2021-03-05, 19:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Där skjuter hon sig själv i foten. Åklagaren kommer därmed säkert lägga in en överklagan vilket kan göra att hon faktiskt åker dit på livstid. Nån sänkning lär det ju inte bli.

Ja, hon kan dock dra tillbaka överklagandet. Det är ju eg. ett passivt erkännande.

Ingen, då menar jag ingen, går med på att dömas till 18 år som oskyldig.

Jag hoppas på livstid om det blir ett överklagande
Citera
2021-03-05, 19:41
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Hon ska va jävligt nöjd att hon inte fick livstid.
Hoppas HR ändrar till just det.
Citera
2021-03-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, hon kan dock dra tillbaka överklagandet. Det är ju eg. ett passivt erkännande.

Ingen, då menar jag ingen, går med på att dömas till 18 år som oskyldig.

Jag hoppas på livstid om det blir ett överklagande

Vi får se hur hon gör. Spännande. Undrar lite hur advokaten tänker här - men sånt får man sällan veta. Men har hon inte erkänt skall han ju utgå från att hon är oskyldig.
Citera
2021-03-05, 21:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Vi får se hur hon gör. Spännande. Undrar lite hur advokaten tänker här - men sånt får man sällan veta. Men har hon inte erkänt skall han ju utgå från att hon är oskyldig.

Jag tror säkert att advokaten har rått henne till att säga sej nöjd med 18 år men eftersom hon nu hävdar att hon är oskyldig och vill överklaga så måste väl advokaten göra som klienten vill och lämna in en överklagan. Men advokaten har väl vill jag tro förklarat för henne att en överklagan till HR kan lika gärna sluta med en höjning av straffet. Lite av en gambling hon gör här.
Citera
2021-03-05, 21:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Hennes chanser att få straffet sänkt är mikroskopiska. Att bli frikänd helt uteslutet. Det här är ett klassiskt fall av "hål i huvudet"
Citera
2021-03-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror säkert att advokaten har rått henne till att säga sej nöjd med 18 år men eftersom hon nu hävdar att hon är oskyldig och vill överklaga så måste väl advokaten göra som klienten vill och lämna in en överklagan. Men advokaten har väl vill jag tro förklarat för henne att en överklagan till HR kan lika gärna sluta med en höjning av straffet. Lite av en gambling hon gör här.
Om enbart hon överklagar, och åklagaren inte hänger på, så får inte hovrätten höja straffet. Men om åklagaren gör en anknytningsöverklagan, så är det ett spel med ganska höga insatser hon gör.
Citera
2021-03-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Spyr på tingsrätten.

För att det inte blev fängelse på livstid?
Citera
2021-03-05, 22:16
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Om enbart hon överklagar, och åklagaren inte hänger på, så får inte hovrätten höja straffet. Men om åklagaren gör en anknytningsöverklagan, så är det ett spel med ganska höga insatser hon gör.
Fast om ovanstående sker har hon möjlighet att dra tillbaka sitt överklagande när hovrättsförhandlingen är avslutad och hovrätten beslutat att hon ska kvarstanna i häkte fram till domen kommer. Då står tingsrättens dom fast. Jag antar för övrigt att du menar "anslutningsöverklagande".
Citera
2021-03-05, 22:19
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Frågan är om åklagaren kommer överklaga domen. Har du möjligen sett något om det?

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon är en gambler så hoppas chansen finns att hon överklagar. Hoppas på det!
👍😁
Citera
2021-03-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Fast om ovanstående sker har hon möjlighet att dra tillbaka sitt överklagande när hovrättsförhandlingen är avslutad och hovrätten beslutat att hon ska kvarstanna i häkte fram till domen kommer. Då står tingsrättens dom fast. Jag antar för övrigt att du menar "anslutningsöverklagande".

Självklart. Gick lite fort där. Kan hon verkligen dra tillbaka överklagandet efter hovrättsförhandling fast innan dom faller?
Citera
2021-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Du talar för döva öron. JO har inte tillgång till internet. Och kommer inte få ha det de närmaste 11-12 åren heller.
Ibland vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. Din information till mig var en smula.. ja, vad skall man kalla den? Kanske typ "överinformativ"?

Säger dig namnet Per-Åke Kvarnström nånting?
Det är givetvis till honom jag skriver här i tråden -fvb till Jennie.
Senast redigerad av Carinah78 2021-03-05 kl. 22:24.
Citera
2021-03-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ibland vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. Din information till mig var en smula.. ja, vad skall man kalla den? Kanske typ "överinformativ"?

Säger dig namnet Per-Åke Kvarnström nånting?
Till är givetvis till honom jag skriver här i tråden -fvb till Jennie.
Överinformation tror jag inte det är. När man läser dina tidigare inlägg i flashback så verkar du behöva all information du kan få, därför berättade jag för dig att hon inte har tillgång till internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in