Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-30, 12:04
  #1
Medlem
Hur kommer det sig att typ 50% av alla brf i Stockholm nu har såna här fula köksbänkar? När och hur uppstod denna trend? Vad är inspirationen?

https://historiskahem.se/wp-content/..._w2200_q80.jpg

Det får en att välja bort direkt. Tar hellre nåt i trä eller den där standard funkisen i rostfritt stål.

Usch.
Citera
2020-08-30, 12:31
  #2
Medlem
Kanske är invandrare som renoverat? De gillar kitsch och fakeflärd, guld och krimskrams.
Citera
2020-08-30, 14:02
  #3
Medlem
Jordgubbes avatar
Väl rutet. Snokar man upp annonsen ser man att bänkskivematerialet där nämns som "kvartssten". Läser på en leverantörs hemsida att "även kallad kompositsten ... kom för några decennier sedan // praktiskt värde ... svåra att repa // passar bäst i ett modernt kök". Tycks inte tåla stark värme eller UV ljus. Meningen vidare för just detta objekt att "där 1880 möter 2020 på ett ljuvligt vis" andas klantigt renoverad. Med få undantag, allt som försöker se ut som något annat är deprimerande. Är inte "standard funkisen i rostfritt stål" till och med dyrare än marmor, om specialanpassat? Historiska hem är hursomhelst annars en sympatisk uppstickare i mäklarvärlden.
Citera
2020-08-30, 14:22
  #4
Medlem
Plastickbänkar i köket är billigt. Rostfritt är dyrt. Plast kanske passar hensen som aldrig stekt en korvskiva i sitt liv. Har varit standard i mina senaste bostäder, riva ut skiten och in med riktig elspis och rostfri diskbänk.
Citera
2020-08-30, 16:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Plastickbänkar i köket är billigt. Rostfritt är dyrt. Plast kanske passar hensen som aldrig stekt en korvskiva i sitt liv. Har varit standard i mina senaste bostäder, riva ut skiten och in med riktig elspis och rostfri diskbänk.

vad kostade det att byta ut bänken?
Citera
2020-08-30, 19:53
  #6
Medlem
UnknownJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Hur kommer det sig att typ 50% av alla brf i Stockholm nu har såna här fula köksbänkar? När och hur uppstod denna trend? Vad är inspirationen?

https://historiskahem.se/wp-content/..._w2200_q80.jpg

Det får en att välja bort direkt. Tar hellre nåt i trä eller den där standard funkisen i rostfritt stål.

Usch.

Fejkad inredning för fejkade personer.
Hur många i Sverige lever inte ett liv som de inte har råd med?
De är belånade till den gräns att de inte kommer bli skuldfria under deras liv, det är såklart bra för ekonomin och så när det konsumeras.

Själv så ser mitt liv betydligt fattigare ut, men 0 kr i skuld och stålarna investerade istället.
Fortsätt att handla så mina investeringar ger fetare avkastning. Pension och skuldfri innan 40

För många är det viktigare att det ser bra ut än att det är bra.
Ytliga personligheter behöver ytliga produkter.
Citera
2020-08-30, 21:57
  #7
Medlem
Honungsdjurets avatar
Marmor är tungt, dyrt och kan få fläckar. Varför skulle någon vilja ha det? Har sett folk som har mormorsmönster på sina telefonskal, så det är väl inne? Jag tycker inte alls att det verkar konstigt.
Citera
2020-08-30, 22:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honungsdjuret
Marmor är tungt, dyrt och kan få fläckar. Varför skulle någon vilja ha det? Har sett folk som har mormorsmönster på sina telefonskal, så det är väl inne? Jag tycker inte alls att det verkar konstigt.

Precis, riktig marmor är ju oerhört olämpligt material till diskbänkar.
Citera
2020-08-31, 23:27
  #9
Medlem
OddDs avatar
Snikmaterial till snikmänniskor som nöjer sig med halvdant. Det handlar bara om att spara pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback