• 1
  • 2
2020-08-28, 21:30
Medlem
JustZlatans avatar
Ja vilken årstid är bäst att se filmer? Jag brukar köpa en del filmer på sommaren men jag brukar inte se dom då. Jag får mer filmkänsla under vinterhalvåret faktiskt.
Citera
2020-08-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja vilken årstid är bäst att se filmer? Jag brukar köpa en del filmer på sommaren men jag brukar inte se dom då. Jag får mer filmkänsla under vinterhalvåret faktiskt.
Å varför frågar du,svaret ger du själv.
Citera
2020-08-28, 21:39
Medlem
Barney Calhouns avatar
Naturligtvis sen höst och vinter i sverige.
Det går ju inte att göra så mycket annat då.
Citera
2020-08-28, 21:40
Som sagt tror du svarade på din egna fråga höst vinter och tidig vår när det är mörkt och mysigt
Citera
2020-08-28, 21:41
Medlem
Förr i tiden (Hollywoods guldålder) var sommaren filmsäsongen nr1, för där hade man air condition.

I Sverige har väl traditionellt, efter jul varit det.
Citera
Medlem
Thathappened22s avatar
Beror på. Tycker att alla årstider fungerar bra. Men måste nog säga höst. Mörkare, kallare och skönare att titta på film helt enkelt, särskilt om det regnar ute. Slå på en klassisk film medan man hör regnet slå mot taket/fönstret = oslagbart.
Citera
Medlem
Det är bäst att se på vintern. På sommaren vill man bada och på hösten vill man slipa sten. Jag har aldrig provat att se film på våren, men det skulle nog inte gå så bra.
Citera
2020-08-28, 21:43
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Hösten & vintern!
Citera
2020-08-28, 22:00
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Senhösten/tidig vinter! Typ runt halloween i slutet av november (allhelgona). Finns inte bättre än att gosa ner sig med en bra thriller då. Gärna tillsammans med bruden.
Citera
2020-08-28, 22:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
December helt klart. Maj-augusti funkar inte alls, då är det för ljust om man kollar hemma. Bio är bäst efter jul och funkar året runt när det regnar.
Citera
2020-08-28, 22:28
Medlem
BloodRedMoons avatar
På sena hösten och vintern, naturligtvis, när det är kallt och mörkt ute.

Själv så tittar jag mest på film under vinterhalvåret.
Citera
2020-08-28, 23:32
Medlem
Jag brukar välja enligt tvärtomprincipen ibland. Är det äckelvarmt så man sitter och svettas så gärna nån film om några som kämpar sig fram i snöstormen och håller på att frysa ihjäl. Det känns OK i värmen då jämfört med alternativet.

Mitt i vintern så kan man se en film om några soldater som går i en stinkande djungel medan svetten rinner istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in