• 1
  • 2
2020-09-01, 11:39
Medlem
Lund

Har det varit värt pengarna?

– Ja, absolut. Det har gett en jättestor uppmärksamhet och varit väldigt uppskattat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...t-for-mushusen

Så nu håller Lunds kommun bostad åt stadens möss med!

Är det väl använda skattepengar?
Vill ni se fler mushus i era kommuner?
Citera
2020-09-01, 11:48
Medlem
tegelpanna123s avatar
Bordeller alltså eller fattar jag fel?
Citera
2020-09-01, 12:04
Medlem
Nicke08s avatar
Ännu ett framsteg för kvinnligt ledarskap.

SVT fastställer att det var värt pengarna.

Jag tycker vi instämmer i detta.

99 000 kronor och all den glädje vi som medborgare får av detta är värt vart enda öre.
Citera
2020-09-01, 12:40
Medlem
halaltarzans avatar
Ähhh, det är bara skattepengar.....

Konstnärskollektiv från Malmö! Då får man väl anta att s.k. rätt värdegrund tillämpas och Lunds kommun med stolthet har betalt ut pengarna.

Men hur ser det ut från svenssons synvinkel då. Några dömda våldsverkare? Registrerat bolag? Inte jagade av kronkalle?
Citera
2020-09-01, 13:03
Medlem
Tvonds avatar
Helt klart värt det Jag menar vi delar ju ut bidrag till statsanställda utländska politiker i Irak och Afghanistan så varför inte några hundra tusen till mössen och de konstnärer som gjort denna installation.
Citera
2020-09-01, 13:31
Medlem
FedupFlorences avatar
Mushus.

"Den vanliga kulturen gick ju inte så man var tvungen att hitta på nånting." (Inte exakt citat.) Kulturen var alltså tvungna att sätta sprätt på dessa pengar för nästa års anslag och mushusen var väl både efterfrågade och jättesöta. Mössen har fått både coffehouse och apotek, det är inte alla citymöss förunnat. Annika Eklund ser lite lidande ut men det behöver ju inte vara skam.
Citera
2020-09-01, 13:42
Medlem
kalkryggars avatar
Detta kommer väl från Göteborg där någon okänd byggde såna mushus och satte ut i Haga. Det är alltså inte tänkt att möss skall bo i husen på riktigt, utan det är konstverk.

När det gäller pengar så betalar väl skatten för att visa olika typer av konst i samhället så det är väl inget konstigt egentligen.

När det gäller mushusen i Göteborg så blev det uppmärksammat och min mamma sa "tror dom inte att det finns invandrare i Haga eller...hahahah". Jag reagerade på hennes rasism och sa åt henne att dom naturligtvis inte förstör saker på ett så meningslöst sätt. Några dagar senare så var dom ta mig fan vandaliserade.
Citera
2020-09-01, 13:45
Medlem
Ny dimension på Compact Living
Citera
2020-09-01, 14:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Detta kommer väl från Göteborg där någon okänd byggde såna mushus och satte ut i Haga. Det är alltså inte tänkt att möss skall bo i husen på riktigt, utan det är konstverk.

När det gäller pengar så betalar väl skatten för att visa olika typer av konst i samhället så det är väl inget konstigt egentligen.

När det gäller mushusen i Göteborg så blev det uppmärksammat och min mamma sa "tror dom inte att det finns invandrare i Haga eller...hahahah". Jag reagerade på hennes rasism och sa åt henne att dom naturligtvis inte förstör saker på ett så meningslöst sätt. Några dagar senare så var dom ta mig fan vandaliserade.

Göteborgs mushus har gått mig förbi. Tycker dom var jättefina och jag gillar dem. Nu det senaste har jag sett fler gnagare på stan. Dom tycks gå ut för att både spatsera och motionera. Nästa stop blir kanske coffehouse.

#rörintemittmushus
Citera
2020-09-01, 14:16
Medlem
tnems avatar
Om det hade kostat 100 000 kr hade någon högre upp behövt godkänna köpet då eftersom man valde just 99k kr som pris?
Citera
2020-09-01, 14:22
Medlem
"Anonymouse, ett anonymt konstkollektiv från Malmö, ligger bakom installationerna"

Hur pass anonymt är det?
Vet vi vilka som fått pengarna?
Hur ser koppling ut mellan beställare i kommunen och detta anonyma kollektiv?
Citera
2020-09-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"Anonymouse, ett anonymt konstkollektiv från Malmö, ligger bakom installationerna"

Hur pass anonymt är det?
Vet vi vilka som fått pengarna?
Hur ser koppling ut mellan beställare i kommunen och detta anonyma kollektiv?

Anony-mouse

https://www.instagram.com/anonymouse_mmx/?hl=sv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här