2020-08-29, 15:41
Medlem
https://www.adlibris.com/se/bok/forsta-karleken-9789186589929?gclid=Cj0KCQjw-af6BRC5ARIsAALPIlVL8BtQcnqv2a2rRZ9r9Bbh8iFNg2uUjdz Vpdbb uQ8qafOnBQjFGzsaAoJREALw_wcB

Alex 6 år har en bästa kompis på dagis som också är en pojke. Fröknarna tyckte inte om det. En bok om den första kärleken.

Tydligen ska bögeri normaliseras redan från tidig ålder. Regnbågshyllor på det lokala biblioteket är idag standard. Samhället gör allt för att feminisera den svenska mannen med början från tidig ålder.

Läser folk sådant skit för sina barn idag? Funkar det inte med Alfons Åberg och spöket Laban längre? Skulle någon här läsa om Alex 6 år som är bög?
Citera
2020-08-29, 15:50
Medlem
Jag tycker att det är bra. Att vara bög kommer vara mycket enklare och mindre farligt om 10år. Mot vad det var för bara 20 årsen i Sverige..

Är ungen bög så är han bög.
Citera
2020-08-29, 15:50
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Är du förvånad? Det här en en tydlig del av att normalisera det abnormala för barn. SVT har nåt program om två tvillingar där den ena identifierar sig som ett annat kön än det den föddes till.

Netflix har en tecknad serie om superhjältar som även är transor.

Barnen skall indoktrineras tidigt
Senast redigerad av BirosKorlaff 2020-08-29 kl. 15:52.
Citera
2020-08-29, 16:14
Medlem
MASSAGATTIs avatar
När de ändå ska hålla på att hjärntvätta ungar med massa jävla homosvammel så kan de väl ge ut böcker som *Totte dealar kola* eller en klassiker som *Totte skjuter AK47*
Citera
2020-08-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Jag tycker att det är bra. Att vara bög kommer vara mycket enklare och mindre farligt om 10år. Mot vad det var för bara 20 årsen i Sverige..

Knappast - om 10 år kommer vi ha börjat anpassa oss än mer till sharialagar och regnbågshyllor kommer plockas ner från dagis.

Däremot håller jag med om att om ungen är bög så är han det. Han behöver inga bögböcker för att inse det.
Citera
2020-08-29, 16:19
Medlem
Oavsett vilket kön ungen föredrar så har jag ändå svårt att se att man som 6-år blir kär. Så jäkla mycket dravel om kärlek. Kan man inte bara få tycka om någon utan att man ska hålla på att sexualisera känslan.
Citera
2020-08-29, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.adlibris.com/se/bok/forsta-karleken-9789186589929?gclid=Cj0KCQjw-af6BRC5ARIsAALPIlVL8BtQcnqv2a2rRZ9r9Bbh8iFNg2uUjdz Vpdbb uQ8qafOnBQjFGzsaAoJREALw_wcB

Alex 6 år har en bästa kompis på dagis som också är en pojke. Fröknarna tyckte inte om det. En bok om den första kärleken.

Tydligen ska bögeri normaliseras redan från tidig ålder. Regnbågshyllor på det lokala biblioteket är idag standard. Samhället gör allt för att feminisera den svenska mannen med början från tidig ålder.

Läser folk sådant skit för sina barn idag? Funkar det inte med Alfons Åberg och spöket Laban längre? Skulle någon här läsa om Alex 6 år som är bög?
Personligen har jag inga problem med homosexuella människor, ej heller transsexuella.

Men jag hade aldrig läst en sådan bok för mina barn. Sexualiteten upptäcker man själv när man blir äldre, finns ingen anledning att förvilla små barn.

Jag minns att vi fick nån bok om en kille som hellre vill klä sig i klänning för typ 5-åringar. Den läste vi aldrig för barnen (den åkte i bingen).
Citera
2020-08-29, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay

På vilket sätt är det inte enkelt att vara i bög i Sverige idag? Hur kan det bli enklare? Ska samhället stå till tjänst med bärslavar och livstidspension?
Och hur kommer det att vara mindre farligt? Tänker bögarna sluta med droger, mobbing, våld, promiskuitet och att smitta ned varandra med dödliga sjukdomar? Det vore isåfall mycket positivt.
Citera
2020-08-29, 16:25
Medlem
arcsins avatar
Ser inte problemet med att barn introduceras till att kärlek kan uppstå mellan personer av samma kön. Varför ska verkligheten undanhållas dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
På vilket sätt är det inte enkelt att vara i bög i Sverige idag? Hur kan det bli enklare? Ska samhället stå till tjänst med bärslavar och livstidspension?
Och hur kommer det att vara mindre farligt? Tänker bögarna sluta med droger, mobbing, våld, promiskuitet och att smitta ned varandra med dödliga sjukdomar? Det vore isåfall mycket positivt.
T.ex. finns det en icke-försumbar minoritet som vill avskaffa deras rätt att gifta sig och över huvud taget leva ut sin sexualitet.

Prova att vara bög i Angered och se hur lätt det är.
Senast redigerad av arcsin 2020-08-29 kl. 16:42.
Citera
2020-08-29, 16:57
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2

Bromsmediciner kostar också multum för skattebetalarna, men likt förbaskat sysslar fikusar som Lundstedt med sitt gränslösa bug chasing-beteende. Bisarrt.
Citera
2020-08-29, 17:15
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Ser inte problemet med att barn introduceras till att kärlek kan uppstå mellan personer av samma kön. Varför ska verkligheten undanhållas dem?

T.ex. finns det en icke-försumbar minoritet som vill avskaffa deras rätt att gifta sig och över huvud taget leva ut sin sexualitet.

Prova att vara bög i Angered och se hur lätt det är.

Det handlar ju mer om att du är bög själv och gillar barn på ett sexuellt vis.

Bögar skall inte ha rätt att gifta sig, dom skall definitivt inte få springa runt och suga på dildos i prideparader framför oskyldiga barn som släpats dit av sina äckliga föräldrar
Citera
2020-08-29, 17:25
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Jag märkte av liknande propaganda på Malmö stadsbibliotek när jag vär där senast (ca 2015). Vid ingången till barnavdelningen var där flera olika posters om att det är okej att ha ett kön men vara ett annat. Att kärlek är kärlek och bögeri, fluid genders, bi, trans, etc etc är helt okej. Sen en massa böcker om det också. Jag blev fan chockerad och frågade personalen men fick svar att det är kommunen som bestämt vilka teman som barnavdelningen har.

Missförstå mig rätt. Det är inget fel att vara bög eller transa eller vadfan man nu vill, så länge man inte stör andra eller försöker böga eller transa andra människor som inte är intresserade. Lika lite som jag vill se ett par (man+kvinna) sitta och grovhångla på offentlig plats vill jag se bögar eller transor uttrycka sin kärlek. Men tydligen är det okej att bryta mot vanligt folkvett om man är bög eller trans. Böga på för all del men visa hänsyn till andra.

För det andra bör inte barns hjärnor utsättas för propaganda gällande sexualitet. Det är komplicerat nog som det är när man växer upp och det naturliga är att man själv testar sig fram i sin omgivning. Antingen är man straight eller är man bög eller något mittimellan. Helt okej. Problem blir det däremot när man målar upp homo eller transor som något magiskt som har särstatus i samhället, lite som en superhjälte, för det kommer sätta sig i huvudet på ungen. I värsta fall genomgår ungen sedermera hormonbehandling och kanske t.om. "könskorrigering" för dem ej mår bra. 10 år senare upptäcker de att "fan jag kanske inte var homo/trans ändå, jag blev medryckt av tidens propagandavind och nu sitter jag här utan kuk/fitta". Nej fyfan alltså. Jag tycker inte reklam för homo eller transsexualitet bör vara tillgängligt för barn under 16 år. Hormonbehandling och eventuell könskorrigering bör endast ske efter det att individen har fyllt 18 år, med en stor psykutredning före samt minst ett års betänktetid där individen ska ha regelbunden kontakt med psykolog. Vill man fortfarande efter det så varsegod. Men som det är nu kan man som 15-16 åring gå in på valfritt sjukhus och be om att få kuken avskuren och omgjord till en vagina. Om föräldrarna motsätter sig operationen kan de bli av med vårdnaden enligt gällande praxis. Underbart land Sverige.

Tacka fan för man bor i Sydeuropa. Här accepteras inte sånt jävla trams. Givetvis får man vara både homo trans eller vadfan man vill här, det finns en årlig pride festival och ingen kommer titta snett på dig om du är av annan läggning. Men propaganda riktad mot barn kan du fetglömma. Här nere betyder fortfarande man och kvinna något, kärnfamiljen.

Sammfattningsvis; Barn är så pass lättpåverkade och sexualiteten är klurig nog som den är när man växer upp. Man experimenterar med ditten och datten, han och hon etc. Staten ska fan inte lägga sig i barns sexualitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in