2020-09-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejnonejno
Nej vi har ingen nyckel dit som sagt 🤦‍♀️

Men låset finns där.

Det har sagts att det inte finns nyckellås på entredörren men det finns det.

Vem eller vilka som har nycklar dit är en annan fråga.
Citera
2020-09-21, 15:57
Medlem
Varför så mycket diskussioner om nyckel och lås? Det behöver inte vara speciellt svårt att ta sig in i en entré. Det är väl inte alls konstigt att släppa in en kollega när man jobbar.
Citera
2020-09-21, 16:43
Medlem
Den här tråden har ballat ur totalt, allt fokus verkar ligga på vad det är för lås.
Själv funderar jag på varför man gör en sån fruktansvärd sak, mörda en arbetskompis och hos sin egen ”kusin” till råga på allt.
Citera
2020-09-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Den här tråden har ballat ur totalt, allt fokus verkar ligga på vad det är för lås.
Själv funderar jag på varför man gör en sån fruktansvärd sak, mörda en arbetskompis och hos sin egen ”kusin” till råga på allt.
Mycket märkligt är det. Om det nu är hon som begått mordet. Hon nekar i sten till mordet. Hon verkar i alla fall överbevisats med stöld och bedrägeri. Frågan är om hon även nekar till de senare två punkterna - eller erkänt dom. Jag tycker det är väldigt tyst i media om detta.
Citera
2020-09-21, 23:02
Medlem
Sherrycolas avatar
Tycker också att det varit märkligt tyst om denna händelse, är ju anmärkningsvärt att bli mördad på en arbetsplats. Jag ser fram emot fupen och hoppas att Rättegångspodden tar sig an detta case.
Citera
2020-09-24, 00:05
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mycket märkligt är det. Om det nu är hon som begått mordet. Hon nekar i sten till mordet. Hon verkar i alla fall överbevisats med stöld och bedrägeri. Frågan är om hon även nekar till de senare två punkterna - eller erkänt dom. Jag tycker det är väldigt tyst i media om detta.
Misstänker att lokala media ligger lite lågt för att det är så lätt att oavsiktligt peka ut enskilda i händelsen och det är nog risk för att det finns mer än ett brott. Blir intressant när vi får veta vad som ligger bakom och vad som hänt.
Citera
2020-09-24, 15:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Misstänker att lokala media ligger lite lågt för att det är så lätt att oavsiktligt peka ut enskilda i händelsen och det är nog risk för att det finns mer än ett brott. Blir intressant när vi får veta vad som ligger bakom och vad som hänt.

Offrets mor och far har ju arbetat för TTELA så det kan nog förhindra i vart fall nyheter som inkluderar uppgifter om offret.
Citera
2020-09-24, 22:06
Medlem
Vad är det som tar sån tid tro? Polisen sade sig ha god bild över motivering och hon är häktad. Känns som ett enkelt fall egentligen, dom bör ju kunna åtala henne om ca förra veckan. Mordvapnet som kanske saknas då?
Citera
2020-09-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Vad är det som tar sån tid tro? Polisen sade sig ha god bild över motivering och hon är häktad. Känns som ett enkelt fall egentligen, dom bör ju kunna åtala henne om ca förra veckan. Mordvapnet som kanske saknas då?
Lär ju vara rekordköer till rättsläkare och NFC. Kanske har med det att göra.
Citera
2020-09-25, 07:39
Medlem
L1g1sts avatar
Lite kort från dagens ttela.

Kvinnan omhäktad. De har gjort fynd i en container på en återvinningscentral i Fyrbodalområdet.
Framgår också att hon ÄR misstänkt för stöld mm av just brukaren. Har för mig att det rådde lite oklarhet kring det.

Mannen som tidigare varit misstänkt är inte längre det.

Tyvärr inget om nycklar och låssystem...
Citera
2020-09-25, 07:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
Lite kort från dagens ttela.

Kvinnan omhäktad. De har gjort fynd i en container på en återvinningscentral i Fyrbodalområdet.
Framgår också att hon ÄR misstänkt för stöld mm av just brukaren. Har för mig att det rådde lite oklarhet kring det.

Mannen som tidigare varit misstänkt är inte längre det.

Tyvärr inget om nycklar och låssystem...
Ska bli intressant när man får veta vad dom hittat i containern. Det borde väl släppas information om allt snart?
Citera
2020-09-25, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
...Tyvärr inget om nycklar och låssystem...

Äsch! Jag som undrade så..

Men i övrigt är det här ett väldigt märkligt fall som jag tror det kommer göras många poddar om i framtiden. Om vi någonsin får förklaringen till vad som skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in