2020-09-19, 20:45
Medlem
neiges avatar
Finns det svar på hur han blev mördad och varför? Han borde kunnat göra motstånd på något sätt.
Citera
2020-09-20, 12:03
Medlem
L1g1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Finns det svar på hur han blev mördad och varför? Han borde kunnat göra motstånd på något sätt.
Hur har ju inte läckt ut än. Och varför är ju bara mgm som VET och hon nekar ju till allt enligt senaste uttalanden.
Så tills hon erkänner(vilket är mindre troligt att hon kommer göra) så är det nog bara att vänta på att åtal väcks innan det presenteras en teori från åklagaren. Men spekulera kan man ju alltid göra. Fast intresset i denna tråd verkar ju ligga mer på vilken typ av lås och nycklar det är. Helt ointressant för att föra tråden framåt! Men många kanske är låssmeder här, vad vet jag...
Citera
2020-09-20, 12:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Jag tippar på en kniv i ryggen.
Citera
2020-09-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tippar på en kniv i ryggen.
Ja, låter inte otroligt. Polisen skrev ju att han hade skador som han omöjligt kunnat tillfoga sig själv. Frågan är lite grand om polisen har bevis på att det är hon som utfört mordet, eller om det är en kvalificerad gissning med tanke på stöld och bedrägeri. Blir jäkligt intressant att läsa fupen när och om åtal väcks mot henne.
Citera
2020-09-20, 15:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, låter inte otroligt. Polisen skrev ju att han hade skador som han omöjligt kunnat tillfoga sig själv. Frågan är lite grand om polisen har bevis på att det är hon som utfört mordet, eller om det är en kvalificerad gissning med tanke på stöld och bedrägeri. Blir jäkligt intressant att läsa fupen när och om åtal väcks mot henne.
Det var ju inte så många i lägenheten att välja på. Vem som helst kommer väl inte in där.
Skador på henne, mordvapen med dna?
Senast redigerad av TaxenSixten 2020-09-20 kl. 15:17.
Citera
2020-09-20, 15:18
Medlem
Citat:
Det var ju inte så många i lägenheten att välja på. Vem som helst kommer väl inte in där.
Jo, men om en främling ringt på och dödat honom och sen försvunnit... Inte speciellt rimligt, men jag undrar lite om vilka bevis de har och på vilka grunder dom plockade in henne ett par dagar senare.
Citera
2020-09-20, 15:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, men om en främling ringt på och dödat honom och sen försvunnit... Inte speciellt rimligt, men jag undrar lite om vilka bevis de har och på vilka grunder dom plockade in henne ett par dagar senare.
Jag la till lite.
Citera
2020-09-20, 15:22
Medlem
Ja det har vi ju redan nämnt, diskuterat, vänt på och konstaterat. En bild tillför väl inte jättemycket ytterligare i detta?

Tagg eller porttelefon till entrédörren. Inte med mobiltelefon, det fungerar inte här. Bara tagg eller porttelefon.

Nyckel till lägenhetsdörren.

Kanske kan vi släppa den tradiga diskussionen om hur man tar sig in nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkbusen
Det finns nyckellås på ytterdörren...

https://www.imagevenue.com/ME12FA9W?full=1
Citera
2020-09-20, 15:26
Medlem
Citat:
Skador på henne, mordvapen med dna?
Så kan det absolut vara. Jag är bara så förbaskat nyfiken eftersom hon nekar till brottet. Om de haft bevis så borde hon vara överbevisad och fallit till föga och erkänt. Kan JAG tycka i alla fall. Och inte får vi veta något på väldigt länge heller.
Citera
2020-09-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejnonejno
Ja det har vi ju redan nämnt, diskuterat, vänt på och konstaterat. En bild tillför väl inte jättemycket ytterligare i detta?

Tagg eller porttelefon till entrédörren. Inte med mobiltelefon, det fungerar inte här. Bara tagg eller porttelefon.

Nyckel till lägenhetsdörren.

Kanske kan vi släppa den tradiga diskussionen om hur man tar sig in nu?

Entredörren har även nyckellås.

Om hyresgästerna har nycklar dit är en annan fråga.
Citera
2020-09-21, 07:11
Medlem
Nej vi har ingen nyckel dit som sagt 🤦‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkbusen
Entredörren har även nyckellås.

Om hyresgästerna har nycklar dit är en annan fråga.
Citera
2020-09-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3rdy
Tack för att du delar med dig av det du vet.

Tbh hade det kunnat hända mig med och säkerligen även många andra. Att sova tungt är inget brott. Om 55-åringen hade sovande jour och EF skulle vara vaken lär de ha haft en deal om att EF skulle väcka honom på morgonen. Tycker det luktar _riktigt_kass_ personalpolitik. Har självklart förståelse för att brukarens familj inte känner sig bekväma med att ha honom kvar i sitt assistens-team, eftersom det ännu inte är klarlagt vad som skedde under mordnatten, men han borde kunna bli omplacerad efter en tids förmodad sjukskrivning. Vilket jävla trauma att vakna upp med en mördad kollega i rummet bredvid, inte få något traumastöd av arbetsgivaren, och sen uppå det få kicken och mista sitt levebröd. Nä fyfan.

Privatanställda Personliga assistenter har knapt någån anställningstrygghet "brukaren"/god man Bestämmer vilka som skal vara anställda eller ej. sjukt system när man ibland hanterar sjuka mäniskor somäven kan vara påverkade av Psykisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in