Citat:
Ursprungligen postat av
anon666
Har du försökt göra en undan-manöver med den överviktiga ankan till bil en V90 är? Den är så HORRIBLY DJÄVLA DÅLIG PÅ VÄGEN ATT JAG FÅR KRÄKS I MUNNEN BARA JAG TÄNKER PÅ DEN!!!!
Jag har gått från AP-STORA bilar på -00-talet och downsizat och har väl haft 4 eller 5 tre-series, dom är inte obekväma, visst F3X var lite högljudd men BMW gjorde kampanjer och monterade i mer ljuddämpning, och vägljud kommer från dåliga/gamla däck. Men dom är fan inte obekväma och jag har sträck-kört långt utan att bli trött/stel.
Bilar från VAG är ett skämt, om dom inte kommer från Stuttgart.
Är det därför polisen valt V90 för den helt enkelt är en kass och tung jävla bil som saknar allt vad väghållning heter?
Lägg ner nu.
Bara en sådan sak som avfrostning av sidospeglar går apfort hos Volvo, liksom kupévärme medan det hos andra tillverkar är något som kommer i sista hand.
Adaptiv farthållare hos VW suger appung (kopplar ur för minsta lilla regn, sensorn blir blockerad, skyltavläsning är fel. Mjukvaruuppdatering ingår inte i service m.m)
Sådana saker är självklara hos Volvo bl.a. plus en komfort och storleksutrymme som heter duga.
Klart det är fräckare att ha en ny Mercedes än Volvo. Men skiter man i utseendet och tycker alla småsaker, finesser och ljudnivå gör livet enklare är V90 valet.
Nu lovordar jag inte Volvo som bästa bilen som finns eller kallar den premium, men det är inte långt upp för att ligga i topp.