Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-07, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ändå heter det

Får inte begå kriminella handlingar , gör jag det blir jag utesluten ur mitt Ordenssällskap.

ajdå, investeringsbedrägeri (om du säljer dig via reflänk) och penningtvätt (om du tar ut någon "vinst")
Citera
2021-06-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ajdå, investeringsbedrägeri (om du säljer dig via reflänk) och penningtvätt (om du tar ut någon "vinst")
Har du några ”fall” där någon åkt dit?
På vilket sätt penningtvätt, sätter in 10000 dollar allt jag får in över 10000 dollar skattar jag för.
Jag säljer ingenting, jag får vinster via trading.

Men men, via mitt ena företag så har jag i stort sätt daglig kontakt med Skatteverket, så skall fråga min kontaktperson där om du nu lägger upp en länk/källa på någon i Sverige som ”åkt dit”
Citera
2021-06-07, 10:47
Medlem
Citat:
Har du några ”fall” där någon åkt dit?
jadå, det finns många fall, även i sverige.

Citat:
På vilket sätt penningtvätt, sätter in 10000 dollar allt jag får in över 10000 dollar skattar jag för.
var kommer pengarna ifrån, ett ponzi eller pyramidspel? att staten skatta på ponzi och pyramidspel har ingen betydelse.
Citat:
Jag säljer ingenting, jag får vinster via trading.

jamen dåså, Put up our shutup.

Citat:
Men men, via mitt ena företag så har jag i stort sätt daglig kontakt med Skatteverket, så skall fråga min kontaktperson där om du nu lägger upp en länk/källa på någon i Sverige som ”åkt dit”

Gör det, skatteverket bryr sig inte om du stjäl pengarna via ponzi eller pyramidspel. det regleras under loterilagen.
Citera
2021-06-07, 11:49
Medlem
Citat:
jadå, det finns många fall, även i sverige.

var kommer pengarna ifrån, ett ponzi eller pyramidspel? att staten skatta på ponzi och pyramidspel har ingen betydelse.

Gör det, skatteverket bryr sig inte om du stjäl pengarna via ponzi eller pyramidspel. det regleras under loterilagen.
Du glömde källan/länken
Citera
2021-06-07, 11:56
Medlem
Citat:

Är du på riktigt? Skulle jag lägga upp ”bevis” här menar du 😂
Om du är så intresserad så hitta någon som lägger dig till i nätverket, 300 dollar har du väl råd att förlora du som är ”höginkomsttagare”

Men kommer uppdatera här, jag gick med i torsdags och mina trades börjar på tisdag så väl bli på onsdag jag ser lite action på kontot.
Det roliga är om jag skriver att jag förlorat allt så kommer du tro mig men skriver jag att jag dubblat så kommer du säga att jag ljuger. Egentligen borde jag göra som jag gör med alla mina andra affärer/investeringar, jag snackar bara med likasinnade som håller på med samma eller liknande investeringar, men skall göra ett undantag och lägga upp info här (i vartfall de första månaderna).
Citera
2021-06-07, 12:01
Medlem
Citat:
Du glömde källan/länken

Joseph Tran dömdes ju häromåret , men det är väll inte så svårt att plita in bedräger, ponzi, dom, åtal osv på google.

Oremus/nanoclub/emxgold om du vill mer om det i tråden på flashback (ligger med de andra bedrägerierna här under nätverksförsäljning och pyramidspel)

Du beter dig som ett klappmongo, det är väll inte jag som ska bevisa att ett företag/verksamhet som är uppsat på FI varningslista (bla) är "rent och shysst".

Att du gillar att deala med bedragare och minsan har gett dem pengar , är liksom inte ett argument som "lyfter dig", att du måste "försvara dig" genom att "jag ska bevisa att det är "shyssta investeringar" är ju... ja inte ett tecken på inteligens eller integritet, men men.
Citera
2021-06-07, 12:08
Medlem
Citat:
Är du på riktigt? Skulle jag lägga upp ”bevis” här menar du 😂
Om du är så intresserad så hitta någon som lägger dig till i nätverket, 300 dollar har du väl råd att förlora du som är ”höginkomsttagare”

Jag lägger gärna mer pengar än så på "dumheter" , men jag har ingen lust att ge det till etablerade bedragare,

ponzi och pyramidspel är förödande för familjer och människor som är naiva, korkade och tyvärr många gånger fattiga.

Citat:
Men kommer uppdatera här, jag gick med i torsdags och mina trades börjar på tisdag så väl bli på onsdag jag ser lite action på kontot.

haha, mm ha det så kul med din "dashboard"... så kan du slantrucka ickapp med de andra bedragarna.

Citat:
Det roliga är om jag skriver att jag förlorat allt så kommer du tro mig men skriver jag att jag dubblat så kommer du säga att jag ljuger.

Du måste vara mer efterbliven än de flesta, dåligt med syra på navelhöjd förmodar jag....
jag har ju redan skrivit, att antingen hinner du stjäla pengar från mer efterblivna än dig (vilket iför inte är så sannolikt, det är ju ett bedrägeri med nått år på nacken,) eller så stjäl någon mindre efterbliven (säger iför inte så mycket) som kom in före dina pengar,

Mexxarna i scammen tar sin cut oavsett...

Citat:
Egentligen borde jag göra som jag gör med alla mina andra affärer/investeringar, jag snackar bara med likasinnade som håller på med samma eller liknande investeringar, men skall göra ett undantag och lägga upp info här (i vartfall de första månaderna).

gör du det, håller vi tummarna för att pengarna du stjäl inte generar ett självmord eller en förstörd familj, det är ju inte helt ovanligt när naiva idioter sätter sina sissta slantar.
Citera
2021-06-07, 12:49
Medlem
Citat:
Joseph Tran dömdes ju häromåret , men det är väll inte så svårt att plita in bedräger, ponzi, dom, åtal osv på google.

Oremus/nanoclub/emxgold om du vill mer om det i tråden på flashback (ligger med de andra bedrägerierna här under nätverksförsäljning och pyramidspel)

Du beter dig som ett klappmongo, det är väll inte jag som ska bevisa att ett företag/verksamhet som är uppsat på FI varningslista (bla) är "rent och shysst".

Att du gillar att deala med bedragare och minsan har gett dem pengar , är liksom inte ett argument som "lyfter dig", att du måste "försvara dig" genom att "jag ska bevisa att det är "shyssta investeringar" är ju... ja inte ett tecken på inteligens eller integritet, men men.
Var har jag sagt att verksamheten är ”rent och schysst”? Bara för att du är fattig och feg så är inte jag det, du kan ju fundera över varför jag är tät och du fattig.
Jag har inte försvarat mig en enda gång, jag gillar att tjäna pengar och självklart att vänsterpack, missunnsamma och fegisar har synpunkter på detta, är ni som lider, jag skrattar hela vägen till banken 🙂
Och som sagt, jag har hög intelligens, har gjort testet på Lunds Universitet, så är ett tillförlitligt test.
Citera
2021-06-07, 12:52
Medlem
Citat:
Jag lägger gärna mer pengar än så på "dumheter" , men jag har ingen lust att ge det till etablerade bedragare,

ponzi och pyramidspel är förödande för familjer och människor som är naiva, korkade och tyvärr många gånger fattiga.

haha, mm ha det så kul med din "dashboard"... så kan du slantrucka ickapp med de andra bedragarna.

Du måste vara mer efterbliven än de flesta, dåligt med syra på navelhöjd förmodar jag....
jag har ju redan skrivit, att antingen hinner du stjäla pengar från mer efterblivna än dig (vilket iför inte är så sannolikt, det är ju ett bedrägeri med nått år på nacken,) eller så stjäl någon mindre efterbliven (säger iför inte så mycket) som kom in före dina pengar,

gör du det, håller vi tummarna för att pengarna du stjäl inte generar ett självmord eller en förstörd familj, det är ju inte helt ovanligt när naiva idioter sätter sina sissta slantar.
Herrejisses va avundsjuk du är 😂
Jag har lagt 83 tusen nok in i detta, jag har råd och jo pengar kommer alltid till mig, allt jag tar i blir till guld 🙂
Så om jag är ”efterbliven” med min rikedom, mina företag, min position på mitt jobb så måste ju du va totalt förståndshandikappad.
Citera
2021-06-07, 13:02
Medlem
Citat:

Ja det får jag verkligen hoppas, för inte fan gör de detta gratis.
Själv tex får jag lön varje månad av företaget som anställt mig.
Mina kunder till de företag jag äger ger mig pengar dagligen.
Att jag sedan av princip skänker minst 2000kr i månaden gör jag för att jag kan och för att ju mer generös man är desto mer får man tillbaka och blir med andra ord ännu rikare.
Citera
2021-06-07, 13:10
Medlem
Citat:

Googlade Joseph Tran,,,, inget om CFX Group?
Citera
2021-06-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ja det får jag verkligen hoppas, för inte fan gör de detta gratis.
Själv tex får jag lön varje månad av företaget som anställt mig.
Mina kunder till de företag jag äger ger mig pengar dagligen.
Att jag sedan av princip skänker minst 2000kr i månaden gör jag för att jag kan och för att ju mer generös man är desto mer får man tillbaka och blir med andra ord ännu rikare.

det vet du ju, de tar ju 5% på insatt + 20% på utag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in