2021-07-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackar lilla klappmongo

Jag har inte påstått att MLM är olagligt (Däremot genomruttet värdelöst)
Herbalife diskuteras i separat tråd om just Herbalife
Men där är grundtanken (Kortfattat) att du köper PRODUKTER som du sedan säljer vidare med en förtjänst.

När det gäller denna tråds Bluff å Båg bolag (Cash FX) så är det ett pyramidspel...
(Till motsatsen bevisats - genom officiella dokument och fysiska bevis från företaget - inte endast klappmongosvammel)
Hela idén går ut på att klappmongon värvar andra klappmongon som investerar i Bluff å Båg och som sedan i sin tur skall värva ytterligare klappmongon.

"Cash FX Group pays a 50% commission on funds invested by personally recruited affiliates.
This 50% is calculated based on PV generated via Academy Pack investment.
E.g. recruiting a 500 package affiliate generates 250 PV, which pays out a $125 recruitment commission."

Sedan - sedvanligt som alla klappmongon i dessa trådar så lämnas känsliga frågor obesvarade

Man behöver inte värva en enda person!
Du kan gå in med dina pengar och sedan tradas det och du får avkastning på dryga 5% i veckan. Du ser hur var när det köps och du kan välja att ta ut eller inte.

Jag är inte med i detta men jag ska gå med och ser inga problem i det.

Bara skönt att inte skatta mer för afghanerna
Citera
2021-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Frågan ä väl snarare varför du lägger så enormt med tid på nåt du inte är intresserad av att medverka i, men gissar du lider av Aspergers, de kan ju få alla möjliga ”hobbies” som de inte klarar av att släppa.

Du glömde länk på de som blivit dömda i Sverige för medverkan i CFX Group, för det är ju olagligt i Sverige enligt dig?
Att du är rädd för att ”alla pengar spekuleras bort” är väl knappast mitt eller andra med ”balls” problem, håll dig till ett bankkonto om du är så rädd för att förlora dina korvören men tvinga inte oss andra till att förbli lika fattiga som dig.
Du verkar inte förstå att man hoppar på ett tiotal saker, några av de går åt skogen men totalen lever man gott på, men en sak är säker, att sitta med sin 9-5 lön och tro att den på något magiskt vis skall göra en rik går inte och eftersom 99% gör så gör att det bara är 1% som lever bättre än de andra.
Du missar (Eller unviker) på sedvanligt klappmongosätt att läsa svaren och frågorna du får..
Jag har aldrig påstått att peroner som medverkar i Bluff å Båg AB gör något olagligt , däremot så är Bluff & Båg olagliga genom att dom (enligt er klappmongon) bedriver finansiell verksamhet utan tillstånd.

Resten av detta inlägg är precis som valingt - klappmongo svammel

Citat:
Lärde mig vad pyramidspel var som 5-åring,, att du som vuxen (?) måste läsa nån internetsida för att fatta detta är ju så komiskt så det är obetalbart. Vem fan bryr sig om CFX är pyramidspel (förutom du då)? Så du köper inte herbalife för att det är pyramidspel utan går hellre runt och är smällfet (läste nån gammal tråd om din övervikt) 🙄
Om du som klappmongo vet vad ett pyramidspel är - då skulle du undvikit Bluff & Båg också.
Gällande Herbalife så köper jag inte deras produkter då dom är alldeles för dyra (MLM produkter är det).
Gällande övervikt så skulle det vara ruskigt skoj om du kan länka till den tråden för det har jag mig veterligt inte skrivit något om (Är heller inte överviktig heller - snarare tvärtom)

Citat:
På tal om ”personangrepp” hur många ggr har du kallar folk för ”klappmongon” i denna tråd?
Att du sedan är så barnslig att du kallar ett företag för ”Bluff å Båg AB” gör att jag tror du har väldigt lågt intellekt. Men kommer nog inte svara dig mer, väntar tills jag antingen förlorat de 10 tusen dollar jag satt in eller dubblat dem (kommer ge rapport även när jag fått de 10 tusen dollarna tillbaks).. för det finns kanske någon annan som är intresserad av fakta jämfört med ditt maniska spam i tråden.

Jaha - fortsatt klappmongo svammel.

Men jag skriver frågeställningarna ytterligare en gång - för det är uppenbarligen extremt svårt för er klappmongon att besvara dom med fakta.

(Om du eller annat klappmongo tänker till , så borde ni inse att ni har ALLT att vinna genom att besvara frågorna - däremot på det sättet ni bemöter frågorna och fakta som presenteras så skjuter ni er själva i foten och Bluff å Båg fortsätter vara just en stor fet bluff)

A) Presentera kompensationsplanen. Detta genom ett officiellt dokument.
(Inte en fjantig Power Point presentation)

B) Förklara hur företaget skall kunna betala bonus till alla klappmongon om inga klappmongon längre pumpar in pengar i företaget?

B2) OM B skall svaras med "Dom trejdar" så kommer det 2 följdfrågor på C
C1) Om dom trejdar - varför har inte Företaget sett till att ha tillstånd att bedriva sådan verksamhet?
C2) Vad händer när deras "trejding" går åt helvette och dom "spekulerar" bort alla pengar?
Citera
2021-07-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Man behöver inte värva en enda person!
Du kan gå in med dina pengar och sedan tradas det och du får avkastning på dryga 5% i veckan. Du ser hur var när det köps och du kan välja att ta ut eller inte.

Jag är inte med i detta men jag ska gå med och ser inga problem i det.

Bara skönt att inte skatta mer för afghanerna
Stackars lilla klappmongo...

För det första med ditt inlägg så bedriver Bluff å Båg AB olaglig verksamhet i Sverige då dom saknar tillstånd att bedriva finansiell verksamhet i Sverige.

För det andra - "avkastning på dryga 5% i veckan"
Eller hur , och du och alla andra sitter och tokrunkar till dom siffrorna på skärmen...

En insats på 10.000$ skulle den 26e veckan bli en förtjänst på c:a 1693$!!
Den TOTALA bonusen skulle vara c:a 25500$

Då kommer vi till kärnfrågorna på dina fantasisiffror...

Hur skall Bluff å Båg AB kunna betala en bonus på 1693 för en enda vecka?
(Det finns fler klappmongon som gått in med 10.000$....)

Vi kan fortsätta och fråga oss hur företaget skall kunna betala c:a 25.500$ till flera personer på 6 månader... (Det är en ökning på c:a 355% totalt på bara 6 månader)

Tänk nu , innan du besvarar ovanstående....

Vem som helst , som har en "säker" affärsidé där ökningen på ens egna kapital, konstant växer med 5% per vecka skulle hålla käften om det och bara håva in stålarna - pumpa in mer pengar och bli mångmiljardär extremt fort.
(200k Cashlån blir på 6 månader ca 700k)

Tänk också på - att du (Eller annat klappmongo) behöver backa upp era påståenden med officiell dokumentation från företaget.
Citera
2021-07-15, 12:41
Medlem
Citat:

För det första med ditt inlägg så bedriver Bluff å Båg AB olaglig verksamhet i Sverige då dom saknar tillstånd att bedriva finansiell verksamhet i Sverige.

Eller hur , och du och alla andra sitter och tokrunkar till dom siffrorna på skärmen...

Vi kan fortsätta och fråga oss hur företaget skall kunna betala c:a 25.500$ till flera personer på 6 månader... (Det är en ökning på c:a 355% totalt på bara 6 månader)

Vem som helst , som har en "säker" affärsidé där ökningen på ens egna kapital, konstant växer med 5% per vecka skulle hålla käften om det och bara håva in stålarna - pumpa in mer pengar och bli mångmiljardär extremt fort.

Tänk också på - att du (Eller annat klappmongo) behöver backa upp era påståenden med officiell dokumentation från företaget.

Njae för egen del räcker det med att jag själv suttit och sett siffrorna. Gjorde det senast för 2 dagar sedan.
Har sett insättning från start.
Har sett all cashback
Har sett utdelning vecka för vecka.

Det räcker liksom för mig.

När alla de tusentals som är med i detta gör ett uttag från sitt konto till den digitala plånboken så dras det 20%. Man kan säga att man skattar detta.
Dessa 20% går in i en samlad pott som alla delar på i form av bonusutbetalning.
Bland annat.

Det är heller inte svårare än om du själv har en fondmäklare. Han köper och säljer åt dig och du tjänar pengar. MEN DET GÅR JU INTE!!!?????

Eller gör det?

Du som inte sett detta sitter bara och spyr galla över något du inte har kunskap om.
Citera
2021-07-15, 13:15
Medlem
Citat:
Njae för egen del räcker det med att jag själv suttit och sett siffrorna. Gjorde det senast för 2 dagar sedan.
Har sett all cashback

När alla de tusentals som är med i detta gör ett uttag från sitt konto till den digitala plånboken så dras det 20%. Man kan säga att man skattar detta.
Bland annat.

Det är heller inte svårare än om du själv har en fondmäklare. Han köper och säljer åt dig och du tjänar pengar. MEN DET GÅR JU INTE!!!?????

Eller gör det?

Du som inte sett detta sitter bara och spyr galla över något du inte har kunskap om.

DU som alla andra klappmongon besvarar inte frågorna utan kör med klappmongosvammel istället..

Att ha en "säker" avkastning på 5% i veckan - som i sin tur motsvarar c:a 350% på 6 månader (Eller HUTLÖSA 1260% på ett år) är ett stort skämt.
Du (Eller något annat klappmongo) kan heller inte backa upp det påståendet med officiell dokumentation.

Att Bluff å Båg har en 20% avgift på utbetalningar täcker ingenting som har med bonusar att göra.

10000$ är efter 1 år c:a 125000$ med 5% avkastning.
Hur skall Bluff å Båg kunna få 10.000$ att växa till 125000$ på ett år?
Om någon sitter på den kunskapen så håller man käften om det.

Och sedvanligt klappmongosvammel så försöker du blanda Äpplen och Päron.

Fondmäklare arbetar för ett företag som bedriver laglig verksamhet i Sverige.
Dessa individer köper och säljer aktier på uppdrag av andra , agerar mellanhand mellan köpare och säljare på finansmarknaden , gör upp affärer om köp och försäljning av aktier, fonder och liknande värdepapper för kunders räkning exempelvis.
Dessa indivder kan ha fel och deras kunder förlorar pengar , eller dom kan ha rätt och deras kunder tjänar pengar.
Men dom lovar inte 5% avkastning i veckan - eftersom det är en omöjlighet.

Vart är den officiella dokumentationen från Bluff å Båg gällande kompensationsplanen från företaget där det klart och tydligt framgår 5% avkastning i veckan?

Vart är den officiella dokumentationen från Bluff å Båggällande kompensationsplanen från företaget där det klart och tydligt framgår 20% avgift för uttag?
(Notering: Vilket seriöst företag tar ut en OCKER avgift på 20% för ett uttag?)
Citera
2021-07-15, 13:32
Medlem
Citat:
Har sett all cashback

Bland annat.

Eller gör det?

Du är faktiskt en idiot på riktigt eller annars har du rökt åt helvete för mycket svamp under din miserabla uppväxt.
Cash FX har nu varningar i över tjugo länder , dom har ingen som helst bevisad dokumentation över någon trading för huvud taget , du kan inte hitta någon information över deras kontor eller för den delen några bilder därifrån eller på deras "medarbetare" (du hittar däremot ett ton skitsnack om det nya fina kontoret som snart är klar , det har snart varit klart sedan hösten 2019) , ingen inom Cash FX har någon erfarenhet från valuta trading men dom har kommit på ett system som knäckar alla andra aktörer med hästlängder , samtliga inom ledningen i Cash FX har samtliga figurerat i tidigare Ponzi och Pyramidspel bedrägerier , dom har inte visat ett enda bokslut inte ens en enda kvartalsrapport , dom har ingen revisionsbyrå kopplad till sig trots att dom tagit emot hundratals miljoner kronor från lurade idioter runt om i världen , du kan sätta in $100.000 per konto utan att dom vet vem du är eller varifrån pengarna kommer och eftersom dom inte vet vem du är så kan du i princip ha hundratals konton , du kan inte ens kontakta dem om du har några frågor för dom har inte ens ett telefonnummer o.s.v.
Begriper du fortfarande inte att detta är ett av raden av bedrägerier som dessa skitstövlar ägnar sig åt så är du som sagt en idiot. Att dom betalar ut en liten del hela tiden följer exakt mönstret för ett Ponzi bedrägeri så att flera idioter lurars in i denna skit.
Citera
2021-07-15, 15:33
Medlem
Citat:
Du missar (Eller unviker) på sedvanligt klappmongosätt att läsa svaren och frågorna du får..
Jag har aldrig påstått att peroner som medverkar i Bluff å Båg AB gör något olagligt , däremot så är Bluff & Båg olagliga genom att dom (enligt er klappmongon) bedriver finansiell verksamhet utan tillstånd.

Resten av detta inlägg är precis som valingt - klappmongo svammel

Om du som klappmongo vet vad ett pyramidspel är - då skulle du undvikit Bluff & Båg också.
Gällande Herbalife så köper jag inte deras produkter då dom är alldeles för dyra (MLM produkter är det).
Gällande övervikt så skulle det vara ruskigt skoj om du kan länka till den tråden för det har jag mig veterligt inte skrivit något om (Är heller inte överviktig heller - snarare tvärtom)

Jaha - fortsatt klappmongo svammel.

Men jag skriver frågeställningarna ytterligare en gång - för det är uppenbarligen extremt svårt för er klappmongon att besvara dom med fakta.

(Om du eller annat klappmongo tänker till , så borde ni inse att ni har ALLT att vinna genom att besvara frågorna - däremot på det sättet ni bemöter frågorna och fakta som presenteras så skjuter ni er själva i foten och Bluff å Båg fortsätter vara just en stor fet bluff)

A) Presentera kompensationsplanen. Detta genom ett officiellt dokument.
(Inte en fjantig Power Point presentation)

B) Förklara hur företaget skall kunna betala bonus till alla klappmongon om inga klappmongon längre pumpar in pengar i företaget?

B2) OM B skall svaras med "Dom trejdar" så kommer det 2 följdfrågor på C
C1) Om dom trejdar - varför har inte Företaget sett till att ha tillstånd att bedriva sådan verksamhet?
C2) Vad händer när deras "trejding" går åt helvette och dom "spekulerar" bort alla pengar?
Du verkar ha stora problem med läsförståelse. JAG har ALDRIG skrivit att de trejdar (annan firma som gör detta åt dem, de bara kopierar de), JAG skriver att det är ett pyramidspel som jag valt att vara med i. Att du sedan som nån jävla fascist bestämt dig för att du skall välja vart jag skall lägga mina pengar visar ju bara hur sjukt störd du är.
Citera
2021-07-15, 15:36
Medlem
Citat:

Kan du visa några åtal och domar?
Citera
2021-07-15, 15:38
Medlem
Citat:
DU som alla andra klappmongon besvarar inte frågorna utan kör med klappmongosvammel istället..

Att ha en "säker" avkastning på 5% i veckan - som i sin tur motsvarar c:a 350% på 6 månader (Eller HUTLÖSA 1260% på ett år) är ett stort skämt.
Du (Eller något annat klappmongo) kan heller inte backa upp det påståendet med officiell dokumentation.

Att Bluff å Båg har en 20% avgift på utbetalningar täcker ingenting som har med bonusar att göra.

10000$ är efter 1 år c:a 125000$ med 5% avkastning.
Hur skall Bluff å Båg kunna få 10.000$ att växa till 125000$ på ett år?
Om någon sitter på den kunskapen så håller man käften om det.

Och sedvanligt klappmongosvammel så försöker du blanda Äpplen och Päron.

Fondmäklare arbetar för ett företag som bedriver laglig verksamhet i Sverige.
Dessa individer köper och säljer aktier på uppdrag av andra , agerar mellanhand mellan köpare och säljare på finansmarknaden , gör upp affärer om köp och försäljning av aktier, fonder och liknande värdepapper för kunders räkning exempelvis.
Dessa indivder kan ha fel och deras kunder förlorar pengar , eller dom kan ha rätt och deras kunder tjänar pengar.
Men dom lovar inte 5% avkastning i veckan - eftersom det är en omöjlighet.

Vart är den officiella dokumentationen från Bluff å Båg gällande kompensationsplanen från företaget där det klart och tydligt framgår 5% avkastning i veckan?

Vart är den officiella dokumentationen från Bluff å Båggällande kompensationsplanen från företaget där det klart och tydligt framgår 20% avgift för uttag?
(Notering: Vilket seriöst företag tar ut en OCKER avgift på 20% för ett uttag?)
Varför skall vi förse dig med officiella dokument? Vill du ha intern info får du väl gå med.
Citera
2021-07-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Penis
Du är faktiskt en idiot på riktigt eller annars har du rökt åt helvete för mycket svamp under din miserabla uppväxt.
Cash FX har nu varningar i över tjugo länder , dom har ingen som helst bevisad dokumentation över någon trading för huvud taget , du kan inte hitta någon information över deras kontor eller för den delen några bilder därifrån eller på deras "medarbetare" (du hittar däremot ett ton skitsnack om det nya fina kontoret som snart är klar , det har snart varit klart sedan hösten 2019) , ingen inom Cash FX har någon erfarenhet från valuta trading men dom har kommit på ett system som knäckar alla andra aktörer med hästlängder , samtliga inom ledningen i Cash FX har samtliga figurerat i tidigare Ponzi och Pyramidspel bedrägerier , dom har inte visat ett enda bokslut inte ens en enda kvartalsrapport , dom har ingen revisionsbyrå kopplad till sig trots att dom tagit emot hundratals miljoner kronor från lurade idioter runt om i världen , du kan sätta in $100.000 per konto utan att dom vet vem du är eller varifrån pengarna kommer och eftersom dom inte vet vem du är så kan du i princip ha hundratals konton , du kan inte ens kontakta dem om du har några frågor för dom har inte ens ett telefonnummer o.s.v.
Begriper du fortfarande inte att detta är ett av raden av bedrägerier som dessa skitstövlar ägnar sig åt så är du som sagt en idiot. Att dom betalar ut en liten del hela tiden följer exakt mönstret för ett Ponzi bedrägeri så att flera idioter lurars in i denna skit.
Till skillnad från dig har han ju råd att gå in och inte sitta och lipa utanför så verkar som om din uppväxt inte bara var ”miserabel” utan även väldigt lite förberedde när det kommer till pengar, ekonomi och investeringar, förmodar dina föräldrar stod på löpandeband och kommer sluta som fattigpensionärer
Citera
2021-07-15, 15:41
Medlem
Citat:
Du verkar ha stora problem med läsförståelse. JAG har ALDRIG skrivit att de trejdar (annan firma som gör detta åt dem, de bara kopierar de), JAG skriver att det är ett pyramidspel som jag valt att vara med i. Att du sedan som nån jävla fascist bestämt dig för att du skall välja vart jag skall lägga mina pengar visar ju bara hur sjukt störd du är.

Vilket företag är det genomför all trejding åt Bluff å Båg AB då?
(För om dom inte gör trejding själva - så kan dom inte kopiera trejding heller...)

Vill du vara med i ett pyramidspel så är du ett klappmongo som inte begriper bättre uppenbarligen

Inget svar på någon fråga som vanligt...

Citat:
Kan du visa några åtal och domar?
På vad?
Jag har redan skickat gällande Onecoin där det handlade om skatteskulder.
något annat har jag aldrig påstått eller skrivit.

När det gäller företag som inte registrerar sig korrekt för finansiell verksamhet i Sverige så kan dom bli tvingade att stänga sin verksamhet omedelbart
Citera
2021-07-15, 15:42
Medlem
Citat:
Varför skall vi förse dig med officiella dokument? Vill du ha intern info får du väl gå med.

Man köper inget utan att se avtalet INNAN...
Det är bara klappmongon som vill tokrunka framför sina fantasisiffror på skärmen som gör sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in