2020-08-29, 23:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.O
Som att man samlar pong p Coop s borde det infras ett liknande system p fngelser. Varje gng Eklund och vldtktsmn blir misshandlade s tjnar vlgrningsmannen pong som kan omvandlas till olika saker. Rabattkuponger i cafeterian, 1 timme extra frigng etc fr att verkligen f fart p dom riktiga straffen fr sexualfrbrytare. Sen kan det finnas en publik topplista likt allsvenskans tabell p texttv 343 dr man kan vlja att donera pengar till dessa vlgrare.
Riktigt s smaskigt r det inte d dom som misshandlar sjlva r sexbrottslingar. Det r inte ngra rbarkade yrkeskriminella dom sitter med precis. Motiven r inte riktigt s "dla" som jag misstnker att mnga hr nskar. Handlar om andra grejer. Som att AE frmodligen r en riktigt mupp som ltt blir ett mobboffer. Inte fr vad han gjort.
Senast redigerad av Steff83 2020-08-29 kl. 23:05.
Citera
2020-08-29, 23:20
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Intressant marknadsfring den "goda sidan" med hat och vld som affrsid

Det r f.. inte fr att Anders Eklund skulle ha mindre vrde som person, som han sitter insprrad. Att du tror det bevisar ju vem som r den riktiga idioten.

Jag tror nog att de flesta tycker att Anders Eklund r mindre vrd som person n Engla och Pernilla. Efter hans illgrningar r han inte vrd att vistas ute i frihet. Vad det n str i domen s frndrar det inte det faktumet.
Citera
2020-08-30, 00:13
Medlem
Citat:

Det r f.. inte fr att Anders Eklund skulle ha mindre vrde som person, som han sitter insprrad. Att du tror det bevisar ju vem som r den riktiga idioten.
Han kommer sitta tills han dr. S mycket tycker samhllet om Eklunds vrde, eller vad han skulle kunna bidra med. Livstidsdmda kan faktiskt komma ut och f tidsbestmt. Om det har skett nn sorts frndring eller att samhllet tycker att det finns ett vrde att ha den ute. Hr vgar jag pst att Eklunds vrde kommer att best tills nr han kommer ut. I trfrack
Citera
2020-08-30, 00:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

ven om han fick stryk varje dag vore det fr lite!
Han r inte mindre vrd, han r inget vrd alls! knns lite feelgood att han fr stryk p varje anstalt han kommer till.
Citera
2020-08-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Riktigt s smaskigt r det inte d dom som misshandlar sjlva r sexbrottslingar. Det r inte ngra rbarkade yrkeskriminella dom sitter med precis. Motiven r inte riktigt s "dla" som jag misstnker att mnga hr nskar. Handlar om andra grejer. Som att AE frmodligen r en riktigt mupp som ltt blir ett mobboffer. Inte fr vad han gjort.

Sexualfngarna har en helt egen byggnad, all transport sker under mark s det r 100% skert en annan sexualbrottsling.

Man kan inte ta sig ver till deras byggnad frn dom andra byggnaderna.
Inte ens om man smet frn promenaden, vilket nd aldrig skulle kunna ske rent praktiskt d dom inte har promenad samtidigt, mycket personal som vervakar promenaden samt lsta drrar.

Att ens lyckas ta sig mellan vningarna gick inte, till/frn tvtten p nedre vningen var bevakad.

Han fick med 100% skerhet "hjlp" frn nn plit.

Min sista tid satt jag p en ppen anstalt med mnga sexualbrottslingar, aka ekonomiska brottslingar.
Alla var riktigt svaga individer, man har svrt att tnka sig dom som vldsamma.
Mot andra mn s hll dom kften och gjorde inte ett enda liv frn sig.
Senast redigerad av Wollos 2020-08-30 kl. 02:34. Anledning: komplettering
Citera
2020-08-30, 07:11
Bannlyst
Att misshandla ngon som Anders Eklund r statushjande ven fr sexualbrottslingar. Skall vara andra pedofiler d som har samma lga status som Eklund. Man undra var den uppdelningen av fngar kostar , hur mycket det frdyra vrden av kriminella element.

Jag tycker personligen man kan blanda dem, men sexuallbrottslingarna kan ha rosa fngklder. Varfr behvs det s mycket personal? Om lter fngarna inne 24 timmar om dygnet i en cell., d behvs inte s mycket personal. Hr behvs reformera, s man f ner kostnaden vad dessa element kostar samhllet.
Citera
2020-08-30, 07:46
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Salberga har en avdelning per vning s i detta fall r det troligen en individ frn en annan vning i samma hus. Med tanke p det s tror jag att det r en annan sexualbrottsdmd person d jag tror att samtliga tre vningar p det hus dr dessa individer sitter r belagda med platser fr sexualbrottslingar.

Med andra ord relativt hg sannolikhet fr att det r som frra gngen AE fick stryk att det r en annan sexualpredator som misshandlat honom.
Det har vl brjat bli s fullt p anstalterna att det dr inte riktigt kan efterfljas? Vill minnas jag lste det nyligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Han sitter ju med precis samma sorts mnniskor: vldtktsmn och sexualsadister. Mnga skert ocks lgbegvade. De kunde ha ngon sorts rullande schema av att ge varandra smrj, istllet fr att g p gym. Det hr var kanske ngon som ville ha lite Engla-fantasier att dra en handtralla till i cellen p kvllen och Eklund ville inte bertta, och s fick han dng. Hade inte frvnat mig alls.
Fy fan. Hemsk tanke att de sitter och skrvlar sdr om sina brott men klart det hnder.
Citera
2020-08-30, 08:54
Medlem
Enda trkiga nyheten som jag lste ur artikeln var att han fick skadestnd frn en annan tidigare attack. Fr han skadestnd nu s r ven det en trkig nyhet och den enda trkiga nyheten ifrn artikeln. Vore ven kul att veta varfr han blev attackerad. Var det p grund av hans tidigare brott eller fr att han r provocerade i antsalten av en annan anledning? Eklund misstnkte att attacken var bestllt. Kanske p grund av hans tidigare brott? Rtt t honom!
Citera
2020-08-30, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollos
Han fick med 100% skerhet "hjlp" frn nn plit.
Troligt eller ett misstag frn en oerfaren kriminalvrdare.

Men Eklund r en kraftig bit kan liksom vem som helst misshandla han utan vidare? Den hr gngen var det ju bara en person som gjorde det
Citera
2020-08-30, 09:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Enda trkiga nyheten som jag lste ur artikeln var att han fick skadestnd frn en annan tidigare attack. Fr han skadestnd nu s r ven det en trkig nyhet och den enda trkiga nyheten ifrn artikeln. Vore ven kul att veta varfr han blev attackerad. Var det p grund av hans tidigare brott eller fr att han r provocerade i antsalten av en annan anledning? Eklund misstnkte att attacken var bestllt. Kanske p grund av hans tidigare brott? Rtt t honom!

Det var nog bara att han r allmnt dum i huvudet. Det kan rcka fr frustrerade medfngar som tar ut det p en idiot.
Citera
2020-08-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Enda trkiga nyheten som jag lste ur artikeln var att han fick skadestnd frn en annan tidigare attack. Fr han skadestnd nu s r ven det en trkig nyhet och den enda trkiga nyheten ifrn artikeln.
Frra gngen tog KFM pengarna men ven om han fr skadestnd vad ska han gra med pengarna som blir kanske 8000? Kpa godis som fngarna redan kan gra idag
Citera
2020-08-30, 10:49
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Jag tror nog att de flesta tycker att Anders Eklund r mindre vrd som person n Engla och Pernilla. Efter hans illgrningar r han inte vrd att vistas ute i frihet. Vad det n str i domen s frndrar det inte det faktumet.
Vad de flesta tycker r inte intressant. Vad som r objektivt korrekt r att det r skillnad p sak och person. Som du antyder, det r morden som lst in honom, inte att han skulle ha mindre personvrde eller dylikt trams.

Att de flesta tycker illa om Eklund har i huvudsak med medias upphjning av narcissistsvinet Carina Hglund att gra. Finns antagligen hundratals terrorister i det hr landet som vldtagit, mrdat, torterat och satt hela nationer i skrck; individer som jmfrelsevis fr Anders Eklund att framst som en ngel. Vart r de mediefljetongerna?

Citat:
Ursprungligen postat av G26
Han kommer sitta tills han dr. S mycket tycker samhllet om Eklunds vrde, eller vad han skulle kunna bidra med. Livstidsdmda kan faktiskt komma ut och f tidsbestmt. Om det har skett nn sorts frndring eller att samhllet tycker att det finns ett vrde att ha den ute. Hr vgar jag pst att Eklunds vrde kommer att best tills nr han kommer ut. I trfrack
Inte heller p.g.a. Eklunds "vrde", utan p grund av terfallsrisken. ven du behver lra dig skillnaden p sak och person.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
ven om han fick stryk varje dag vore det fr lite!
Han r inte mindre vrd, han r inget vrd alls! knns lite feelgood att han fr stryk p varje anstalt han kommer till.
Hller inte med. "Sl frst och tillrttavisa sedan" brukar brja med djurplgeri, och eskalera i kvinnomisshandel och mord. Jag frsker istllet frst var saker och ting gtt snett, exempelvis i Anders Eklunds destruktiva kvinnorelationer. Hela Sverige sparkar redan p Anders som ligger, tycker han har tillrckligt straff att sitta inne p obestmd tid. Eller s r jag bara godtrogen och naiv, och tror att ett hlsosamt krleksliv kanske skulle ftt honom att avst sina handlingar.
Senast redigerad av avc 2020-08-30 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in