09-04 i blodet: (aktbilaga 78, sid 23-24)
2 två olika bensodiazepiner.
0,11% alkohol

Det måste ju ha varit ett sjuhelsikes liv ute i köket där mordet utfördes, inte bara offrets ljudliga dödskamp utan även omkullvälta möblet tec. Lägenheten var ju ”så lyhörd” enligt honom själv.
Men inget av denna dödskamp hörde den gott sussande Johan Angervall.

UR FÖRHÖR: (aktbilaga 80, sid 413-425)

Får du ta medicinen på jobbet?:
* Jag vet inte, jag har inte frågat för det är känsligt, jag vet inte om man får göra det och jag har mått dåligt av sömnproblemen.

Tar du alltid medicin när du sover på jobbet?:
* Ja, det gör jag, precis. Det har med sömnsvårigheterna och bilkörningen efteråt att göra.

FL: Du har beskrivit att du tagit Atarax innan du somnade. Använder du någon annan medicin?
* Det var bara Atarax som Johan tagit.

FL: En analys av urinet i termosen har genomförts. Där visar analysen på Nordazepam och Temazepam. Är det något du känner till något om?
* Johan vet inte vad det beror på. Han tar i alla fall bara Atarax.
* Johan har inte tagit några andra läkemedel som exempelvis benzodiazepiner.

JOHANS UTTALANDE
* Jag tog Atharax och sen så har jag öronproppar. Jag hör ändå om någon skulle komma in i min dörr och säger något.
* Den är rogivande, det är ingen sömntablett men när man väl somnar så blir det djupt.
* Jag tog Atharaxen och det tar någon halvtimme till timme innan den verkar. Den ger ingen omedelbar effekt utan när man väl somnar så sover man som ett barn
* Att jag inte hörde något måste berott på Atharaxen och öronpropparna
* Har jag tagit medicinen och den verkar kanske sex timmar då har jag svårt att vakna.

Provtagningsdatum 2020-09-04

Nordazspam 0.06 µG ml
Beskrivning: Nordazepam, är ett ångestdämpande och lugnande preparat som tillhör gruppen bensodiazepiner. Det är huvudmetabolit av diazepam.
Varunamn i Sverige är Diazepam Desitin, Stesolid, Diazepam Pilum,
Narkotikapreparat, Långverkande

Temazepam 0.07 µG ml
Beskrivning: Temazepam, är ett ångestdämpande och lugnande preparat som tillhör gruppen bensodiazepiner.
Narkotikapreparat, Medellångverkande

(Bakgrundsinfo om bensodiazepiner: ”De mest fettlösliga medlen diazepamoch temazepam upptas snabbast i kroppen och ger en snabb effekt. Den snabba responsen ökar risken för missbruk jämfört med andra bensodiazepiner som upptas långsammare.”
https://www.internetmedicin.se/behan...nsodiazepiner/
https://paihdelinkki.fi/sv/databank/...ensodiazepiner

Johan Angervall verkar ha tagit jobbet för att dryga ut kassan då han till vardags jobbar som DJ och hans DJ-företag gick dåligt pga Corona. Han är en gammal DJ som jobbat mycket utomlands sedan han var ung, och jag har mycket svårt att se att han inte kommit i kontakt med vare sig droger eller benzo.
https://www.svenskadjskolan.se/
https://www.linkedin.com/in/johan-angervall-53a883b7/
https://www.linkedin.com/in/jojjan-angervall-21b15a17b/
https://m.facebook.com/svenskadjskolan/
https://m.facebook.com/jojjan1
https://www.expressen.se/nyheter/inl...a-stjarnskott/

j Det jag vänder mig mot är att Johan Angervall genom att så till den grad ha försäkrat sig om sin egen sömn, medelst bensodiazepiner, Atarax, alkohol och öronproppar, så har han utsatt sin förlamade brukare för mycket stor risk, trots att det var dubbelbemanning, för han hade trots allt bara sovande jour. 😡

Han hör enligt min åsikt inte hemma i assistansbranschen eftersom han sätter sig eget välbefinnande före brukarens säkerhet.
Tack för ditt utförliga svar!
Den informationen sätter JA:s agerande i ett helt nytt ljus för mig, bra där!

Du hade absolut fog för att vara kritisk mot honom och hans, skall vi kalla det "ovarsamhet"? -vid tjänstgöring som sovande jour.
Dumt av honom att stoppa i sig substanser som han sen efteråt inte vill vidgå. Dubbelt dumt med tanke på det ansvar han som personlig assistent hade där på plats.
Citera
2021-02-10, 11:20
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Hoppas verkligen på livstid för denna ruggiga mördare.
Citat:

Exakt. Han verkar ta jobbet som en möjlighet till att ligga i dvala, fullproppad med tabletter.
Sparka ut honom tack!
Citera
2021-02-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hoppas verkligen på livstid för denna ruggiga mördare.
[..]
Åkl borde rimligen inte kunna yrka på annat än livstid kan man tycka.
Brutaliteten, hänsynslösheten, likgiltigheten, girigheten -allt det där talar för att detta är ett mord utöver det vanliga (om man kan skriva så?)
Visserligen skedde inte mordet i E:s bostad, men den [ev] förmildrande omständigheten vägs ju upp av att E mördades under tjänstgöring på sin arbetsplats.

Hur mycket dödsångest E hann uppleva är svårt att bedöma, men de flesta som får en kniv inkörd med kraft i sin kropp tar nog knappast lätt på saken. Man lär frukta för sitt liv, särskilt om man hinner inse att den attackerande inte har några som helst spärrar.

Så livstid blir i mina ögon en alldeles utmärkt påföljd. Svårt att finna några förmildrande omständigheter.

Inte tror jag heller att: (1) JO kommer att vara särskilt saknad när hon väl stoppats undan för de närmaste två decennierna.

Inte tror jag heller att: (2) nummer 32 Sembrant kommer att resa till Hinseberg eller Ystad för att besöka sitt ivrigaste fotbollsfan, JO.
Senast redigerad av Carinah78 2021-02-10 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in