2021-02-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Utöver diverse piller och dubbla öronproppar pinkade han i en termos för han inte orkade gå upp... Vem gör så? Vågade han inte gå upp eftersom han hörde nåt utanför? varför reagerade inte hunden som nämns som 'vaktig', tystades han?

Haha, förlåt att jag skrattar till, men ja! Höjden av lathet: Pinkar i sin termos... Reagerade också på det när jag läste det. Herregud...

Hunden måste ha hört och reagerat, men husse sov sig igenom hela alltet när strykbrädor och grejer välte omkull.

Edit: Något jag undrar över är att JO sa att hon återvänder till lägenheten efter mordet för att hämta kontokortet och att hon kom och gick genom altandörren. Men hur gick det till? Hennes kollegor säger ju att dörren är stängd nät dom kommer dit och den gick ju bara att stänga inifrån???
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-08 kl. 23:59.
Citera
2021-02-09, 00:27
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Haha, förlåt att jag skrattar till, men ja! Höjden av lathet: Pinkar i sin termos... Reagerade också på det när jag läste det. Herregud...

Hunden måste ha hört och reagerat, men husse sov sig igenom hela alltet när strykbrädor och grejer välte omkull.

Edit: Något jag undrar över är att JO sa att hon återvänder till lägenheten efter mordet för att hämta kontokortet och att hon kom och gick genom altandörren. Men hur gick det till? Hennes kollegor säger ju att dörren är stängd nät dom kommer dit och den gick ju bara att stänga inifrån???

Lathet eller så vågade han inte gå utanför. Tror han hörde att något hände, tystade hunden blev kissnödig men vågade inte gå ut därav termokissandet.

JO och 'indrivaren' gick väl ut via balkongdörren första gången, som bara lämnades igen knuffad utifrån har jag för mig.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2021-02-09 kl. 00:29. Anledning: felstavning
Citera
2021-02-09, 00:40
Medlem
Citat:
Lathet eller så vågade han inte gå utanför. Tror han hörde att något hände, tystade hunden blev kissnödig men vågade inte gå ut därav termokissandet.

JO och 'indrivaren' gick väl ut via balkongdörren första gången, som bara lämnades igen knuffad utifrån har jag för mig.

Men det går ju inte ihop? Om den sovande assistenten hört nåt och blivit rädd, varför sjöng han inte ut om det när polisen plockade in honom som misstänkt? Själv hade jag gjort det innan jag ens hamnade i polisbilen i så fall.

Och handtaget på altandörren var i stängt läge när personalen kom. Inte igenputtad. Och hon sa att de drog genom den dörren och sedan hade hon glömt kontokortet och blev tvungen att gå tillbaka igen och då gick hon in genom den "igenputtade" altandörren och puttade sedan igen den på nytt när hon gick. Det stämmer ju inte eftersom altandörren bara kan stängas inifrån.
Citera
2021-02-09, 00:43
Medlem
Tror ni polisen ställer några frågor om kusinen till J som nu varit försvunnen ganska exakt 1 år?
Har han med råkat ut för den här "chilenaren" elle "indrivaren"? Borde vara värt att fråga vad hon, Jennie vet om Aleksanders försvinnande.
Citera
2021-02-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tror ni polisen ställer några frågor om kusinen till J som nu varit försvunnen ganska exakt 1 år?
Har han med råkat ut för den här "chilenaren" elle "indrivaren"? Borde vara värt att fråga vad hon, Jennie vet om Aleksanders försvinnande.

Det hade ju varit intressant. Men finns det ens en pågående utredning kring hans försvinnande?
Klassar de försvinnandet som frivilligt?
Hon har ju bott lite här och där under åren, så jag vet inte om ryktena stämmer att han skulle ha försvunnit i närheten av hennes boende.
Men hon verkar ju döda för pengar och det kan han väl knappast haft mycket av? Men såklart kan hon ju veta nåt som skulle kunna leda nån vart även om hon själv inte är inblandad. Men det är väl en senare fråga i så fall?
Citera
2021-02-09, 01:23
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Men det går ju inte ihop? Om den sovande assistenten hört nåt och blivit rädd, varför sjöng han inte ut om det när polisen plockade in honom som misstänkt? Själv hade jag gjort det innan jag ens hamnade i polisbilen i så fall.

Och handtaget på altandörren var i stängt läge när personalen kom. Inte igenputtad. Och hon sa att de drog genom den dörren och sedan hade hon glömt kontokortet och blev tvungen att gå tillbaka igen och då gick hon in genom den "igenputtade" altandörren och puttade sedan igen den på nytt när hon gick. Det stämmer ju inte eftersom altandörren bara kan stängas inifrån.

Själv hade en rusat ut när man hör ett tumult känner jag men det har inte gjorts, att man sover sig igenom ett mord med diverse oljud och dessutom har en hund inne hos sig som inte väcker husse känns helt ologiskt för min del, så även att pinka i en termos när muggen ligger strax utanför sovrummet. Pinka i termos, då tänker jag på Stephen Kings rysare om Cujo där mamman fick pinka i en flaska för att hon inte vågade gå ur bilen p g a den rabiessmittade hunden. Låter förödmjukande.

Puttar man igen en balkongdörr utifrån utan dörrhandtag på utsidan som i detta fallet går det att lirka upp den igen utifrån eftersom den inte gått i lås. Gjorde detta själv med vår dörr som barn.
Citera
2021-02-09, 08:35
Medlem
Citat:
Själv hade en rusat ut när man hör ett tumult känner jag men det har inte gjorts, att man sover sig igenom ett mord med diverse oljud och dessutom har en hund inne hos sig som inte väcker husse känns helt ologiskt för min del, så även att pinka i en termos när muggen ligger strax utanför sovrummet. Pinka i termos, då tänker jag på Stephen Kings rysare om Cujo där mamman fick pinka i en flaska för att hon inte vågade gå ur bilen p g a den rabiessmittade hunden. Låter förödmjukande.

Puttar man igen en balkongdörr utifrån utan dörrhandtag på utsidan som i detta fallet går det att lirka upp den igen utifrån eftersom den inte gått i lås. Gjorde detta själv med vår dörr som barn.

Mannen hade tagit lugnande tabletter och hade öronproppar. Tycker inte det är omöjligt att han sov sig igenom tumultet om han drogat sig till sömns.

Men..... om jag skriver så här då: Altandörren var HANDTAGSLÅST inifrån. Det finns inget handtag på utsidan. Så HUR låser hon dörren igen genom att putta igen den? Det är ju omöjligt! Hur tar du dig in genom en dörr som det enbart finns handtag på på insidan och dörren är stängd/låst?

Aja, vi tycker olika.
Hej!
Citera
2021-02-09, 10:16
Medlem
Citat:

Nu kompletterar jag svaret när jag har läst mer i FUP, så ignorera föregående inlägg från mig:

Vad som fanns i den sovande assistentens urin:
Etanol
Nordazepam
Temazepam

Nordazepam bildas i kroppen efter intag av diazepam. Nordazepam är klassad som narkotika.
Temazepam bildas i kroppen efter intag av diazepam, men förekommer
även som missbruksmedel. Tamezepam är klassad som nakotika.

"Om jag inte tagit den där jävla Atharaxen så hade han kanske levt, nu hörde jag ingenting.
Jag vaknade till och kissade i en gamal termos jag hade på rummet för att jag
inte orkade gå upp."

"Nej, jag hörde ingenting, det var ju för öronproppar och Atharaxen. Hade jag hört något
är det klart att jag hade sprungit ut eller släppt ut hunden man hade ju inte vågat
ligga kvar om man hade hört något. Jag hörde inte ett enda ljud."

Angående ovanstående, så står jag fast vid att han måste ha sovit djupt pga tabletterna och öronpropparna om han annars hör minsta lilla. Han är tom för trött för att gå på toaletten utan väljer att urinera i en termos.

Assistenten är säker på att han stängde altandörren men låste den aldrig med nyckel som
ligger i en skål brevid dörren. Man kan inte öppna altandörren
från utsidan eftersom där finns inget handtag.
Han är säker på att han stängde dörren eftersom brukaren alltid känner om dörren är öppen,
vilket hon inte tycker om.

Assistenten E's uppfattning är att altandörren är stängd när hon anländer på morgonen.
Handtaget var inte i stängt läge, men i ett halvläge.
E's uppfattning är att det måste göras inifrån. "Det jag tänkte på var att altandörren var stängd".
Ytterdörren var dock olåst.

Däremot beskriver räddningstjänst att altandörrens handtag är i öppet läge, men att dörren är stängd.
Mycket märkligt. Varför skulle assistenterna behöva ljuga om detta? Makes no sense.
Men i det fallet litar jag mer på räddningstjänsten. Polisen spärrade ju tom av området pga detta.
Dessutom brukade BO kunna ha öppet om nätterna för att han själv tyckte att det blev för varmt.
Det finns väl heller ingen som helst anledning för JO att ljuga om vilken väg hon tog när hon lämnade lägenheten, så jag behöver väl inte fortsätta stångas om denna jäkla altandörr.

Jag vet inte om jag letar dåligt, men vart finns brottsplatsundersökningen??
Citera
2021-02-09, 11:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordin
Skulle hon vara kusin med Alexander menar du?
Är det troligt? Han är ju jugoslav. Hon har väl inget sånt påbrå?

Alexander har svensk mamma med rötter i Uddevalla kommun. Jennie O har inte rötter i Uddevalla.

Jag kan inte se något samband dem emellan. Påståendet i tråden att Jennis morfar/farfar skulle ha varit Alexanders styvfar är också mycket märkligt eftersom det i så fall skylle bli en mycket gammal svarfar givet att Jennie är cirka 20 år äldre än Alexander.

Det är givetvis högst intressant om det finns ett samband mellan Alexander och Jennie, men denna tråd är full av dåligt kontrollerade uppgifter så jag väljer att inte tro på det tills jag fått en trovärdig förklaring.
Citera
2021-02-09, 12:04
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Okej, nu får vi se om jag får detta rätt med alla ex:

- Ett ex som JO har levt ihop med gjorde det under två år.
Det tog slut 2018 (?). Mycket pga att JO hade svårt spelberoende.

- Det senare exet som hon hade en pågående relation med har känt henne i nära 20 år.
Eller nån typ av relation i alla fall. Men de levde inte i hop.
Hon vittnar också om att JO inte är våldsbenägen.

- Hon dejtade nån som hette S och enligt en vän till JO så var relationen svajig pga svartsjuka.

- Hittar inte något förhör med kvinnan hon var gift med för 20 år sedan, men det var för övrigt genom henne som JO och hennes nuvarande flickvän lärde känna varandra.

- Det misshandlade exet levde hon ihop med i sju år och de träffade varandra för 13 år sedan.
Sex år sedan de gick i från varandra. Exet heter J.E (Aktbilaga.80 s. 364)
Hon hade dåligt spritsinne och utåt sett var JO "världens snällaste", men när hon drack slog det runt helt. Hon var väldigt svartsjuk. Polisen kom hem till dom ett flertal ggr och pratade med JO så hon lugnade ner sig. Det var tydligen inte bara henne hon kastade sprit på - även hennes dotter fick sprit kastat på sig.

FL: Nåt att tillägga?
JE: "Nej, inget som jag kan komma på. Men hon är ju inte frisk, för utåt
sett snäll och alla tycker om henne, men att leva med henne bakom stängda dörrar
då är hon fan ett monster. Det är som hon blir en annan människa."
"Hon har psykopatiska drag"

Tydligen har hon kontakt med exet's dotter som hon lånat pengar av.
Hittar dock inget förhör med henne.

- JO's mamma tycker sig aldrig ha sett våldsamma sidor hos JO.
Det har JO's pappa heller aldrig sett, men däremot är hon väldigt intensiv i allt hon gör.
(Det kanske man skulle kunna tolka som att hon upplever känslor väldigt intensivt också, vilket
medför att hon saknar spärrar? I alla fall i kärleksrelationer i kombo med alkohol och svartsjuka?)

Konstigt att hennes bror (wilmas styvpappa) inte är förhörd, för enligt deras pappa så var det han och Linda som hade kommit fram till att det var JO som begått mordet. Nån kompis till JO hade ju även ringt till hennes bror då JO var skyldig henne pengar (pappans info)
Har man lämnat brorsan utanför utredningen pga Wilma? Eller finns han kanske i slasken?
Jag hittar inte huvudprotokollet.

EDIT: Avsikten är inte att dra in Wilmas styvpappa i det hela. Jag är mer intresserad av att höra beskrivningar om hur JO är som person. Känns centralt: Varför dödade hon kollegan?

Mamman sa något om att de inte hade gillat en av flickvännerna .. har för mig att det var hennes första tjej . Undrar varför .. var det hon som anmälde Jo för misshandel , eller var det nån som var elak mot JO ..
Citera
2021-02-09, 12:08
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Mannen hade tagit lugnande tabletter och hade öronproppar. Tycker inte det är omöjligt att han sov sig igenom tumultet om han drogat sig till sömns.

Men..... om jag skriver så här då: Altandörren var HANDTAGSLÅST inifrån. Det finns inget handtag på utsidan. Så HUR låser hon dörren igen genom att putta igen den? Det är ju omöjligt! Hur tar du dig in genom en dörr som det enbart finns handtag på på insidan och dörren är stängd/låst?

Aja, vi tycker olika.
Hej!
Har missat mycket i tråden men varför var denne man i lägenheten för han kan ju knappast arbetat med tanke på öronproppar och piller?
Citera
2021-02-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Mamman sa något om att de inte hade gillat en av flickvännerna .. har för mig att det var hennes första tjej . Undrar varför .. var det hon som anmälde Jo för misshandel , eller var det nån som var elak mot JO ..

Jag vet inte. Mamman nämner bara helt kort att hon inte tyckte om hennes första flickvän.
Frågan är väl bara när JO hade sitt första kända förhållande och jag tror inte att tjejen som hon sparkade var den hon syftade på. JO hade väl dessutom hunnit varit gift med nån kvinna innan hon träffade henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in