2020-09-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandy91
Den som dött heter inte erik utan tydligen Andreas vad jag har hört här i Trollhättan där jag bor .Men inget är ju bekräftat ännu....

Nope, det var 2 dödsfall. Andreas dog av annan orsak!
Senast redigerad av svampbob3kant 2020-09-06 kl. 09:15.
Citera
2020-09-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Sambo med Ma***?

Ja.
Citera
2020-09-06, 10:35
Medlem
Nu hörde jag på radion att den misstänkte gärningsmannen INTE har någon anknytning till lägenhetsinnehavaren.

https://sverigesradio.se/artikel/7548003

Mystiken tätnar...
Citera
2020-09-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesentaycinco
Nu hörde jag på radion att den misstänkte gärningsmannen INTE har någon anknytning till lägenhetsinnehavaren.

Mystiken tätnar...

Läste det precis. Märkligt. Kanske har han en relation eller koppling till BO, annars är det ännu skevare
Citera
2020-09-06, 10:38
Medlem
L1g1sts avatar
Citat:

Mystiken tätnar...
Undrar hur mänskan då förklarar vad han gjorde i lägenheten.
Citera
2020-09-06, 10:58
Medlem
Citat:

Mystiken tätnar...

Med tanke på att BO tydligen finns i registret pga bruk av narkotika, samt att tidningsbud och personlig assistent nog inte är jobb man kan försörja ett drogmissbruk på, misstänker jag indrivning av knarkskulder.
Citera
2020-09-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Med tanke på att BO tydligen finns i registret pga bruk av narkotika, samt att tidningsbud och personlig assistent nog inte är jobb man kan försörja ett drogmissbruk på, misstänker jag indrivning av knarkskulder.

För att han rökte lite hasch för 3 år sedan? Om han var en missbrukare så hade han inte pallat tidningsbud och assistent. Nog för att assistenter brukar vara knarkare men den teorin om skulder tror jag inte på.

Ska en 55-åring vara kranen och lyckas överleva dagens hårda klimat? Nä knarkskulder är det inte. Knark är inte så dyrt om man jobbar, man har råd med hyra mat och knark. Det är först när du knarkar såpass att du inte pallar jobba och inkomsten slutar komma in som skulderna dyker upp.
Senast redigerad av Tanakh 2020-09-06 kl. 11:05.
Citera
2020-09-06, 12:46
Medlem
Det här är en teori.
I området runt adressen finns en del handikappanpassade lägenheter.
Här finns också en man som passar in i ålder på MGM och som tidigare har bott hos andra handikappade kvinnor i samma ålder som lägenhetsinnehavaren.
Dock har det då handlat om missbrukare och kvinnor som fattat tycke för den här mannen.
Han jobbar absolut INTE som assistent utan är klassisk pundare helt enkelt.

Det jag dock inte får ihop, är om fr*ndberg, som i alla tider sedan olyckan, varit en följetong i lokaltidningen, då släkten fått kämpa för att hon skulle bo hemma och ha assistenter dygnet runt, skulle ha fått den här råttan på halsen.
IOM att hon till skillnad från hans andra "offer" inte kan konversera och då inte heller missbruka ihop.

Denna teori beror på polisens uttalande om "någon form av boende".
Jag jobbade tidigare i området och såg då denna råtta tillräckligt ofta för att det skulle vara obekvämt.

Ett par saker till är nog bra att spekulera i.
Det skedde ett knivdåd två kvarter från lägenheten, för tre veckor sedan.
Det avled en pundare utomhus i vintras inom hundra m, från lägenheten, utreddes som mord men blev sedan naturliga omständigheter.
Det pågår relativt öppen droghandel i kvarteren runt fridhem.
Och gamla hederliga tulpangården finns alltid som en magnet för A-laget och dess tidigare brukare syns fortfarande i perioder runt kända platser för missbruk.
Citera
2020-09-06, 13:01
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
men vem är denne mordmisstänka nudå? hmm

Börjar lukta bab-be nu. Jag kan tänka mej ett scenario där 55-årige gm utnyttjat Helen/brukaren sexuellt. Väldigt vanligt bland de människorna. De våldtar vem som helst som bekant. Ingen nämner den möjligheten eftersom det är otänkbart för oss nordbor. Med tanke på tystnaden osv tror jag det ligger till så. Bo kom väl olägligt eller hade upptäckt detta på nåt vis. Det tror jag tills sanningen kommer fram.
Citera
2020-09-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyTilly
Men vem är MGM??
Jojja* Angerva**
Citera
2020-09-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Jojja* Angerva**

Var har du fått det ifrån? Han är ju inte från Trollhättan men har pendlat dit mycket senaste
Citera
2020-09-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Jojja* Angerva**

Vad står tecknen för??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto