2021-07-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du säger att Bluff å Båg inte trejdar , ett annat klappmongo hävdar att dom trejdar...
Hur skall ni ha det?

Om du läst mitt inlägg ordentligt så ser du att EverFX fått sitt tillstånd indraget och får inte bedriva verksamhet längre (Hoppsan!) så vilket företag är det som trejdar enligt dig om det inte är Cash FX eller Ever FX?

Välkommen att anmäla...
Cash FX = Bluff å Båg AB eftersom det endast är en bluff och ingenting annat

Men stackars klappmongo. Svårt att läsa länkar ordentligt?
(Rådgivning är det inte frågan om)

https://www.fi.se/sv/vara-register/f...-registrering/

"För att få driva ett företag som erbjuder finansiella tjänster krävs i de flesta fall tillstånd från FI. Det gäller banker, betaltjänstföretag, företag som verkar inom börs och clearing, fondbolag, fonder, försäkringsbolag, försäkringsförmedlare, hypoteksinstitut, konsumentkreditinstitut, kreditmarknadsföretag, utgivare av elektroniska pengar och värdepappersbolag."

Om Bluff å Båg AB (Cash FX) inte är dom som erbjuder den finansiella verksamheten och trejdar med dina och alla andra klappmongons pengar-
Vilket företag är det då som erbjuder och driver den finansiella verksamheten?
Det är EXTREMT viktigt att veta detta för alla klappmongon - eftersom det är detta företag som har ansvar för alla klappmongons pengar.

Att "åka fast" i Sverige för Pyramidspel - den risken är i princip obefintlig.
Däremot så finns det ett otal som åkt dit med en ordentlig härlig skatteskuld.
(exempel: https://www.svd.se/56-000-svenskar-o...rujas-pengatag
Onecoin medlem som fick sin klocka beslagtagen av KFM)

Däremot så tappar klappmongon sina vänliga vänner , dom tappar kontakt med sina familjer och får ett tragiskt trist liv. Detta eftersom det hela går ut på "Positioner , positioner , positioner" och klappmongon försöker lura med sina närmsta för att få den ouppnåliga passiva inkomsten.
Hela du är patetisk, sitter och skriver spaltmeter om något du inte ens vill medverka i 🙄,, du är väl bara avundsjuk för att du antingen inte får, eller har råd eller är för feg för att vara med.
Nästa vecka skall jag pumpa in 50k i Daxio SportBot, för ett par dagar sedan så växlade jag till mig XRP för 55 tusen, för nån månad sedan gick jag in med 10 tusen dollar i CFX Group,,, du kan ju fundera över hur jag har råd med detta om jag vore en fegis som inte vågar hoppa på möjligheterna när de dyker upp.
Inte nog med att du har komplex, du e en fattig krake oxå, vissa är dömda till fattigdom för att de förtjänar det.. klappmongo
Citera
2021-07-15, 09:00
Medlem
Citat:
Du säger att Bluff å Båg inte trejdar , ett annat klappmongo hävdar att dom trejdar...
Hur skall ni ha det?

Om du läst mitt inlägg ordentligt så ser du att EverFX fått sitt tillstånd indraget och får inte bedriva verksamhet längre (Hoppsan!) så vilket företag är det som trejdar enligt dig om det inte är Cash FX eller Ever FX?

Välkommen att anmäla...
Cash FX = Bluff å Båg AB eftersom det endast är en bluff och ingenting annat

Men stackars klappmongo. Svårt att läsa länkar ordentligt?
(Rådgivning är det inte frågan om)

https://www.fi.se/sv/vara-register/f...-registrering/

"För att få driva ett företag som erbjuder finansiella tjänster krävs i de flesta fall tillstånd från FI. Det gäller banker, betaltjänstföretag, företag som verkar inom börs och clearing, fondbolag, fonder, försäkringsbolag, försäkringsförmedlare, hypoteksinstitut, konsumentkreditinstitut, kreditmarknadsföretag, utgivare av elektroniska pengar och värdepappersbolag."

Om Bluff å Båg AB (Cash FX) inte är dom som erbjuder den finansiella verksamheten och trejdar med dina och alla andra klappmongons pengar-
Vilket företag är det då som erbjuder och driver den finansiella verksamheten?
Det är EXTREMT viktigt att veta detta för alla klappmongon - eftersom det är detta företag som har ansvar för alla klappmongons pengar.

Att "åka fast" i Sverige för Pyramidspel - den risken är i princip obefintlig.
Däremot så finns det ett otal som åkt dit med en ordentlig härlig skatteskuld.
(exempel: https://www.svd.se/56-000-svenskar-o...rujas-pengatag
Onecoin medlem som fick sin klocka beslagtagen av KFM)

Däremot så tappar klappmongon sina vänliga vänner , dom tappar kontakt med sina familjer och får ett tragiskt trist liv. Detta eftersom det hela går ut på "Positioner , positioner , positioner" och klappmongon försöker lura med sina närmsta för att få den ouppnåliga passiva inkomsten.
Man får ingen skatteskuld om man betalar sina skatter, ett barn förstår det, om du tjänar nån mille på tex CFX Group och ger fan i att skatta och super upp pengarna så du är black när räkningen kommer så får du stå ditt kast.. hur jävla korkad är du egentligen om du inte förstår detta?
Jo jag har ett tragiskt liv 😂, hus på Phuket, lyxvilla i Sverige , sommarstuga vid en sjö, kontona överfulla, en familj (fru och barn) som jag älskar och de älskar mig, mina vänner är mina bröder från den orden där jag är medlem.
Istället för att sitta och va avundsjuk på oss som är framgångsrika så är mitt tips.. ta tag i ditt liv din krake.
Citera
2021-07-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hela du är patetisk, sitter och skriver spaltmeter om något du inte ens vill medverka i 🙄,, du är väl bara avundsjuk för att du antingen inte får, eller har råd eller är för feg för att vara med.
Nästa vecka skall jag pumpa in 50k i Daxio SportBot, för ett par dagar sedan så växlade jag till mig XRP för 55 tusen, för nån månad sedan gick jag in med 10 tusen dollar i CFX Group,,, du kan ju fundera över hur jag har råd med detta om jag vore en fegis som inte vågar hoppa på möjligheterna när de dyker upp.
Inte nog med att du har komplex, du e en fattig krake oxå, vissa är dömda till fattigdom för att de förtjänar det.. klappmongo

Citat:
Man får ingen skatteskuld om man betalar sina skatter, ett barn förstår det, om du tjänar nån mille på tex CFX Group och ger fan i att skatta och super upp pengarna så du är black när räkningen kommer så får du stå ditt kast.. hur jävla korkad är du egentligen om du inte förstår detta?
Jo jag har ett tragiskt liv 😂, hus på Phuket, lyxvilla i Sverige , sommarstuga vid en sjö, kontona överfulla, en familj (fru och barn) som jag älskar och de älskar mig, mina vänner är mina bröder från den orden där jag är medlem.
Istället för att sitta och va avundsjuk på oss som är framgångsrika så är mitt tips.. ta tag i ditt liv din krake.

Sedvanligt klappmongosvammel som alltid har förekommit i alla dessa MLM/Pyramidspelstrådar sedan Forumet skapades...

varför skall jag (Eller andra) vara med i Bluff & Båg AB som är ett pyramidspel?
varför skall jag (Elle andra) lägga pengar i Bluff & Båg AB som inte följer Svensk Lagstiftning trots att dom bedriver verksamhet i Sverige?
varför skall jag (Elle andra) lägga pengar i Bluff & Båg AB som över 20 länder varnar för?

Du (Eller något annat klappmongo i tråden) kan ju börja med att...

A) Presentera kompensationsplanen. Detta genom ett officiellt dokument.
(Inte en fjantig Power Point presentation)

B) Förklara hur företaget skall kunna betala bonus till alla klappmongon om inga klappmongon längre pumpar in pengar i företaget?

B2) OM B skall svaras med "Dom trejdar" så kommer det 2 följdfrågor på C
C1) Om dom trejdar - varför har inte Företaget sett till att ha tillstånd att bedriva sådan verksamhet?
C2) Vad händer när deras "trejding" går åt helvette och dom "spekulerar" bort alla pengar?

(Med anledning av sista punkten så faller vi tillbaka på hur OneCoin gjorde..)
För med tanke på sista punkten - siffrorna som alla klappmongon får "presenterade på skärmen" , om dom siffrorna är påhittade (Mest troligt - ja , Onecoin hade ju bara påhittade siffror överallt....) så kan ju företaget bara helt plöstligt dra ur proppen genom att säga..
"Trejdning gick åt helvette - alla medlemmar har förlorat sina insatser"
Och sedan drar de få klappmongon i toppen med alla era pengar och ni klappmongon kan få fortsätta sitta framför skärmarna och tokrunka till era fantasisiffror.
Citera
2021-07-15, 11:00
Medlem
Citat:
Dom bedriver olaglig verksamhet i Sverige , bara det är ett stort problem.
För att Bluff å Båg AB skall kunna bedriva finansiell verksamhet i Sverige som företag på ett lagligt sätt så krävs det tillstånd/registrering hos Finansinspektionen och det saknar dom.

(Och gripa på klappmongo sätt efter en halmgubbe och hävda att alla som handlar med Bitcoin är olagliga är bara löjligt. Det gör jag som privatperson för mig själv , det är inte olagligt. Men skulle jag bedriva verksamhet genom att "köpa/sälja åt/för andra" så skulle det vara olagligt och kräva registrering/tillstånd)

Nästa problem är att du kallar det MLM då det inte finns några produkter att sälja som "normala" MLM företag har (Herbalife , Tupperware , Zinzino o.s.v.).

Gällande Bluff å Båg AB så finns det endast ett medlemskap att sälja som ger dig rätt att sälja medlemskap för att tjäna pengar (i.e. Pyramidspel)

Eftersom inget klappmongo i tråden kan skicka en länk med kompensationsplanen för Bluff å Båg (Officiellt dokument) så kan man läsa följande länk

https://behindmlm.com/mlm-reviews/ca...urities-fraud/

"Cash FX Group pays a 50% commission on funds invested by personally recruited affiliates.
This 50% is calculated based on PV generated via Academy Pack investment.
E.g. recruiting a 500 package affiliate generates 250 PV, which pays out a $125 recruitment commission."

Summeringen säger allt

"Cash FX Group claim to generate external ROI revenue through “assisted trading systems with algorithms”.
No evidence of any trading is provided, nor does Cash FX Group disclose any information about their purported trading activity on their website.
Furthermore, whilst clearly offering a passive investment opportunity, Cash FX Group provides no evidence of having registered itself with financial regulators."

Är det du som driver den sidan? Hänvisar till samma. Någon som ogillar MLM företag. En knegare med dålig lön säkert
Citera
2021-07-15, 11:05
Medlem
Citat:
Sedvanligt klappmongosvammel som alltid har förekommit i alla dessa MLM/Pyramidspelstrådar sedan Forumet skapades...

varför skall jag (Eller andra) vara med i Bluff & Båg AB som är ett pyramidspel?
varför skall jag (Elle andra) lägga pengar i Bluff & Båg AB som inte följer Svensk Lagstiftning trots att dom bedriver verksamhet i Sverige?
varför skall jag (Elle andra) lägga pengar i Bluff & Båg AB som över 20 länder varnar för?

B) Förklara hur företaget skall kunna betala bonus till alla klappmongon om inga klappmongon längre pumpar in pengar i företaget?

C1) Om dom trejdar - varför har inte Företaget sett till att ha tillstånd att bedriva sådan verksamhet?
C2) Vad händer när deras "trejding" går åt helvette och dom "spekulerar" bort alla pengar?

För med tanke på sista punkten - siffrorna som alla klappmongon får "presenterade på skärmen" , om dom siffrorna är påhittade (Mest troligt - ja , Onecoin hade ju bara påhittade siffror överallt....) så kan ju företaget bara helt plöstligt dra ur proppen genom att säga..
Och sedan drar de få klappmongon i toppen med alla era pengar och ni klappmongon kan få fortsätta sitta framför skärmarna och tokrunka till era fantasisiffror.

Fortsätt med ditt vanliga jobb.
Detta blir det som kommer göra att man kan chilla med sitt andra jobb sen.

Skillnad på folk som vågar prova och lyckad och folk som är kommunister, hatar pengar och tycker folk som lyckas är avskum.

Är det inte konstigt så att Herbalife som är MLM är såpass stora? Du vet också att MLM inte är olagligt?

Pyramidspel då krävs det att folk ovanför dig tjänar på dig. Här kan du enbart vara passiv på trading och ingen annan tjänar en spänn på dig. Pyramid?
Citera
2021-07-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Är det du som driver den sidan? Hänvisar till samma. Någon som ogillar MLM företag. En knegare med dålig lön säkert
*suck*
Fortsatt klappmongo svammel...

Nej - jag är inte "oz" som driver behindmlm.
Däremot gör Oz ett jävligt bra jobb med den sidan där det förklaras hur MLM företagen är uppbyggda och hur pyramidspelet fungerar.

Dessutom , i artiklarna , så länkas det till diverse myndigheters sidor runt om i vörlden så det som skrivs finns det belägg för.

Det som är "Klappmongosvammel" är att det gås till personagrepp istället för att besvara frågor ställda i tråden - eller för den delen - möta artikeln som är gjord på Behindmlm om Bluff å Båg (Cash FX) med fakta som bevisar att artikeln är fel
Citera
2021-07-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Fortsätt med ditt vanliga jobb.
Detta blir det som kommer göra att man kan chilla med sitt andra jobb sen.

Skillnad på folk som vågar prova och lyckad och folk som är kommunister, hatar pengar och tycker folk som lyckas är avskum.

Är det inte konstigt så att Herbalife som är MLM är såpass stora? Du vet också att MLM inte är olagligt?

Pyramidspel då krävs det att folk ovanför dig tjänar på dig. Här kan du enbart vara passiv på trading och ingen annan tjänar en spänn på dig. Pyramid?

Stackar lilla klappmongo

Jag har inte påstått att MLM är olagligt (Däremot genomruttet värdelöst)
Herbalife diskuteras i separat tråd om just Herbalife
Men där är grundtanken (Kortfattat) att du köper PRODUKTER som du sedan säljer vidare med en förtjänst.

När det gäller denna tråds Bluff å Båg bolag (Cash FX) så är det ett pyramidspel...
(Till motsatsen bevisats - genom officiella dokument och fysiska bevis från företaget - inte endast klappmongosvammel)
Hela idén går ut på att klappmongon värvar andra klappmongon som investerar i Bluff å Båg och som sedan i sin tur skall värva ytterligare klappmongon.

"Cash FX Group pays a 50% commission on funds invested by personally recruited affiliates.
This 50% is calculated based on PV generated via Academy Pack investment.
E.g. recruiting a 500 package affiliate generates 250 PV, which pays out a $125 recruitment commission."

Sedan - sedvanligt som alla klappmongon i dessa trådar så lämnas känsliga frågor obesvarade
Citera
2021-07-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Jag har blivit introducerad av en bekant till CFX som själv använder det, tyvärr är hans svenska lite knackig så jag har helt och hållet inte förstått mig på konceptet när han förklarat det för mig trots att jag kollat på en och en annan Youtube-video. Men som jag tolkade honom hade han investerat 3000 kr och på någon månad ”fått tillbaka” den investeringen, hur då? Vad måste man göra för att detta ska gå att göra? Vad innebär att ”nätverka”, introducera nya kunder så att jag personligen tjänar på det?

Även blivit inbjuden till deras FB-grupp och det är guld och gröna skogar över hela konceptet, själv känner jag mig lite tveksam. Då jag förstått det som att de har ”problem” med utbetalningarna, vilken legit sida har ”problem” med utbetalningarna till sina kunder?

Där klämmer skon för mig och det är något som luktar illa med hela konceptet. Utöver det måste jag säga att personerna som lobbar för CFX låter väldigt övertygande men ja, jag vet inte.

Vänligen någon, besvara mina funderingar

Ingen av sektmedlemmarna som kan ge mig ett rimligt argument att gå med i CFX tydligen?

Citat:

Citat:

Som utomstående som följt er diskussion från neutral åskådarplats ett tag känner jag att jag vill flika in här, spyr över din argumentationsnivå. Som utomstående känner jag absolut inte lust att gå in med pengar i detta ”projekt” med självutnämnda rekryterare som har en vidrig allmänsyn på människor och i detta fall: Fattiga. Försök inte ge sken av att du uppnått ditt välstånd genom CFX för det är väl ändå det tråden handlar om? Att du är en välbärgad person som anonymt måste kukmäta om din lya i Phuket är inte särskilt övertygande och enbart patetiskt om något. Vem fan bryr sig egentligen? Det är knappast relevant för ämnet. Är CFX legit och har du kunnat plocka ut pengar genom CFX är min undran? Kan man gå in med ett 300 Dollars paket och sedan låta pengarna växa utan att göra något om man nu vill prova på det?

Vad har du att säga till personer som funderar på att gå med i detta men som tvekar? För jag gissar på att du är nån slags rekryterare såsom du med näbbar och klor kämpar med att höja CFX till skyarna likt andra medlemmar i tråden? Svårt att tro att du är en ”vanlig” investerare.
Citera
2021-07-15, 11:39
Medlem
Citat:

Frågan ä väl snarare varför du lägger så enormt med tid på nåt du inte är intresserad av att medverka i, men gissar du lider av Aspergers, de kan ju få alla möjliga ”hobbies” som de inte klarar av att släppa.

Du glömde länk på de som blivit dömda i Sverige för medverkan i CFX Group, för det är ju olagligt i Sverige enligt dig?
Att du är rädd för att ”alla pengar spekuleras bort” är väl knappast mitt eller andra med ”balls” problem, håll dig till ett bankkonto om du är så rädd för att förlora dina korvören men tvinga inte oss andra till att förbli lika fattiga som dig.
Du verkar inte förstå att man hoppar på ett tiotal saker, några av de går åt skogen men totalen lever man gott på, men en sak är säker, att sitta med sin 9-5 lön och tro att den på något magiskt vis skall göra en rik går inte och eftersom 99% gör så gör att det bara är 1% som lever bättre än de andra.
Citera
2021-07-15, 11:44
Medlem
Citat:
*suck*

Däremot gör Oz ett jävligt bra jobb med den sidan där det förklaras hur MLM företagen är uppbyggda och hur pyramidspelet fungerar.

Dessutom , i artiklarna , så länkas det till diverse myndigheters sidor runt om i vörlden så det som skrivs finns det belägg för.

Det som är "Klappmongosvammel" är att det gås till personagrepp istället för att besvara frågor ställda i tråden - eller för den delen - möta artikeln som är gjord på Behindmlm om Bluff å Båg (Cash FX) med fakta som bevisar att artikeln är fel
Lärde mig vad pyramidspel var som 5-åring,, att du som vuxen (?) måste läsa nån internetsida för att fatta detta är ju så komiskt så det är obetalbart. Vem fan bryr sig om CFX är pyramidspel (förutom du då)? Så du köper inte herbalife för att det är pyramidspel utan går hellre runt och är smällfet (läste nån gammal tråd om din övervikt) 🙄
Citera
2021-07-15, 11:49
Medlem
Citat:
*suck*

På tal om ”personangrepp” hur många ggr har du kallar folk för ”klappmongon” i denna tråd?
Att du sedan är så barnslig att du kallar ett företag för ”Bluff å Båg AB” gör att jag tror du har väldigt lågt intellekt. Men kommer nog inte svara dig mer, väntar tills jag antingen förlorat de 10 tusen dollar jag satt in eller dubblat dem (kommer ge rapport även när jag fått de 10 tusen dollarna tillbaks).. för det finns kanske någon annan som är intresserad av fakta jämfört med ditt maniska spam i tråden.
Citera
2021-07-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ingen av sektmedlemmarna som kan ge mig ett rimligt argument att gå med i CFX tydligen?

Som utomstående som följt er diskussion från neutral åskådarplats ett tag känner jag att jag vill flika in här, spyr över din argumentationsnivå. Som utomstående känner jag absolut inte lust att gå in med pengar i detta ”projekt” med självutnämnda rekryterare som har en vidrig allmänsyn på människor och i detta fall: Fattiga. Försök inte ge sken av att du uppnått ditt välstånd genom CFX för det är väl ändå det tråden handlar om? Att du är en välbärgad person som anonymt måste kukmäta om din lya i Phuket är inte särskilt övertygande och enbart patetiskt om något. Vem fan bryr sig egentligen? Det är knappast relevant för ämnet. Är CFX legit och har du kunnat plocka ut pengar genom CFX är min undran? Kan man gå in med ett 300 Dollars paket och sedan låta pengarna växa utan att göra något om man nu vill prova på det?

Vad har du att säga till personer som funderar på att gå med i detta men som tvekar? För jag gissar på att du är nån slags rekryterare såsom du med näbbar och klor kämpar med att höja CFX till skyarna likt andra medlemmar i tråden? Svårt att tro att du är en ”vanlig” investerare.
Vem fan bryr sig om du vill eller inte vill gå in i CFX, narcissist eller eftersom du tycker du är så viktig så att du tror vi andra bryr oss en enda sekund av vilka beslut du tar i livet 🙄
Jag har aldrig rekryterat någon och kommer aldrig göra det eftersom jag värdesätter min tid mer än att extrajobba som nån jävla säljare.
Att du dessutom sitter och är otrevlig och kastar skit omkring dig och sedan tror att jag skall svara på dina frågor visar ju bara hur jävla störd du är, psykopat och narcissist förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in