Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-26, 13:36
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Tänkte komma ett kvalitets tips till alla småsparare som vill ha en stabil investering.

För Q2 redovisade NKT ett mycket bra kvartal med stark organisk till växt. Bolaget predicerar en ökad tillväxt under hela 2020 på 5-25% Och order boken är full.

Från ledningen:

”- Q2 2020 has been a historical quarter for NKT. We were awarded significant high-voltage projects including major shares of the German corridor projects, SuedLink and SuedOstLink. NKT continues to be a key contributor to the renewable energy transition in Europe and we have improved our high-voltage order backlog to an all-time high level..”

Sedan rapporten har medlande om höjda styrkurser haglat Idag står aktien i 202 kr):

26/08

Goldman Sachs höjer riktkursen för NKT till 224 danska kronor (173), upprepar köp - BN

20/08

Danske Bank höjer riktkursen för NKT till 245 danska kronor (220), upprepar köp - BN

20/08

Nordea höjer riktkursen för NKT till 225 danska kronor (215), upprepar köp - BN
Citera
2020-11-11, 15:39
  #2
Medlem
Flickpojkens avatar
Dagen efter rekord kvartal kom detta:

11/11

Credit Suisse höjer riktkursen för NKT till 246 danska kronor (220), upprepar outperform - BN
Citera
2020-12-01, 00:19
  #3
Medlem
Flickpojkens avatar
Upp 6% idag. Till och med jag överraskad.
Citera
2020-12-11, 11:37
  #4
Medlem
Flickpojkens avatar
Flera nya riktkurser läggs till högen som jag redovisar ovan.

ABG Sundal Collier höjer riktkursen för NKT till 330 danska kronor (225), upprepar köp - BN

Goldman Sachs höjer riktkursen för NKT till 268 danska kronor (215), upprepar köp - BN

Se även aktuella nyheter.

Denna aktie kommer ge en stabil avkastning låg tid fram över. Och har gett 30% sedan jag lade upp tråden
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2020-12-11 kl. 11:40.
Citera
2020-12-14, 22:35
  #5
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Flera nya riktkurser läggs till högen som jag redovisar ovan.

ABG Sundal Collier höjer riktkursen för NKT till 330 danska kronor (225), upprepar köp - BN

Goldman Sachs höjer riktkursen för NKT till 268 danska kronor (215), upprepar köp - BN

Se även aktuella nyheter.

Denna aktie kommer ge en stabil avkastning låg tid fram över. Och har gett 30% sedan jag lade upp tråden

Då är vi två här som tror på NKT. Har bra koll på bolaget och deras orderbok är rejält fylld. Kommer bli bra när mer infrastruktur krävs för den gröna omställningen. Nexans är ju väldigt lika men tror mer på NKT och större kablar.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2020-12-14 kl. 22:37.
Citera
2020-12-14, 23:38
  #6
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Då är vi två här som tror på NKT. Har bra koll på bolaget och deras orderbok är rejält fylld. Kommer bli bra när mer infrastruktur krävs för den gröna omställningen. Nexans är ju väldigt lika men tror mer på NKT och större kablar.

Sen har Nexans ungefär 1/5 del av NKT:s börvärde. Med en omsättning på ales of 1,407 million euro under Q3. Om Nexar är övervärderad eller om NKT är undervärderad är en bedömnings fråga. Jag tror de är en kombination. Och även om NKT upp når riktkursen är skilladen i värderingen av bolagen inte motiverad.

Va jag kan se kommer inte Nexans med något unikt. I vilket fall är en så hög värdeing på ett nynoterat bolag en indikation på att barnchen är het. Och att NKT fortfrande är billig.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2020-12-14 kl. 23:55.
Citera
2020-12-14, 23:49
  #7
Medlem
Flickpojkens avatar
Dom är verksamma inom ungefär samma område:

Building & Territories
Industry & Solutions
Telecom & Data
High Voltage Projects
"Other activaty"

Dom växer också mest inom "High Voltage & Projects" (som precis som du säger får momentum genom förnybar energi).Ja, NKT med ett mycket moderat P/S-ta är mer atraktivt. De drar dom i snitt in på typ en månad.

Danskarna ekonomi går dessutom som tåget särskilt industrin. Då dom inte är lika besatta av "hållbarhet" och håller på och stryper industrins energi behov som vi gör i miljöpatiets rike.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2020-12-14 kl. 23:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback